Side 1 av 1

utgått

Legg innLagt inn:09 jul 2007 00:01
av kong karl
utgått

Legg innLagt inn:09 jul 2007 12:08
av <Supramannen>
Kan fortelle deg det om et par mnd, når min skal bremses;)

Re: Ventiler og kammer

Legg innLagt inn:09 jul 2007 21:00
av TOYPARTS
Horspowerfreak skrev:Er i gang med et versting prosjekt.. har en 7mgte med en del Goosaker.

Men jeg har hørt en del ting og tang når det gjelder toppen. :shock:

Er etter hvert blitt klar over at toppen har en veldig god flow og er god for rundt 600 HK. (som standard)
Men JEG ha lyst til å sette inn 1mm oversize ventiler og 272 grader kammer. :lol:

Er det noen som har peiling på hvor mye jeg kan dra ut av denne motoren??

Håpet eller målet mitt er å nå 700-750 HK.. :D :D

hadde vert fint om noen kunne svare meg andg. toppen.
toppe4n må portes ganske kraftig, samt trenger du overzise ventiler, doble fjærer og kammer ikke minst, kammer er ikke noe problem å finne, tar litt tid men dog, en annen ting er at jeg ikke ville gått for en slik motor på de effektene.

Legg innLagt inn:10 jul 2007 01:43
av kong karl
Blir spennende å høre hva resultatet blir...

Hvorfor vil du ikke gå for disse kreftene??? Er det fordi at motoren ikke tåler det??

Legg innLagt inn:10 jul 2007 08:57
av TOYPARTS
Horspowerfreak skrev:Blir spennende å høre hva resultatet blir...

Hvorfor vil du ikke gå for disse kreftene??? Er det fordi at motoren ikke tåler det??
Mam klarer å hente ut disse effektene i de motorene, men det varer ikke lenge, et av de største problemene du har på de motorene er turtall, det er 91 i slag på de, og skal du ha mye effekt bør du varve høyt turtall for å få en stor turbo til å snurre, 500-550 hk i 7mgte er mer en nok, da er det trygt.

Legg innLagt inn:10 jul 2007 10:25
av Rømmling
hva mener du med 91 i slag på de??

Legg innLagt inn:10 jul 2007 11:29
av predator
Rømmling skrev:hva mener du med 91 i slag på de??
Kan tenke meg at det er slaglengden det er snakk om her :)

Legg innLagt inn:10 jul 2007 11:32
av CelicaTurbo
Rømmling skrev:hva mener du med 91 i slag på de??
Slaglengde, avstanden stempel beveger seg fra topp til bunn. Høy slaglengde er en ulempe ved høyt turtall pga at det øker belastningen på rådet etc en del.

Horspowerfreak: Toyparts har bygget slike motorer før med effekt i det området og kjenner bra til svakhetene der så skal du virkelig prøve på det der er det nok nyttig å fiske litt info fra ham ;)

Legg innLagt inn:11 jul 2007 01:48
av kong karl
takk Takk for innleggene. :D

skal se hva som skjer. Takk for tipset CelicaTurbo. får prøve å fiske litt info fra ham.... :wink:

Skal legge ut mere detaljer om prosjektet senere. Men får å si det sånn: så er alt av motordeler nytt, utenom veiv, blokk, og topp. :D :D