TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• motor vil ikke starte igjen?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #252054  av demon

etter å vært på 3 ukers ferie så var det igang med å skru bil for å mappe og kjøre på gatebil.
fant ut hvorfor ecu ikke fikk kontakt med ecu (ny ledning fra tennings lås til ecu) la inn riktige dyser og map sensor og calibrerte trottle controllen og sendte mappet inn i ecu igjen. startet opp og starte det skøyt og hostet litt (for mye bensin) som da er pga mappet er helt basis. kjørte en tur for å sjekke hvordan AF verdiene var. så stoppet morroa fordi dynamo ikke ladet som viste seg og være en kontakt under dasjbordet som ikke var festet ordentlig. startet den opp igjen og konstaterte at den ladet riktig. dro å hentet en henger og skulle laste opp for å kjøre til gatebil MEN så ville ikke bilen starte. men jeg kjinnet så rant det vel antagelig bensin ut i eksos som anntente og gjorde oss antagelig nesten døve. :P plukket av - på batteriet og ventet koblet til igjen og da var 0 tenning.

å der står den nå å jeg er usikker på hva som er galt. ???

tenker mulig jeg har tatt pluggene pga for mye bensin men jeg vet ikke.

noen tips?

#252210  av tore 95 tt euro spec

kan være at det er kommet fukt ned til pluggene...ta ut coilene og tørk de godt med en føner e.l ...har vært borti det samme selv.
Lykke til :wink:

#252227  av demon

prata litt med autosign som har skrudd litt for japanauto han mente det var tenningsmodulatoren som har tatt kvelden siden jeg har brukt startbooster endel ganger.

skal se om ikke jeg får lånt meg en slik for å se om det stemmer. (hint hint andy) :P

#252322  av Andy_Celica

demon skrev:prata litt med autosign som har skrudd litt for japanauto han mente det var tenningsmodulatoren som har tatt kvelden siden jeg har brukt startbooster endel ganger.

skal se om ikke jeg får lånt meg en slik for å se om det stemmer. (hint hint andy) :P
Hehe, det skal vi alltid få til, slutter på jobb klokka 4 fra onsdag til fredag, så vi får ta det i det momanget:)

#252727  av demon

Andy_Celica skrev:
demon skrev:prata litt med autosign som har skrudd litt for japanauto han mente det var tenningsmodulatoren som har tatt kvelden siden jeg har brukt startbooster endel ganger.

Hehe, det skal vi alltid få til, slutter på jobb klokka 4 fra onsdag til fredag, så vi får ta det i det momanget:)
men "kremt" andy svare melding er dumt. :P kunne godt ha tengt meg å luke bort litt feil slik at jeg kanskje engang i fremtiden kan få sladdet litt med bilen igjen. :)

#252728  av TOYPARTS

demon skrev:
Andy_Celica skrev:

men "kremt" andy svare melding er dumt. :P kunne godt ha tengt meg å luke bort litt feil slik at jeg kanskje engang i fremtiden kan få sladdet litt med bilen igjen. :)
kan jo tyrekke den på henger over til oss, så får du den igjen ferdig mappet og bremst.

#252729  av demon

TOYPARTS skrev:
demon skrev:
Andy_Celica skrev: Hehe, det skal vi alltid få til, slutter på jobb klokka 4 fra onsdag til fredag, så vi får ta det i det momanget:)
kan jo tyrekke den på henger over til oss, så får du den igjen ferdig mappet og bremst.
joda hadde begynt å legge planer om det men jeg syns kanskje det hadde vært greit at den startet først. :P hvis ikke dere fikser det og da. :)

#252750  av TOYPARTS

demon skrev:
TOYPARTS skrev:
demon skrev: men "kremt" andy svare melding er dumt. :P kunne godt ha tengt meg å luke bort litt feil slik at jeg kanskje engang i fremtiden kan få sladdet litt med bilen igjen. :)
joda hadde begynt å legge planer om det men jeg syns kanskje det hadde vært greit at den startet først. :P hvis ikke dere fikser det og da. :)
det gjør vi.

#252861  av demon

har du en tenningsmodulator da jeg tror min ikke er helt i form.
bilen startet med nye plugger og gikk pent med en A/F verdi på 9.4.