TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 MK2 SPYDER til salgs!!!!!!!!!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #252051  av BT-GTI

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=3edheqcncob

hold på å falle av stolen når jeg så dette.

leste litt nøyere på hjemmesidene dems http://www.mr2-centrum-europa.eu og fant ut at det er en ombygd spyder men alikevel så er det vedt prisen. bilen er jo tuv godkjent som spyder!

ps de har veldig mye bra interiør som de selger...

#252055  av sindrejl

tenkte "hæ?? dette er ikke en original spyder" når jeg så den først,
så leste jeg at du skrev "ombygd".

For de originale spyderene er mycket penere enn det der :) men tøft med turbocab dog

#252068  av BrennaRacing

sindrejl skrev:tenkte "hæ?? dette er ikke en original spyder" når jeg så den først,

For de originale spyderene er mycket penere enn det der :) men tøft med turbocab dog
Jupp...Det ser ikke helt ut som en Spyder...Mangler de "lokkene" fra motorlokket og bort til nakkestøttene for eksempel

#252080  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:
sindrejl skrev:tenkte "hæ?? dette er ikke en original spyder" når jeg så den først,

Jupp...Det ser ikke helt ut som en Spyder...Mangler de "lokkene" fra motorlokket og bort til nakkestøttene for eksempel
ja enig det, men var igrunn bra ombygd for å være "home made" ;) men likte ikke helt løsningen med disse stålbøyene bak setene... ble for mazda mx5 look-alike etter min mening.

#252091  av inzane2012

GhostRider88 skrev:
BrennaRacing skrev:

ja enig det, men var igrunn bra ombygd for å være "home made" ;) men likte ikke helt løsningen med disse stålbøyene bak setene... ble for mazda mx5 look-alike etter min mening.
di burde vert mye mer avrundet:) siden mkII har mer runde former

#252188  av BT-GTI

syntes den så ganske så pen ut. men har jo også funnet kit som man selv kan lage en replica spyder. men det merkligste kittet er vel å bygge en targa til en hardtop. greit hvis du skal ha et eller annet på taket ,men vekta blir den samme siden forsterkningene i kanaler osv veier like mye..
kanskje noen vil si den ser penere ut. joa kanskje det men da kan man likegodt kjøpe en hardtop og ha en bil som veier 200kg mindre...

#252190  av Doffen696

Øhm.. Ser ikke noen mulighet for kalesje eller lignende, og med stoffseter så blir jo det j.... kjipt om det skulle komme en regnskur som det ofte gjør i norge :P

#252226  av BT-GTI

regn? ikke noe problem, en paraply dekker hele "cokpiten" så der det problemet løst..

#252238  av GhostRider88

BT-GTI skrev:regn? ikke noe problem, en paraply dekker hele "cokpiten" så der det problemet løst..
Må bare passe på at fyren som holder paraplyen veier en del så han/henne ikke flyr ut av cokpiten når man slår opp paraplyen i 80kmt :P :lol:

Men fra spøk til alvor. Å ha en paraply til tak er som å banne i kirka. Altså ikke fint!. :wink:

#252300  av jumbo

sindrejl skrev:For de originale spyderene er mycket penere enn det der :) men tøft med turbocab dog
Helt uenig for min del - denne så mye bedre ut enn original spyder noen gang har gjort etter min smak

#252304  av CelicaTurbo

Synes Spyder ser bedre ut enn det der jeg da, selv om det ser ut som en bra utført jobb så synes jeg utformingen over motor ser bedre ut på Spyder. Jeg er ikke sikker på om modellen heter Spyder eller Spider? Trodde igrunn Spyder var navnet som mk3 fikk i USA.

Uansett, som referanse her er noen bilder av den ekte modellen:

Bilde

Bilde

#252307  av GhostRider88

helt klart finere den orginale spyderen, men den mangler spoyleren etter min mening. Blir litt "nakent"

#252309  av jumbo

Ja, er mangel på spoiler som totalt ødelegger for min del... fikser ikke den originale i det hele tatt, men synes den ombyddege var ganske fin.

En mkII uten vinge ser bare helt for jævlig ut

#252312  av GhostRider88

jumbo skrev:Ja, er mangel på spoiler som totalt ødelegger for min del... fikser ikke den originale i det hele tatt, men synes den ombyddege var ganske fin.

En mkII uten vinge ser bare helt for jævlig ut
helt enig. Blir en helt annen bil uten spoyler. :?

#252327  av BrennaRacing

Enig med at den orginale er penere. Men med tak er den like pen/stygg som alle andre cabrioleter, om ikke litt styggere :)

Skulle hatt sånn ståltak som pugg 206cc å sånn :D