TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bygge om til servo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #250989  av A_hjelme

Hvordan er det å bygge om bilen min til servo?
Har hørt man kan få en elektrisk servo?

#250990  av angrykid

Jeg har stort sett alt liggende til å utføre den operasjonen.. Det du må ha for å gjøre det, er den elektriske pumpa, aksling, ett kortere feste mellom rattet og selve akslingen (husker ikke hva dette het) ledningsnett og hjerne.

Jeg har pumpa, akslingen og det festet/staget som du trenger, du skal få det for selvkost som var rundt 4000,- da jeg kjøpte det for halvannet år siden brukt på en hugger.

#251043  av Mr2Even

Trenger ikke servo på mr2 vel.. all vekta er jo bak! :wink:

#251182  av kvassheim

servokomponentene(jøss, mange o'er i et ord) veier sammenlagt 13,8 kilo..
DØDVEKT!! skal ikke være servo på ordentlig sportsbil 8)

#251183  av kake

^^

What he said :wink:

#251187  av angrykid

Åh, det er kjekt med servo. Men jeg kom meg aldri så langt som til å fullføre prosjektet. Med ett såpass lite ratt som jeg har, så ville det vært en klar fordel med servo. Klarer knapt å ratte rundt på asfalt stillestående med mine 205 :D Så noe bredere enn det hadde jeg nok ikke orket å prøvd på. :)

#251289  av kvassheim

da er det kansje på tide med en tur på S.A.T.S. :mrgreen:
he he.. Men seriøst, trenger du luxus som servo, ac, esp +++++, kjøp deg en audi a4 2,5 tdi tiptronic med alt utstyr..

#251297  av CelicaTurbo

Etter hva jeg har sett av slike diskusjoner på http://www.mr2oc.com så er det en ganske komplisert affære å bygge om. Den største fordelen med servo-bilene er vel igrunn at tannstaget har lavere utveksling så det er mindre ratting for samme hjulutslag. Styrefølelsen er da kortere og mer presis, men jeg antar tilbakemeldingene fra hjulene dempes noe av servoen også så det blir vel at vinningen går opp i spinningen. Å bygge om for å ta lukeparkeringen enklere er kanskje litt vanskelig å forsvare pris- og tidsmessig :lol:

#251303  av Th4 Ghost

kvassheim skrev:da er det kansje på tide med en tur på S.A.T.S. :mrgreen:
du mener Showoff for de Allerede Tragisk Sterke? :lol:

#251400  av kvassheim

Th4 Ghost skrev:
kvassheim skrev:da er det kansje på tide med en tur på S.A.T.S. :mrgreen:
du mener Showoff for de Allerede Tragisk Sterke? :lol:
:lol: stemmer det.. 215 går greit å tørne for min del, og jeg anser ikke meg selv for å være tragisk sterk