TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Importavgifter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #252004  av gbraen

Tenkte importere meg en Supra fra Tyskland med tid og stunder, TT med venstreratt og 6-trinnskasse. Fant ett eksemplar til 200000, litt mye km på den, men greit nok.

Gikk inn på toll.no og beregnet avgifter.... 350000 i HK-avgift??

Er staten så gærne? Går det virkelig an? Blir så f******* provosert...

76% bruksfradrag men likevel... Menmen, tilbake til mitt egentlig spørsmål:

Hvor bør man ta en Supra fra? Hvor er det best utvalg? Må være Eurospec, med venstreratt og 6-trinnskasse. Helst utrimma original-utgave.

Geir.

#252006  av sx-4-ever

Dyrt.. ja. Og ingenting vi kan gjøre med det. Tror de fleste henter i Tyskland. Men vis du vil ha billigere bil kan du da altids importere en US-spec ??
Er ikke mye forskjed på denne og euroen, men er en hel del billigere.

Om ikke kan du impoertere en UK-spec som er enda billigere igjen og du får skilter akuratt som på en EURO-spec. Den er helt lit EURO-spec'n forutenom at rattet er på feil side.

EURO-spec er helt klart den dyreste veien.

Det er masse masse supra tilsalgs i US om det er intresangt ?

Om du SKAL ha euro kan du kjikke på http://www.mobile.de, men der har du vel allerede sett ;)

#252020  av sindrejl

nesten alle som tar inn supra tar dem inn fra usa nå. Da kommer dem seg på rundt 470-500.000 ferdig momsa og regga (blitt dyre etter 2007 skifte ja!)

#252022  av Stiffy

har selv sett på Supra fra USA, leter på http://www.autotrader.com. Finner veldig masse fine biler der også, men det som er problemet er at du får ikke sett bilen med mindre du har folk der nede som kan se den for deg, og som faktisk har peiling. Hvis du ikke drar ned å finner en selv da :D

#252033  av kenobi_

Jeg kjøpte en Supra TT fra USA usett, med veldig lav Km og helt orginal. Kjøpte hos http://www.vipimports.com/ Bra utvalg i usa. Har ikke VIPimports bilen du ønsker, så finner han den for deg. :D

Bilen min har ikke kommet enda, men jeg har ikke hatt noen problemer enda. Fikk veldig bra service hos VIPimports, men jeg kan ikke skryte de opp i skyene før jeg får bilen. Kan jo gi deg Info når jeg får bilen, er bilen slik de har sagt, så er det ikke noe problem.

#252079  av tommis

Hva kommer bilen din på inkl. frakt, toll, moms, og andre avgifter ferdig med skilter? Funnet felger til den? 8)

#252098  av Plenty

Noen som har regnet ut alternativ import på denne? Går jo for å være en ukurant bil å importere.... GT-4'n spares i hvertfall for noen tusenlapper ved bruk av alternativ tollvurdering

#252099  av tommis

Plenty skrev:Noen som har regnet ut alternativ import på denne? Går jo for å være en ukurant bil å importere.... GT-4'n spares i hvertfall for noen tusenlapper ved bruk av alternativ tollvurdering
Det er noe å tenke på, har sett en tendens til at biler med noen år på baken kan komme bedre ut av det med en individuelt vurdering. Men det kommer jo ann på tollern og hans humør den dagen.

Klippet dette avsnittet ut av en salgs annonse:

''Endring i avgiftssystemet 01. mai 07, gjør at engangsavgiften ved import kan fastsettes individuelt. Dette fører til en reduksjon i engangsavgiften på ca 20.000.- for vår Corrado VR6.''

#252120  av kenobi_

tommis skrev:Hva kommer bilen din på inkl. frakt, toll, moms, og andre avgifter ferdig med skilter? Funnet felger til den? 8)

Den kommer på rundt ca,495 000- 500 000 + -, etter det jeg har funnet ut, men det kan endre seg. Dette er med frakt og toll,moms etc. Får se hvor mye feil jeg tar når den skal tolles.

Nei jeg har ikke funnet felger enda. Stusser på om jeg skal kjøpe svarte felger eller ikke. skulle ikke du prøve soltec sine felger? må ta bilde å sende til meg da! tenker det blir 19" på meg. :D

#252137  av gbraen

500k for en gammel Toyota, huff. Jaja, har en gammel Sierra idag som kostet 135k, så det er vel greit.

Hvordan er holdbarheten på en 94 modell? Skulle vel holde bra med bare BPU? Har ikke lyst til å smekke en stor turbo på med tilhørende lag...

Geir.

#252321  av Makari

Jeg kjøpte min euro spec i sveits for 165 k. Så bare og være tålmodig og lete :)

#252416  av kenobi_

gbraen skrev:500k for en gammel Toyota, huff. Jaja, har en gammel Sierra idag som kostet 135k, så det er vel greit.

Hvordan er holdbarheten på en 94 modell? Skulle vel holde bra med bare BPU? Har ikke lyst til å smekke en stor turbo på med tilhørende lag...

Geir.
Ja det er helt sykt :shock: Men er man hektet så er man hektet! den har bare 28 000 km på telleren da! Det er jo de idiotiske avgiftene som koster!