Horspowerfreak skrev:Er i gang med et versting prosjekt.. har en 7mgte med en del Goosaker.toppe4n må portes ganske kraftig, samt trenger du overzise ventiler, doble fjærer og kammer ikke minst, kammer er ikke noe problem å finne, tar litt tid men dog, en annen ting er at jeg ikke ville gått for en slik motor på de effektene.
Men jeg har hørt en del ting og tang når det gjelder toppen.![]()
Er etter hvert blitt klar over at toppen har en veldig god flow og er god for rundt 600 HK. (som standard)
Men JEG ha lyst til å sette inn 1mm oversize ventiler og 272 grader kammer.![]()
Er det noen som har peiling på hvor mye jeg kan dra ut av denne motoren??
Håpet eller målet mitt er å nå 700-750 HK..![]()
![]()
hadde vert fint om noen kunne svare meg andg. toppen.
Horspowerfreak skrev:Blir spennende å høre hva resultatet blir...Mam klarer å hente ut disse effektene i de motorene, men det varer ikke lenge, et av de største problemene du har på de motorene er turtall, det er 91 i slag på de, og skal du ha mye effekt bør du varve høyt turtall for å få en stor turbo til å snurre, 500-550 hk i 7mgte er mer en nok, da er det trygt.
Hvorfor vil du ikke gå for disse kreftene??? Er det fordi at motoren ikke tåler det??
Rømmling skrev:hva mener du med 91 i slag på de??Slaglengde, avstanden stempel beveger seg fra topp til bunn. Høy slaglengde er en ulempe ved høyt turtall pga at det øker belastningen på rådet etc en del.