TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NB: Advarsel rettet mot uorginal cluch - ulyder,lugging,tap

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #248682  av Mr2Even

NB. Vil advare alle mot å kjøpe uorginal cluch. De uorginale cluchene kan lage mer ulyd og de kan lugge mer ved kjøring. De kan også slure mer og man kan oppleve og få dårligere akselrasjon. NB
 #248683  av Ivar

Mr2Even skrev:NB. Vil advare alle mot å kjøpe uorginal cluch. De uorginale cluchene kan lage mer ulyd og de kan lugge mer ved kjøring. De kan også slure mer og man kan oppleve og få dårligere akselrasjon. NB
Hva i helvete slags post er dette?!
Er dette rettet mot et spesifikt merke som lager uoriginale clutcher? Er dette kun på MR2?

Noen ganger kan MR2en slippe skikkelig med bakenden! Vær forsiktig!!111!
 #248684  av Mr2Even

Ivar skrev:
Mr2Even skrev:NB. Vil advare alle mot å kjøpe uorginal cluch. De uorginale cluchene kan lage mer ulyd og de kan lugge mer ved kjøring. De kan også slure mer og man kan oppleve og få dårligere akselrasjon. NB
Er dette rettet mot et spesifikt merke som lager uoriginale clutcher? Er dette kun på MR2?

Nei, men jeg skrev at man "kan" oppleve dette. Er ikke det greit å opplyse om ? Er det dumt mener du?

#248685  av Mr2Even

Skal man være redd for hvordan man skriver inn her eller? Ting kan kanskje oppfattes galt.. sorry da :?

#248696  av sindrejl

vil heller si: Unngå ebay clutcher! ;)

#248702  av Ã¦len2

Men du kain jo spesifiser ting litt da!!
Den orginale trykkplata t mr2 presse en jo nestn ned med fingran.
Sier seg selv at den ikke holder til langt over d orginale dreimomente.
Dermed må en oppgradere!

Hva er det du har montert som e så forferdelig no da?

#248705  av Mr2Even

Det kan kanskje hende at ikke alle har samme kunnskapen om ting eller ?
Jeg skriver ikke en advarsel inn her visst jeg ikke har grunnlag for det, men forstår nå at det kan tas ille opp å prøve å hjelpe.

Jeg synes hvertfall det hadde vært bra å komme over en slik advarsel så jeg hadde sluppet irritasjon over en dårlig cluch(og heller spurt ; hva er årsaken for at du skriver det, enn ; Hva i helvete er dette?!!). Jeg forstår ikke at det kan være så galt selv om jeg ikke skrev det etter en viss standard som er akseptert.
Drit å dra..
 #248707  av Christian

Synes ikke dette var en direkte dårlig post, selv om det godt kunne vært litt info ang. type og hvor den er kjøpt. :)
Har du negativ erfaring med en spesiell vare bør det være greit å poste det.

Edit : "Hva i helvete" posten og andre av samme typen er bare å overse :wink:

#248710  av Larsen

Jeg skal montere en RPS klutsj ganske snart så skal prøve å legge ut en liten review på hvordan "dårlig" den er.
 #248717  av Ivar

Mr2Even skrev:
Ivar skrev:

Nei, men jeg skrev at man "kan" oppleve dette. Er ikke det greit å opplyse om ? Er det dumt mener du?
Ja, jeg tenker det er helt idiotisk. Hva er vitsen med posten? Til informasjon?
"Pass opp! Visse typer ost kan gi deg dårlig ånde!"

Post-whoring uten like. Tråden er totalt ubrukelig og du hjelper ingen med posten din med mindre du spesifiserer nøyaktig hvilken clutch du har dårlig erfaring med. Hvis dette kun er noe du har plukket opp og tenkt "aha!" så hjelper det fortsatt lite. Hvis målet ditt var å starte en diskusjon om uoriginale clutcher ville jeg kanskje formulert meg litt annerledes hvis jeg var deg. Jeg hadde ikke giddet å svare på denne tråden hvis du ikke hadde brukt fet tekst...

Edit: I tillegg staver du clutch feil så vedkommende som eventuelt skulle lure på om alle uoriginale clutcher er dritt, noe du allerede vagt har påpekt at de *KAN* være, ikke vil finne posten din, med mindre de skulle tro at clutch staves uten t. Nå har jeg dessverre sørget for at dem som staver det korrekt vil finne posten din.

Nå kommer mange til å begynne å grine.
Sist redigert av Ivar den 22 jun 2007 17:29, redigert 1 gang totalt.

#248718  av japse-gnmfr

Noen som tydeligvis har våknet opp me feil bein, sår ræv og i feil seng her..

#248729  av CelicaTurbo

Kutt ut skitpreiket folkens, posten kunne definitivt vært mer spesifikk men det holder at en person sier det enn at alle skal komme og skrive det samme med stadig værre ord slik at det ender i en lang "flame fest"...

Det som kan være kjekt å vite i dette tilfellet er om det er en uorginal erstating for orginalclutch, eller om det er en performance-clutch av et slag. Spesielt gutta med turbo må fort bytte til clutcher som griper litt bedre, og da er man avhengig av å finne noe som fungerer bedre enn standard clutch ihvertfall ;)

#248760  av sleeper

Er vel enig om at denne du kunne gitt litt mer info om hva dette gjalt.. oppgradert clutch eller bare en standard clutch?

er greit og få hvite hva det er du harmontert.. gjort det selv, lenge holdt den osv..

#248772  av marlboro1310

Ivar...spiller du battlefield spillene?har hørt om tanks horing...helikopterhoring og camperhoring,men post-whoring :?:

Synes du kan overse postene som ikke lever opp til dine ellers så høye standarder og la moderatorene og sjefene her inne sende advarsler om unødvendige poster om de måtte finne de slik.
Måten denne posten var lagt frem på var kanskje ikke überoptimal og til stor hjelp til så veldig mange,men måten du legger første svar er ganske enkelt swatma..

:!:
 #248774  av Mr2Even

Ivar skrev:
Mr2Even skrev:
Ivar skrev: Hva i helvete slags post er dette?!

Ja, jeg tenker det er helt idiotisk. Hva er vitsen med posten? Til informasjon?
"Pass opp! Visse typer ost kan gi deg dårlig ånde!"

Post-whoring uten like. Tråden er totalt ubrukelig og du hjelper ingen med posten din med mindre du spesifiserer nøyaktig hvilken clutch du har dårlig erfaring med. Hvis dette kun er noe du har plukket opp og tenkt "aha!" så hjelper det fortsatt lite. Hvis målet ditt var å starte en diskusjon om uoriginale clutcher ville jeg kanskje formulert meg litt annerledes hvis jeg var deg. Jeg hadde ikke giddet å svare på denne tråden hvis du ikke hadde brukt fet tekst...

Edit: I tillegg staver du clutch feil så vedkommende som eventuelt skulle lure på om alle uoriginale clutcher er dritt, noe du allerede vagt har påpekt at de *KAN* være, ikke vil finne posten din, med mindre de skulle tro at clutch staves uten t. Nå har jeg dessverre sørget for at dem som staver det korrekt vil finne posten din.

Nå kommer mange til å begynne å grine.
Jeg vet at clutch skrives med t. Ok skal være mer påpasselig med hva jeg skriver.

Etter min mening så er det du som griner her.