TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte o-ringer fordeler, eller ny fordeler?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #249132  av mk1 black limited

Har sett litt på denne siden:

http://www.padandwheels.com/mr2/dizzyor ... oring.html

...er det noen av dere som har vært borti at den indre o-ringen må byttes? Eller er det sjelden det er aktuelt? Har en fordeler som drypper olje, så noe må byttes...:-)

Er det forresten noen som kjenner til firma som selger overhalte fordelere?

#249137  av SuperZite

Kjenner ikke til noen, men skulle gjerne likt å vist selv, min lekker også, får man tatt ut denne uten å ta ut motor? syns bare det var litt liten plass der.
 #249180  av a.c.pettersen

mk1 black limited skrev:Har sett litt på denne siden:

http://www.padandwheels.com/mr2/dizzyor ... oring.html

...er det noen av dere som har vært borti at den indre o-ringen må byttes? Eller er det sjelden det er aktuelt? Har en fordeler som drypper olje, så noe må byttes...:-)

Er det forresten noen som kjenner til firma som selger overhalte fordelere?
Jeg skiftet denne o-ringen på min og fordeleren har vært helt tett siden... Skift gjerne o-ringen til fordelerhuset også da denne ofte er "morken" og blir ødelagt når man åpner lokket!!

#249181  av a.c.pettersen

SuperZite skrev:\får man tatt ut denne uten å ta ut motor? syns bare det var litt liten plass der.
Ser værre ut enn det er!! Det er heller vanskeligere å se, så speil er en fin ting :wink:
 #250077  av mk1 black limited

a.c.pettersen skrev: Jeg skiftet denne o-ringen på min og fordeleren har vært helt tett siden... Skift gjerne o-ringen til fordelerhuset også da denne ofte er "morken" og blir ødelagt når man åpner lokket!!
...men var den så guffen å bytte som beskrives på linken?
 #250284  av a.c.pettersen

mk1 black limited skrev:
a.c.pettersen skrev: Jeg skiftet denne o-ringen på min og fordeleren har vært helt tett siden... Skift gjerne o-ringen til fordelerhuset også da denne ofte er "morken" og blir ødelagt når man åpner lokket!!
...men var den så guffen å bytte som beskrives på linken?
Neida... Bruker du godt med lys og et speil slik at du ser, skal det ikke by på de store problemene.
Husk å merke posisjonen på fordeler før du napper den ut!

#252472  av SuperZite

som a.c.pettersen sa det var ikke så vansklig å utføre en overhaling.

Det som var ett hel.... var å få av ett lager på akslingen det satt veldig godt, og så hørtes litt brutalt ut når man måtte borre ut splint som holder tannhjul men det gikk greit. Men ellers var det greit.

Bomma med en tann nå jeg satt den inn men var bare å ta den ut igjen og sette den rett.

Sett motor opp mot timing merker så slipper du å merke av så mye.

#252522  av mk1 black limited

Urk...:-) Jaja, skal se om jeg får ånden over meg en dag...:-)