TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motor Previa

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #248906  av janfe

Noen som kan si meg hva en helt ny motor til en previa 2002 koster?????

#249041  av csstian

Det er dyrt!! ville funnet en fra et huggeri.Tror bare shortblokk koster 20000-30000k
 #251591  av janfe

Skjønner det, men er det noen som kan finne ut hva en helt NY motor koster. Dere skjønner at jeg hadde havari på en prviamotor, Verkstedet påstår at en ny motor koster 75000. Har fått tilbud om helt ny motor mot en egenandel på 20000 istede for en brukt. Lurer bare på om jeg har blitt lurt :evil: . Den gamle motoren hadde gått 134000km. Noen som kan hjelpe?????????????????????????????

#251603  av 2fast4u

Du skriver ikke om det er bensin eller dieselmotor du har havari på, men prisen stemmer vel sånn ca til en 1CD-FTV (2,0ltr) dieselmotor, når jeg slår opp på denne så får jeg pris ut til kunde på kr 68.420.-
Bensinmotoren 2AZ-FE (2,4ltr) blir 10-13.000- kr dyrere.

Dette er pris på komplett ny motor uten utvendige komponenter.

Hva har skjedd med din gamle motor ?
Du skriver også 2002 mod, hva med kjøpers rettigheter etter kjøpsloven ?
Har forstått det sånn på tidligere postinger at du nylig har kjøpt denne bilen.

:wink:

#251665  av janfe

Hei

Bilen var kjøpt for 3mnd siden, har 6 mnd bruktbilgaranti. Det er en dieselmotor.

Fikk beskjed om at de kunne reparere motoren eller få tak i en brukt motor gratis, men gav meg og tilbud om en helt ny motor mot at jeg betalte 20000. Tenkte at det siste alternativet var best med tanke på evt verdiøkning på bilen og framtidig driftsikkerhet. Var dette et lurt valg????

Feilen var at noe med veivakselen var løst og ødela motoren. Har ike peiling på bil.

Dette var bytta:
Reimhjul, veivak.
Kile
Bolt
Skive
Registerreim
Pakning
Pakning, manifold
Motor u/ utv.K
Styring Register
Pakning
Synpower gear 75
synpower 5/40 HE
LLC 1L Concentra
Plate
Bolt
Pakning
Pakning.Manifold
Pakning
Klips
Mutter
Oil filter forD
Pakning
Pakning
Pakning

Dette er avskrift av delene som ble skiftet.