TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremseslangeproblem...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #251052  av lasse

Har vært og bytta litt bremsestæsj i dag, of skulle bytte til stålomspunnede slanger i samme slengen.
Men på venstre siden fremme fikk jeg jaggu ikke av den mutteren på bremserøret, og nå er den rund...
Hvordan skal jeg få fiksa dette?
Må jeg bytte bremserøret fra forsterkeren eller?
Og er dette noe man får tak i ferdig, eller må man bøye og styre?

#251075  av Mr2Even

Bruk enten vicegrip-tang, mutterkløyver (som man får kjøpt på biltema)eller kutt muttern med vinkelsliper(med tynn kutteskive) visst du kommer til..

#251080  av lasse

Veit ikke om det er så glupt, er jo en sånn mutter som ligger utenpå bremserøret, som skal feste bremseslangen til bremserøret, litt vanskelig å forklare...

#251086  av Larsen

Bruk enten vise grip til å dra den rundt. Eller så går det ann å bruke en dremmel ellerlignede til å å lage en firkantet mutter som du skrur opp med skiftenøkkel

#251094  av Peak

Varm mutteren rødglødene, også bruke wastegrip-tang for å løsne, har enda ikke blitt plaget med å løssne med denne metoden.
Vær OBS på at bremseslangen kan sprenges av pga varmen og at bremsveskte mot noe rødglødene lager en forferdelig lukt og røyk. Bruk værnebriller!

#251103  av evneveik

Larsen skrev:Bruk enten vise grip til å dra den rundt. Eller så går det ann å bruke en dremmel ellerlignede til å å lage en firkantet mutter som du skrur opp med skiftenøkkel
Det å lage nye spor til fastnøkler er genialt, jeg gjør alltid det og funker hver gang. Åpne ringnøkler er for øvrig et must når man skal skru på bremsesytemet: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=80267

#251127  av lasse

Hmm, mye gode tips her, får se hva jeg får til :D