TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av stempelringer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #30858  av Zorin

Hei pga. stort oljeforbruk og en del blårøyk har jeg tenkt og bytte stempel ringer og ventil tettere. Er det noen her som har gjort dette på en 90.celica 3s-ge motor før som kan gi meg en litt punktvis beskrivelse av hvordan det ble gjort. Noen som mener det er bedre og levere den inn enn og begynne på det selv?

#30899  av jostein_loenning

Har du erfaring fra motoroverhaling fra før er det en ganske grei jobb.Ingen erfaring med slike jobber vil nok celicaen bli ei nøtt! der er trangt og vanskelig å komma til,og dermed vanskelig å forklara.Mitt råd få noen med deg som er kjent med motorer og skru mest mulig selv,dermed lærer du masse underveis.

#37428  av Soppen

Kjøp deg en bok på Toyota og følg den det er nok det enkleste. Da er du ihverfall sikker p at det blir bra.
 #50033  av skody

Jeg har Haynes bok til Skodaen min og har "overhalt" en dieselmotor/topp selv om jeg aldri før har satt mine ben i ei bånnpanne.

Jeg er datatekniker med sans for det praktiske og har skrudd bittelitt moped og modellbil & fly før jeg bynte med å swappe motor i Toyotaen min.

Har også verkstedsmanual(Volvo sin egen) til Amazon og med skikkelige bøker er det vanskelig å gjøre noe feil. Det tar bare litt lengre tid første gangen. :)