TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Posting pÃ¥ kjøp/salg delen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #250126  av Mr2 Mk2

*Legger denne her da det er mangen som ikke får med seg alle "kategoriene"*

Det er altfor mye unødvendig posting på kjøp/salg forumene,her skal det ikke postes ting som "fin bil,men jeg hakke en krone" og "Kul styling,sånn vil jeg ha". Dette skal være totalt unødvendig, hvertfall når i flere av tilfellene har personene som f.eks selger en bil,en tråd på "show and shine" delen :roll: Om man lurer på noe som ikke har med selve salget/kjøpet å gjøre så har man full anledning til å sende pm,og i mangen tilfeller har også personene en post om f.eks bilen sin der det meste står og hvor man kan spørre eller kommentere.

Håper dere alle hjelper til med å holde annonsene fri for "off topic" prat.

-edit: Det hender jo at det er tilfeller der noen som har spørsmål som gjerne flere aktuelle Kjøpere/selgere kan ha nytte av å vite.Dette er selvfølgelig greit.

Regler: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18642

#250149  av angrykid

God post dette.. :)

Det blir litt for dumt å høre at bilen man skal selge ser fin ut men at folk mangler penger eller lignende. Har ingenting i en salgsannonse å gjøre.

Konkrete spørsmål rundt tingen som er til salgs er helt ok i min bok, men off topic har vi faktisk ett eget forum for :)

#250151  av oleb

Enig her, men det bør være rom for spørsmål.

En ting som er skikkelig irriterende er folk som sier "hadde jeg hatt penga, hadde jeg kjøpt den på flekken", har gjort det selv flere ganger, og det som er sannheten er at når man har pengene blir man plutselig litt mer usikker. Dette er irriterende for selger.

En positiv ting med off-topic er jo at selger får mange "gratis-bumper", men samtidig blir jo tråden forferdelig uinteressant for de som kanskje er interessert i bilen.

#250153  av Mr2 Mk2

oleb skrev:En ting som er skikkelig irriterende er folk som sier "hadde jeg hatt penga, hadde jeg kjøpt den på flekken", har gjort det selv flere ganger, og det som er sannheten er at når man har pengene blir man plutselig litt mer usikker. Dette er irriterende for selger.
Nettopp, og tror ingen selgere er interisert i hvor mangen som "kunne kjøpt" bilen, det er hvertfall ikke jeg.
oleb skrev:En positiv ting med off-topic er jo at selger får mange "gratis-bumper", men samtidig blir jo tråden forferdelig uinteressant for de som kanskje er interessert i bilen.
Dette er vel noe av grunnen til at det ikke har blitt slått hardere ned på, men vil heller se en som selger som bumper sin egen tråd 10 ganger etter hverandre faktisk.

-edit : dukket akkurat opp et prakteksempel http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=23790 , finnes utallige slike.

#250182  av sindrejl

Mr2 Mk2 skrev:
-edit : dukket akkurat opp et prakteksempel http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=23790 , finnes utallige slike.
hehe trodde det var pga den tråden du starta denne jeg. Tenkte å poste i den salgstråden om akkurat det der, men lot det være for å ikke kjøre den mer off-topic :) blir litt dumt å kommentere hvor teit automatgir eller biler uten vinge er i en salgstråd.

#250257  av cameleon

Det som irriterer meg mest under det å selge på nettet er blant annet dette.

Når jeg eksempelvis legger ut en pris på en vare jeg vil selge for x antall kroner, så er det utrolig unødvendig å sende mailer eller pm´er som inneholder f.eks " sinnsykt dyrt. går du ned 4000 i pris, så kjøper jeg den ". en pris er satt siden det er det jeg vil ha for varen.

MEN, det jeg virkelig ikke liker er de som skal ha varen og sier ja til handelen, men som senere ombestemmer seg og ikke skal ha alikevel. Spesielt når man allerede har sendt varen og får den i retur igjen. De delene der er virkelig irriterende og kan enkelt fucke opp et salg mellom en annen kjøper som er seriøs og vet hva han/hun vil ha, samt kan å betale for seg.

Samme gjelder en drøss mange PMer/mailer som går fram og tilbake, fram og tilbake i en hel evighet om hva denne gjenstanden gjør, hvorfor den er sånn, hva er meninga med den, er den tung, er den stor, åssn farge er det på displayet, hva er fordelene med å montere en sånn og hva er ikke fordelene osv osv osv.
Slike ting synes jeg man burde sjekke opp selv før man kjøper. Seriøse spørsmål angående varen er helt greit. Men når det blir kun for å spørre om noe, så blir det mer irriterende.

Samme gjelder ting som er montert PÅ bilen. Å få mailer der vedkommende spør hva jeg eksempelvis skal ha for bremsene, bakfangeren, frontspoileren, leppa, setene, rattet, felgene etc, er UTROLIG unødvendig. Om jeg vil selge noe av det, så er det lagt ut for salg. Ikke ellers!

Å gå og drømme, og leve seg inn i sin egen verden så mye at man tror at man har penger til noe man ikke har penger til bør enhver person som sier ja til en vare, tenke litt nøyere over. Vet at det kan være skikkelig frustrerende når man virkelig ønsker seg noe men ikke har penger til det. Men vær heller så grei at dere sparer opp til det varen koster først, FØR dere avtaler med selgeren og sier ja til handelen.

Prøver ikke å tråkke på noens tær her, men i mange tilfeller så kan det være snakk om ganske mye penger, og for noen som kanskje trenger de pengene sårt og selger noe de helst ville ha hatt selv, så kan det være veldig frustrerende :wink:
Sist redigert av cameleon den 01 jul 2007 04:15, redigert 1 gang totalt.

#250264  av Johansen

cameleon skrev:Det som irriterer meg mest under det å selge på nettet er blant annet dette.

Når jeg eksempelvis legger ut en pris på en vare jeg vil selge for x antall kroner, så er det utrolig unødvendig å sende mailer eller pm´er som inneholder f.eks " sinnsykt dyrt. går du ned 4000 i pris, så kjøper jeg den ". en pris er satt siden det er det jeg vil ha for varen.

MEN, det jeg virkelig ikke liker er de som skal ha varen og sier ja til handelen, men som senere ombestemmer seg og ikke skal ha alikevel. Spesielt når man allerede har sendt varen og får den i retur igjen. De delene der er virkelig irriterende og kan enkelt fucke opp et salg mellom en annen kjøper som er seriøs og vet hva han/hun vil ha, samt kan å betale for seg.

Samme gjelder en drøss mange PMer/mailer som går fram og tilbake, fram og tilbake i en hel evighet om hva denne gjenstanden gjør, hvorfor den er sånn, hva er meninga med den, er den tung, er den stor, åssn farge er det på displayet, hva er fordelene med å montere en sånn og hva er ikke fordelene osv osv osv.
Slike ting synes jeg man burde sjekke opp selv før man kjøper. Seriøse spørsmål angående varen er helt greit. Men når det blir kun for å spørre om noe, så blir det mer irriterende.

Samme gjelder ting som er montert PÅ bilen. Å få mailer der vedkommende spør hva jeg eksempelvis skal ha for bremsene, bakfangeren, frontspoileren, leppa, setene, rattet, felgene etc, er UTROLIG unødvendig. Om jeg vil selge noe av det, så er det lagt ut for salg. Ikke ellers!

Å gå og drømme, og leve seg inn i sin egen verden så mye at man tror at man har penger til noe man ikke har penger til bør enhver person som sier ja til en vare, tenke litt nøyere over. Vet at det kan være skikkelig frustrerende når man virkelig ønsker seg noe men ikke har penger til det. Men vær heller så grei at dere sparer opp til det varen koster først, FØR dere avtaler med selgeren og sier ja til handelen.

Prøver ikke å tråkke på noens tær her, men i mange tilfeller så kan det være snakk om ganske mye penger, og for noen som kanskje trenger de pengene sårt og selger noe de helt ville ha hatt selv, så kan det være veldig frustrerende :wink:
Kan ikke si det bedre selv !

Håper alle leser disse postene, så vi slipper alt tullet i kjøp/salg :)

#250297  av chris

sindrejl skrev:
Mr2 Mk2 skrev:
hehe trodde det var pga den tråden du starta denne jeg. Tenkte å poste i den salgstråden om akkurat det der, men lot det være for å ikke kjøre den mer off-topic :) blir litt dumt å kommentere hvor teit automatgir eller biler uten vinge er i en salgstråd.
Den salgsposten er nå ryddet for unødvendige kommentarer.

#250312  av oleb

cameleon skrev:Å gå og drømme, og leve seg inn i sin egen verden så mye at man tror at man har penger til noe man ikke har penger til bør enhver person som sier ja til en vare, tenke litt nøyere over. Vet at det kan være skikkelig frustrerende når man virkelig ønsker seg noe men ikke har penger til det. Men vær heller så grei at dere sparer opp til det varen koster først, FØR dere avtaler med selgeren og sier ja til handelen.
Dette har nettopp skjedd med meg. Ikke på internett, men..
Har brukt en deeel bensin på å la en bekjent få prøvekjøre bilen min pga han har sagt at han vil kjøpe den. Siste gangen vi var ute sa han at han skulle ha bilen, han måtte bare få ordnet lånet først. Jeg har på grunn av dette ventet med å legge bilen ut for salg. Det virker til og med som at han har sagt til folk i byen at han har kjøpt bilen pga det er masse mopedfolk som driver og kjører etter meg, og når jeg stopper og går ut av bilen kjører de uta faen bort pga de ser at det ikke er han. I forrige uke sa han at han skulle i banken på tirsdag, for da hadde han fri. Jeg regnet med å høre i fra han etter dette, men jeg hørte ikke noe. Traff på fyren i slutten av uka, og da var han plutselig mer usikker. Ble da rimelig irritert siden han ikke hadde gitt noe beskjed om dette, og ga streng beskjed om at nå måtte han få fingeren ut og bestemme seg, jeg har tross alt en bil jeg skal selge og gidder ikke å bruke ressurser på sånt tøv. :evil:

Har enda ikke hørte noe, og begynner å bli rimelig lei. Driter vel i fyren, og legger ut bilen her snart.

Gjør som cameleon sier, ha pengene i handa og vær sikker på at dere skal ha varen før dere tar selger i handa og sier ja på at dere skal ha den. Det er utrolig frustrerende og irriterende.

#250462  av stokness

Ett annet forum jeg er på er grovt plaget av tilsalgsannonser med komentarer som:

"Det var dyrt! Skal selge en jeg også, men min er billigere."

Blir så innihelv..... gretten på sånne folk..
Buksevann, det skulle de hatt!!

#255815  av Mr2 Mk2

Bumper denne da dette fortsatt forblir et problem...Om ikke dette skjerpes, så må poster slettes noe som helst bør ungås.Jeg personlig Kommer ikke til å gi noen forvarsel eller grunn, for det skal være unødvendig i dette tilfellet.

Hjelp til å hold Kjøp/salg "fritt" for off topic.

#255824  av Larsen

Mr2 Mk2 skrev:Bumper denne da dette fortsatt forblir et problem...Om ikke dette skjerpes, så må poster slettes noe som helst bør ungås.Jeg personlig Kommer ikke til å gi noen forvarsel eller grunn, for det skal være unødvendig i dette tilfellet.

Er dette rettet mot bil delen av kjøp og salg? Jeg ser nemelig ikke så mye urellevante poster på privathandelen.

#255826  av Mr2 Mk2

Larsen skrev:Er dette rettet mot bil delen av kjøp og salg? Jeg ser nemelig ikke så mye urellevante poster på privathandelen.
Er der problemet er størst ja. :)

#255843  av Dalan

Mr2 Mk2 skrev:Bumper denne da dette fortsatt forblir et problem...Om ikke dette skjerpes, så må poster slettes noe som helst bør ungås.Jeg personlig Kommer ikke til å gi noen forvarsel eller grunn, for det skal være unødvendig i dette tilfellet.

Amen.
Hold dere til tema i salgsannonser!
Jeg sletter poster som ikke hører hjemme i salgsannonser uten forvarsel.

#255885  av jumbo

cameleon skrev:Det som irriterer meg mest under det å selge på nettet er blant annet dette.

Synes slikt er helt greit i PM form.

Kan jo hende at du er faktisk vaert litt feilkalibrert paa pris, og da kan jo slike henvendelser faktisk ha en verdi for degselv. Du staar jo uansett fritt til aa overse slikt eller ei.