TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• godkjenning av senkesett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #250306  av Haugrud

hei

e det noen som har TUV papirer på senkesett til mr2 87mod? er lesjofors fjærer og skulle hatt papirer på disse til en EU kontroll. om noen har papirer på disse så hadde det vært fint om dere tok kontakt snarest mulig:)

#250348  av Kanakkas

Har ikke papirer sorry..
men hjelper ikke med tuv papirer hvis du skal ta EU kontroll på et verksted. Må stå skrvet som godkjent i vognkortet for at det skal være greit.
Eneste som kan ordne det er biltilsynet..
Men dette viste du kanskje fra før..?? :wink:

#250412  av ArildM

Mulig løsning er sort lakk og påstand om at du bytta til orginalfjærer. Men verkstedene mister lisensen på Eu-kontrollering om dem slipper igjennom noe som ikke er lov, derfor er det veldig vanskelig å få igjennom noe som ikke er etter foreskriftene.

Du har vel sannsynligvis fått påskrevet allerede at du har senkefjærer og da må du nok ha orginalfjærer på bilen før du får den godkjent.

Kjipe greier...

#250590  av Pgus

Lakk fjærene en dag det er tørt vær. Kjør en tur på grusveg i sakte tempo, slik at det setter seg mye støv i lakken...

Etter få dager er det ingen som ser at du har gjort lakkert dem.

Bilen Læsfjørs, er bilen bare marginalt lavere enn orginalt, og det er ikke mange som vet hvor høy den egentlig skal være heller.

hvis du får spørsmål om den er senket, vet jo ikke du noe om det...

Jeg har ikke hatt min gjennom EU. Men dette er min strategi..

#250753  av girliegirl

Senkefjærer fra lesjøfors følger det ikke med tuv papirer på, men et kvalitetsintyg.. Det kan hende at det ikke er godt nok for biltilsynet med det, men..

#250754  av hmsilset

Sjekker aldri sånt på eu-kontroll da.Sånne verksteder blir nesten boikotta her rundt

#251000  av proson

hmsilset skrev:Sjekker aldri sånt på eu-kontroll da.Sånne verksteder blir nesten boikotta her rundt
That`s the spirit;)

Lesjøfors hadde TÜV godkjente senkefjærer til mk1 før... hva skjedde.......? Går TÜV papirer ut på dato eller? :roll:

Eneste firma jeg vet om nå som har TÜV godkjente senkesett til MK1 er Styleauto.de Men jeg kjøpte meg derfra for ca 4 mnd siden, ikke motatt en dritt! 2500.- i dass! :evil:

#251035  av ArildM

:shock: Litt OT men vurderte faktisk selv Fjærer i fra StyleAuto, men fikk ikke kontakt med dem. Kanskje liksågreit :roll:

#251083  av Haugrud

takk for alle svar:) det ble til at jeg bytta til orginalfjærer igjen..så nå ser den ut som en traktor:P likte den best da den var litt lavere!