TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Flere hull pÃ¥ stab stag, hvorfor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #250146  av lasse

Monterte mine ST Suspensions stab stag for en liten stund siden, men på staget bak er det to hull på hver side (husker ikke i farta om jeg brukte det fremste eller bakerste), hvorfor er det sånn?
Blir det noen forskjellige egenskaper ved å bruke de forskjellige hullene?

#250152  av Larsen

Du skal kunne justere hvor harde de oppfører seg. Justere du dem hardere så vil hjulene som staget er koblet til få bedre grep. Altså stivere bak så vil bakdekkene få mer grep, altså mer understyring.

#250160  av kake

lasse skrev:Monterte mine ST Suspensions stab stag for en liten stund siden, men på staget bak er det to hull på hver side (husker ikke i farta om jeg brukte det fremste eller bakerste), hvorfor er det sånn?
Staget vil være stivere ved det innerste hullet. Det er drastiske forskjeller imellom hullene ja. Du får teste hvordan bilen din oppfører seg og så teste ut litt settinger.
Larsen skrev:Du skal kunne justere hvor harde de oppfører seg. Justere du dem hardere så vil hjulene som staget er koblet til få bedre grep. Altså stivere bak så vil bakdekkene få mer grep, altså mer understyring.
Nei du har det motsatt. Stivere bak vil gi mer overstyring. Stivere foran vil gi mer understyring. Dess mykere jo mere grep.

#250165  av Larsen

kake skrev:
lasse skrev:Monterte mine ST Suspensions stab stag for en liten stund siden, men på staget bak er det to hull på hver side (husker ikke i farta om jeg brukte det fremste eller bakerste), hvorfor er det sånn?
Staget vil være stivere ved det innerste hullet. Det er drastiske forskjeller imellom hullene ja. Du får teste hvordan bilen din oppfører seg og så teste ut litt settinger.
Larsen skrev:Du skal kunne justere hvor harde de oppfører seg. Justere du dem hardere så vil hjulene som staget er koblet til få bedre grep. Altså stivere bak så vil bakdekkene få mer grep, altså mer understyring.
Nei du har det motsatt. Stivere bak vil gi mer overstyring. Stivere foran vil gi mer understyring. Dess mykere jo mere grep.
Stemmer

#250166  av lasse

Aha, takker for svar, får prøve litt ut jeg da :)