TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sportsbiler skal forbys? edit: nÃ¥ med link... :P

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#249385  av aneriks

blir for dumt rett og slett...

#249386  av Doffen696

Ok.. Spørsmål. Tilkoblet PC for forhåndsbestemte turtall eller sitter det faktisk en gjøk og trykker på gasspedalen?

Edit: Ups.. hehe.. dette var i feil tråd :P
Sist redigert av Doffen696 den 02 jul 2007 17:58, redigert 1 gang totalt.

#249392  av BrennaRacing

Hvis noe er farlig, så burde det bli forbudt...Heeelt sinnsykt..Er som å være i barnehagen det her :twisted: Men det der kommer det helt sikkert ikke til å bli noe av :?

#249408  av CelicaTurbo

Det der er ikke noe å ta alvorlig, eller å diskutere en gang. Det er et forslag fra en enkeltperson i EU og kommer aldri noensinne til å bli godtatt. Europeiske bilprodusenter har såpass med makt at det vil ikke skje, tipper 80% av politikerne som sitter der i Brussel har slike biler og er glad for det, og jeg tviler på at flertallet av den generelle opinion vil godta noe slikt :lol:

#249412  av sindrejl

det disse idiotene ikke tenker på er at ekstremt mye utvikling innen bil skjer pga erfaring med sportsbiler og løp av diverse typer :)

#249418  av Magne

Jeg veit dette er noe som ikke kommer til å skje, men!.... atte!.... Hvordan går det an å i det hele tatt fremme et slikt forslag fra en oppegående person i en komitee? Det er ufattelig.

Hvor stor innvirkning ville det egentlig hatt på det totale CO2 utslippet ved å fjærne de få tusen sportsbilene som Porche, Ferrari, Lambo osv... Ekstremt lite er min første gjetning...

#249501  av Th4 Ghost

Biltrafikk utgjør mer enn ti prosent av EUs totale klimautslipp.
hva med å begynne i andre enden da?
Davies vil forby enhver bil som kan gå raskere enn 162 kilometer i timen fra 2013.
Denne farten ligger 25 prosent over den gjennomsnittlige fartsgrensen i EU-landene.
Dette gir ikke mening i det hele tatt, hvorfor ikke bygge biler som kan HOLDE fartsgrensen iallefall?
- Men først og fremst høres det ut som om noen parlamentarikere har hatt for lite å gjøre. Klimasaken er viktig, men dette forslaget vil neppe gi noen stor miljøgevinst, sier Engebretsen.
Har ikke jeg noen tro på heller
- Det er miljøpolitisk galskap. Ingen kan kjøre i disse hastighetene lovlig. Det er bare gutteleker.
PÃ¥ bane?

#249511  av Larsen

Et mindre drastisk forslag i EU har jo vært å sett 100hk grense på motorsykkler. Flere mc har det som et alternativ, men det ser jo dårlig ut med den regelen da...

Tror heller en skal sette mer fokus på strømkraftverk og fornybar energi hvis en skal klare å redusere utslippene, men det er ressurser som politikerene ikke tør å sette fokus på.

#249515  av Rømmling

er vel ikke nye sportsbiler som er miljøsynderene her da.
den gamle bilparken er vel værre men mest av alt er vel kull kraft og olje
må vel heller se på måter å lage ren energi. i kina så lager de jo et nytt kullkraftverk hver dag. det forurenser langt mere en biler uansett

#249519  av angrykid

Hadde de nå ville gjort noe for å begrense forurensningen i verden, så ville det å oppgradere industriparken vært en MYE bedre ide enn å nedgradere bilparken. For tross alt, det finnes tusenvis av gamle industrianlegg som pøser ut piss å drit hver eneste dag..

Og ikke få meg til å starte på oppkjøp av miljøkvoter.. OMG, sier jeg bare. "Du er ett lite industriland, kan vi få kjøpe kvotene dine, slik at vi kan få lov å pøse ut mere dritt?"

Hoffe....

#249563  av jumbo

Det mest interessante er jo faktisk hvordan noen klarer å være uintelligent NOK til å oppriktig tro at sportsbiler står for et noe som helst relevant klimaproblem i den store sammenhengen.

Da må han hvertfall forby samtlige SUVer først, samt alle andre personbiler på over f.eks 1.4 tonn. Dette er jo bilgrupper som brukes i langt større volum, slipper ut langt mer CO2 per distanse og ikke minst forurenser mer i produksjon også

(greit nok, litt gjetting på sistnevnte, men en rimelig antakelse ettersom det dreier seg om langt mer råmaterialer og vekt)

#249576  av Th4 Ghost

jumbo skrev:Det mest interessante er jo faktisk hvordan noen klarer å være uintelligent NOK til å oppriktig tro at sportsbiler står for et noe som helst relevant klimaproblem i den store sammenhengen.
Media kan få folk til å tro på alt. Det er ikke uten grunn at man blir glodd på av bestemødre og politiet om man har en vinge og uorginale felger på bilen..

#249584  av Stiansen

Tror han virkelig at Ferrari, Lamborghini, Porsche osv. kommer til å legge ned hele opplegget sitt? :?

Hmm, kommer neppe til å skje :wink:

#249598  av Magne

jumbo skrev:Det mest interessante er jo faktisk hvordan noen klarer å være uintelligent NOK til å oppriktig tro at sportsbiler står for et noe som helst relevant klimaproblem i den store sammenhengen.

Da må han hvertfall forby samtlige SUVer først, samt alle andre personbiler på over f.eks 1.4 tonn. Dette er jo bilgrupper som brukes i langt større volum, slipper ut langt mer CO2 per distanse og ikke minst forurenser mer i produksjon også

(greit nok, litt gjetting på sistnevnte, men en rimelig antakelse ettersom det dreier seg om langt mer råmaterialer og vekt)
Jeg stemmer for å forby alle Amerikanske biler! Det hadde vert et steg i riktig retning spør du meg... ;)