TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har erfaringer med

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#251322  av oleb

Har ikke erfaringer med bot.as , men jeg meldte meg inn i skittau.no, betalte 1000kr og trodde jeg skulle være forsikret mot fartsbøter i 1 år framover. Hørte litt rykter her og der om at det ikke var lov til å drive slik virksomhet, og sendte en mail til selskapet. Fikk da til svar at selskapet var nedlagt, så jeg krevde pengene mine tilbake. Har ikke hørt noe mer fra de. Mener jeg leste en sak i forbrukerombudet at det ikke er lov til å drive sånn selskap, så jeg ville ha holdt meg unna.

#251341  av inzane2012

oleb skrev:Har ikke erfaringer med bot.as , men jeg meldte meg inn i skittau.no, betalte 1000kr og trodde jeg skulle være forsikret mot fartsbøter i 1 år framover. Hørte litt rykter her og der om at det ikke var lov til å drive slik virksomhet, og sendte en mail til selskapet. Fikk da til svar at selskapet var nedlagt, så jeg krevde pengene mine tilbake. Har ikke hørt noe mer fra de. Mener jeg leste en sak i forbrukerombudet at det ikke er lov til å drive sånn selskap, så jeg ville ha holdt meg unna.
var ikke den saken fra forbrukerombudet at du ikke hadde lov og drive med denne typen virksomhet som en type forsikringsselskap? jeg ser ikke akkurat som bot.as som en forsikring mot fartsbøter, for du kan liksom ikke bare gi på det du klarer og tenke at det ikke gjør noe om jeg får bot... hos bot.as så dekker di bare 3 børe, inntil 10000, ikke 3 børter på 10000 hver, og det gjelder i ett år... og så må fartsoverskridelsene ikke overstige det som er lovfestet, så vist du blir tatt i f.eks 110 i ei 70 sone dekker ikke bot.as boten...og en annen ting som disse selskapene ikke kan hjelpe deg med er prikk-belastningen du får for fartsoverskridelsene;)

#251348  av tommis

Jada klar over det. Vet at de fleste selskap som driver denne virksomheten i Norge måtte legge ned uten om http://www.speedingticket.no eller bot.as om du vil. Dette er fordi bot.as driver sin virkosmhet i fra England.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 835884.ece

Var medlem der i fjor, men fikk ingen bøter det året, så jeg lurer på å fornye abonementet. Men synes det lukter litt humbug av hele opplegget :?

#251756  av tommis

ingen andre som vet noe?

#251786  av Dennis87

Jeg er medlem der og fikk bot på 6500kr, dem svarer ikke på tlf eller mail og alt virker veldig useriøst.
så jeg har ikke giddet å sende bota mi inn til dem da jeg ikke har råd til å legge ut 6500kr å ikke få dem igjen. så jeg har tatt bota mi på avbetaling på 1500kr måneden:P

#251792  av inzane2012

Dennis87 skrev:Jeg er medlem der og fikk bot på 6500kr, dem svarer ikke på tlf eller mail og alt virker veldig useriøst.
så jeg har ikke giddet å sende bota mi inn til dem da jeg ikke har råd til å legge ut 6500kr å ikke få dem igjen. så jeg har tatt bota mi på avbetaling på 1500kr måneden:P
etter sånn som jeg har forstått det som skal du bare sende inn bota di til bot.as så vil di betale den....du betaler jo allerede 90 spenn i månen for medlemsskapet så du skal ikke trenge og gi di hele summen først for så og få den tilbakebetalt...

#251809  av tommis

:roll: Meninga er jo at du skal sende inn kopi av bota. Så skal de skjekke den opp i mot bøteregisteret. Stemmer det, betaler de den. Det er iallefall intensjonen.

#252041  av inzane2012

tommis skrev::roll: Meninga er jo at du skal sende inn kopi av bota. Så skal de skjekke den opp i mot bøteregisteret. Stemmer det, betaler de den. Det er iallefall intensjonen.
var sånn jeg mente det:)