Side 1 av 1
kobling fra na til turbo
Legg innLagt inn:29 jun 2007 18:11
av Xlr8
Hei er de noen som har noen gode "guider" til kobling av de elektriske ved motor bytte?
eller nå jeg bruke hode selv?:P
har prøvd og søke men finner bare så mye som ikke hjelper meg..
mvh Eirik
Legg innLagt inn:29 jun 2007 19:51
av Larsen
På engelsk og må være registrert for å lese, men mye info her
http://www.mr2oc.com/forumdisplay.php?f=62
Legg innLagt inn:29 jun 2007 19:58
av Xlr8
har kikket litt på de der..
er klar over de.. men sliter litt med og får stå hva som må kobles om?
de som kommer i fra ledings nette "karosseriet"? som må flyttest slik de kommer på rette "pinnen"?
Legg innLagt inn:03 jul 2007 11:15
av aneriks
vist du bytter inne samme revision er det vel ingenting
Legg innLagt inn:23 jul 2007 19:51
av Xlr8
får dra den opp etter som alt er klart og kun koblinga igjen:P
hva er de som må byttest om? er de bare lednigner i fra boddy eller?
hvordan gjør jeg med motstanden til bensisnpumpa som er på turboen orginalt? dette har jeg jo ikke på gti'en?
mvh Eirik
Legg innLagt inn:23 jul 2007 20:50
av Larsen
Husk at NA pumpa greier så akkurat å suplere den turbo motoren på orginalt trykk så hvis du skal trimme så bør du bytte bensinpumpe.
Legg innLagt inn:23 jul 2007 21:03
av Morten
Xlr8 skrev:får dra den opp etter som alt er klart og kun koblinga igjen:P
hva er de som må byttest om? er de bare lednigner i fra boddy eller?
hvordan gjør jeg med motstanden til bensisnpumpa som er på turboen orginalt? dette har jeg jo ikke på gti'en?
mvh Eirik
2 eller tre steder du må tenke på, litt avhengig av revisjoner på motorene. I hovedsak 22-pins pluggen til ecu og den hvite kontakten i bagasjerommet ved siden av ecu'en. Begge disse pluggene må du gå nøye igjennom og flytte rundt på pinnene (eventuelt legge til andre signaler eller fjerne ting som ikke trengs på den nye). I tillegg hender det en må koble om litt i sikringsboksen.
Motstanden til pumpa kan du bare legge i en skuff og ikke tenke mere på, den trengs ikke.

Legg innLagt inn:23 jul 2007 21:06
av Morten
Larsen skrev:Husk at NA pumpa greier så akkurat å suplere den turbo motoren på orginalt trykk så hvis du skal trimme så bør du bytte bensinpumpe.
Kan ikke huske å ha sett noe pumpe test på 3sge pumpa, men hadde vært interessant å sett om du har noe. Er dette forresten fra en pumpe test i statene? Isåfall er ikke NA pumpa i usa og NA pumpa i europa nødvendigvis er den samme (5sfe vs. 3sge).
EDIT: blei litt nyskjerrig og slo opp på delenummeret. Bensinpumpa i MR2 NA har samme delenummer på 3sge og 5sfe, så det ER den samme. Som ekstra info sto den samme pumpa og i EP81 (Starlet), AE95 & AE92 (Corolla), AT160 & ST162 (Celica), AT171 & ST171 (Carina II), SV2# & VZV21 (Camry), Cressida Wagon, Previa, Hiace, Land Cruiser..... (Lite å gjøre i ferien? Neida

)
Legg innLagt inn:24 jul 2007 15:53
av Xlr8
takker for svar.. hva er de i sikrings boksen som må byttest om på?
noen som har verdt borti tc hva som gjørst med denne? bare og drite i den?:P
og larsen 255 pumpa er på vei:P