TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilungdom TRAKASERES av TrondheimsPoliti....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #251120  av supratt

Hei godtfolk med bil som hobby:) Bli med på debatten på Adressa.no ang. Bilungdom som føler seg trakasert av Politiet: http://www.adressa.no/forbruker/bil/article891831.ece

Vi trenger deres historier og deres oppfattelse av "SNUTEN"

Dette er en gylden mulighet til å bli hørt om hvor lite saklig mange av oss bilinteresserte med feite hjul og fete biler blir behandlet av en viss etat :twisted:

#251121  av Thomas S

Vet ikke hvordan det e der i nord men her i bergen er det en god grunn til at politiet "trakaserer" ungdommen. Folk kjører som idioter og samler seg på de mest idiotiske plasser. Eneste eg kan si meg enig på er når de først stopper en bil er det den som ser stylet ut eller høres trimmet ut :roll: Men ville sagt at det var trakkasering av politiet ja vist det i artikkelen stemmer :? Håper det blir en skikkelig sak utav det, en tur på de diskusjonsgreiene på tv2 hadde gjort susen og.
En gang politiet burde stoppet et rånetreff var her i Bergen, rettere sagt Indre Arna. Rundt 10 biler samlet det seg rett utenfor en bensinstasjon og sperret for alt og alle. Når en buss sku forbi måtte han jokke og styre på mens rånerne sto og glodde dumt på sjåføren. JÆVLA IDIOTER. Sånn som folk som råner og bråker midt på natten og sku vært fengslet også. Så noen ganger skal eg heller være litt voksen og være enig med politiet.

#251128  av supratt

Hmm, jo da mye rett i det du skriver der :)

Men, vær så snill og les artikkelen og innleggene så ser du nok at fremgangsmåten til Politiet sørger ikke for gjensidig respekt.

Når folk må inn på teknisk 3 ganger på en mnd. og bilen er gokjent hver eneste gang, da er det jo trakasering og fascistutøvelse av loven som er realiteten...

:?

#251135  av jumbo

Om halvparten av det som står i den artikkelen er faktisk tilfelle hadde jeg flippa fullstendig.

Dessuten står det i regelverket til vegvesenet at man normalt ikke skal kontrollere en bil mindre enn tre måneder etter at den var sist kontrollert eller godkjent, med mindre det foreligger grunn til å mistenke at bilen er modifisert i mellomtiden.

Det blir selvsagt alltid en diskusjonssak hvorvidt de kan påberope seg slik mistanke, og vi vet jo altfor godt at de sitter med bukt og begge ender når det gjelder dette, men dersom man kan vise til ekstremt mange og frekvente kontroller, samt en rimelig plettfri historikk på bilen vil jeg absolutt tro at man må kunne gå til klage.

Forbrukerombudet eller NAF er kanskje aktuelle kanaler i så måte, politiet kan man jo hvertfall bare glemme.

Dessuten har ikke politiet noen som helst hjemmel for å beslaglegge førerkort uten å oppgi grunn - ei heller kvalifiserer unnlatelse av oppmøte til kontroll hos vegvesenet til dette. Vegvesenet kan i sin tur begjære kjøretøyet avskiltet, men dette har ingen sammenheng med eierens førerkort

#251137  av Larsen

NAF tør jo ikke å stå på noen som helst politisk sak, med mindre det er om sikkerthet og da er jo alle enige uansett...

Skulle hatt et eget talerør for bilintreserte innen for politikken. Noen som kunna sagt at bil også kan være en hobby for ungdom, uten at det trengs å råkjøres på veiene.

#251140  av Thomas S

Problemet er akkurat de som "råner" eller leker seg på veien og riskierer andre sine biler og liv. Ødelelegger for resten av oss :(

#251149  av sindrejl

ille ille, jævla hestkuker de purkene som fiser rundt og bare plager ungdom som faktisk har biler i orden.. hadde skjønt om dem tok de som har rælbiler med limt vinge osv, men dem slipper unna.

#251153  av Th4 Ghost

Larsen skrev: Skulle hatt et eget talerør for bilintreserte innen for politikken. Noen som kunna sagt at bil også kan være en hobby for ungdom, uten at det trengs å råkjøres på veiene.
Tror det er noe generelt som ligger akkurat der. "nye" hobbier blir av en eller annen grunn sett på som idiotisme for de som ikke driver med det. data = nerd, paintball = extremsport (en av de mest sikreste hobbyene som finnes), bil = da er du kriminel. La folk få lov til å gjøre hva faen de selv vil. Det er sant at det er mange ungdommer som grisekjører og er farlig for seg selv og alle andre, men så ta de da, og ikke alle som har lyst på en bil som stikker seg ut litt!

#251154  av Thomas S

NÃ¥r det er traffikk kontroll ser du at de bevist tar akkurat deg inn pga du har en stylet bil istedet for V70en som ligger rett foran :roll:

#251292  av CelicaTurbo

Det meste av det yngre bilmiljøet har nok mistet det meste av respekten for politiet pga behandlingen og holdninger de fleste har blitt utsatt for på ett eller annet vis. Det er ganske uheldig at politiet saboterer sin egen støtte i en så stor del av folket. Jeg har aldri fått fartsbot eller aldri blitt kidnappet til teknisk kontroll på dette viset (selv om jeg vet at det har skjedd en del ganger i både Bergen når jeg bodde der, og her i Sarpsborg nå for tiden), men allikvel de opplevelsene jeg har hatt med politiet har vært så tvilsomme at jeg har overhodet ingen tiltro til at jeg kan stole på dem, også utover traffikale emner. Jeg antar mange føler det på samme viset og det er ikke akkurat positivt for politiet at de skaper slike holdninger ovenfor seg selv.

Jeg tror det mest suspekte jeg har opplevd med politet var en sivilbil som lå knapt to meter fra bakfangeren min for å prøve å presse meg til å gi mer gass.. det er vel ikke akkurat slik de skal ta fartssyndere :roll: Ellers har jeg blitt ransaket uten noen som helst forklaring eller forvarsel :?

#251295  av Th4 Ghost

CelicaTurbo skrev: Jeg tror det mest suspekte jeg har opplevd med politet var en sivilbil som lå knapt to meter fra bakfangeren min for å prøve å presse meg til å gi mer gass.. det er vel ikke akkurat slik de skal ta fartssyndere :roll: Ellers har jeg blitt ransaket uten noen som helst forklaring eller forvarsel :?
har de ligget 2 meter bak fangeren min så hadde jeg bråbremset til det punktet at de akkurat ikke hadde truffet den, og så gått ut og kjefta :P og ransaking (selv av bil) er fullstendig ulovelig og du kan nekte på det med mindre de har gyldig grunnlag

#251299  av Stiansen

Ja, brems, si at det var en katt som løp over veien eller et eller annet.. :wink:

Har hørt om dette i Trondheim, ikke vært oppi det selv.. Men er tragisk at folk må stå 4-5 timer å vente.. En del av de skal faktisk på jobb dagen etter :wink: Nei, Politiet bruker ressursene feil spør du meg..

Og dette med at de kommer bort til en bil som er parkert og krever at den skal møte opp på teknisk.. Det må vel bli det samme som at de kommer hjem til deg klokka 00.30 på natta og beordrer deg til å kjøre bilen ned til BT, hvis ikke mister du lappen i 3 mnd?! :?

#251302  av supratt

Kjempefint at dere skriver deres historier her, men POENGET her er vel at vi må få ut flest mulig LIVE opplevelser ute på debattsiden på Adressa.no

Det er som sagt en gylden mulighet til å vise at vi er MANGE som er Autofil og ikke finner oss i slik behandling. :)

#251321  av Thomas S

Stiansen skrev:Ja, brems, si at det var en katt som løp over veien eller et eller annet.. :wink:

Har hørt om dette i Trondheim, ikke vært oppi det selv.. Men er tragisk at folk må stå 4-5 timer å vente.. En del av de skal faktisk på jobb dagen etter :wink: Nei, Politiet bruker ressursene feil spør du meg..

Og dette med at de kommer bort til en bil som er parkert og krever at den skal møte opp på teknisk.. Det må vel bli det samme som at de kommer hjem til deg klokka 00.30 på natta og beordrer deg til å kjøre bilen ned til BT, hvis ikke mister du lappen i 3 mnd?! :?
Ligger de helt oppi fangern din og du bråbremser litt så er det de bak sin feil uansett. Er det noe eg skal gjøre før eg dør så er det å kjefte på Onkel blå forå ikke holde traffikkregler :lol: Har politiet flere ganger ligge i 80-90km i 70 SONEN i bergen. En gang blinket eg med langlyse på politibilen foran når han plutselig begynte å dra fra meg UTEN BLÅLYS/SIRENE Helt utrolig :evil: Merklig at de ikke stoppet meg for å blinke med langlysene og gidd meg en bot :roll:

#251339  av cameleon

har skrevet der inne jeg også nå.
synes det er litt dumt med alle de useriøse utsagnene som uansett blir lagt ut på adressa.no.
virker på meg som om de fleste der inne overhode ikke har peiling på hva de prater om og er alt for sikre på sin mening.
uansett, så er det en god start, og blir skikkelig forbannet på den måten disse offentlige etatene behandler oss på.

når jeg som studerer jus, aldri har fått ei eneste bot, har rent rulleblad, skal få dritt slengt i trynet pga at vedkommende er gud fordi han har en plastbit hvor det står politi på, ja da begynner jeg å lure. de har lover og regler de skal følge de også, men det gjør de ikke. når de driver å sutrer om den der respekten de ønsker, ja da får de pinadø begynne å oppføre seg som proffesjonelle og ikke en gjeng wannabe gangstere som man ellers finner på butikkhjørnene.

personlig så har jeg fått nok av alt som har med norge, de norske lover og det som er. og for å være helt ærlig, så har det mange ganger fristet å hatt så mye makt at de folka der hadde pisset i buksa bare de hadde sett snurten av en, og desperat ha forsøkt å slå nummeret til kona og ungene for å høre om alt hadde vært ok med de.

problemet jeg ser er at ingen tør å stå mot de. men kanskje en dag, så får de seg en skikkelig overraskelse. for å få slutt på krig så må man starte krig. sånn er det bare. desverre. one way or another.