TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rust foran høyre bakhjul, hvordan fikse dette midlertidig?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #248650  av angrykid

Heisann folkens.

Jeg har funnet en rustflekk som jeg tenkte jeg skulle være så lur å pusse ned. Viste seg at det var hull tvers igjennom, altså bare kjeks. Hvordan kan jeg midlertidig fikse dette sånn at det ikke ser så lattis ut å kjøre med ett hull i bilen fram til jeg får en sveiser til å se på dette for meg?

bilder vedlegges for at dere lettere kan se.. :)

bildene ble tatt på litt for nært hold med mobilcam. :D
Vedlegg
DSC00115.JPG
DSC00115.JPG (111.27 kiB) Vist 646 ganger
DSC00114.JPG
DSC00114.JPG (99.61 kiB) Vist 644 ganger

#249653  av wax

Sparkel bør vel kunne 'gjemme' hullet midlertidig? Eller kjøp sort gaffa 8)

#249671  av mr2cato

eller lakker en teipbit.

#251605  av Valnir

Uffda, ikke skyt deg selv i foten på den måten da :P

klipp ut et stykke og fell inn en ny bit. Grunning og et par lag med bodyskyts langs kanalen så blir det fint vettu ;)

Bør klare å finne en kyndig kar som kan gjøre det til "riktig" pris (ref. under bordet) uten altfor mye bry..

Det som koster en tusing å fikse nå, blir fort 2-3 lapper om du lar det ligge og ulme en måned

#251621  av 323F GTX

om du ikke vil sveise nå, lakk det bare metallet med rustbullet så rusten ikke sprer seg, og tett så hullet på en eller annen måte.. men ville nok sveiset med engang.. og så lakket med rustbullet.
Det stoffet er genialt :D

#251625  av angrykid

Fikk sveiset hullet i går kveld, faktisk. :) En kompis av meg som tok seg av det. Så nå har jeg tre lag med grunning, å en god dash med noe svart greie.. :D ser ikke videre pent ut, men det fungerer til jeg får bestemt meg for om jeg skal hellakkere bilen eller hva jeg skal gjøre med den.