TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ulyder i bakstillingen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #251982  av Stølen

Har endel ulyder (romling og dunking og et og annet "klang") som høres ut som det kommer fra høyre bakhjul... Blir verre og verre. Det mest sannsynlige er vel hjullager, men er det noe annet det kan være..?

Er det i så fall farlig å kjøre med et gåent hjullager? Har faktisk aldri vært borti det før...!

#251984  av Larsen

Stabilisator stag.

Hjullager kan låse seg hvis det er noe galt på dem. Er nok ikke morro å få låst hjul i 100 kmt i en sving...
 #252109  av Stølen

Hvordan får jeg lettest sjekket hvilket stabstag som må skiftes, og hvor mye ligger de på? Skiftet et fjærbeinsstag foran, kosta ca 800... Skal på bilferie til Frankrike om 4 dager....
 #252111  av Stølen

Hvordan får jeg lettest sjekket hvilket stabstag som må skiftes, og hvor mye ligger de på? Skiftet et fjærbeinsstag foran, kosta ca 800... Skal på bilferie til Frankrike om 4 dager....

#252112  av Larsen

Det kommer helt ann på det kan være fjærbenstaget og det kan være foringene til stab staget. Når kommer ulyden og kan du beskrive dem. Ville ha jekket opp bilen og sjekke for slark. Røsk i hjulet i alle retning og sjekk om du kan se om noe beveger seg.
 #252115  av Stølen

Vel, det er helst over ujevn vei/hull og dumper. Da kommer det en lyd som minner om noe løst i motorrommet... Høres som om noe dunker mot noe annet, litt hul lyd... Men det er lett å høre at det kommer fra et lavt punkt bak på venstre side. Et par ganger har jeg hørt et høyt "klang" fra samme sted...

Har forresten fortsatt ulyder i forstillingen, selv etter skiftet fjærbeinsstag... Det er helst når jeg går på bremsen i lav hastighet. Da sier det "klakk"... regner med at det er det største staget som er løst.