TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #30880  av bose

Hei.Lurer veldig på om motoren min er syk.Den bruker mye olje (ca 1,5l på 100mil).Den går urent på lavt turtall under 3500-400rpm.Så kommer det mye rare lyder fra den når jeg åpner motor-lokket og hører.
Hvis den er herpa så lurer jeg på om det er noen 4age motorer tilsalgs.Har du solgt din Amund?

#30901  av sindrejl

det var litt vel mye, kjørt 400 mil siden jeg kjøpte bilen og oljenivået er nesten like høyt
 #30924  av Amund

bose skrev:Hei.Lurer veldig på om motoren min er syk.Den bruker mye olje (ca 1,5l på 100mil).Den går urent på lavt turtall under 3500-400rpm.Så kommer det mye rare lyder fra den når jeg åpner motor-lokket og hører.
Hvis den er herpa så lurer jeg på om det er noen 4age motorer tilsalgs.Har du solgt din Amund?
Min står trygt i garasjen enda ja.. send pm, eller ring meg på: 95912915. så kan du få utfyllende info..

ellers kan det høre ut som om den ikke er helt frisk.. sjekket plugger, tenning, og vakumslanger og slike ting?

#30936  av bose

bytta nylig plugger,men har ikke sjekket ledninger da.men da har ingenting med oljeforbruket å gjøre....

#30937  av proson

Jeg har samme problemet på min, jeg kjøpte bilen slik og den har nå vært slik i ca 2 år, jeg har skaffet en delemotor og skal bytte snart.

På normal kjøring bruker den rundt 1-2 liter pr 100 mil.

Hvis jeg skal fikse motoren må jag: Skifte minst et stempel, antagligvis blokka, ventiler, stempelringer, pakninger og foringer +++

Hvis du tar tak i problemet nå, så slipper du sikkert å skifte motor, det er sikkert bare en ventil løfter som begynner å takke for seg...

Motor i MR2 er neste forbruksvare, mange som har samme problem med disse motorene, de fleste kjørere sin MR2 litt hardt, og det sier seg vel selv at de ikke varer så lenge da.

Du kan jo kjøpe en motor fra http://www.motorimport.dk

#30938  av MRQuoc

jah , jeg mister olje via topplokket ;p ... jeg vet at jeg ikke kan gi på mye for da blir jo trykket større .. og nettopp det jeg gjør og dermed forsvinner olje blant sprekkene oljen finner ;) .. EUkontroll 30.jan , og da skal vel alt sjekkes i løpet av dagen :]

#30940  av bose

proson skrev:Jeg har samme problemet på min, jeg kjøpte bilen slik og den har nå vært slik i ca 2 år, jeg har skaffet en delemotor og skal bytte snart.

På normal kjøring bruker den rundt 1-2 liter pr 100 mil.

Hvis jeg skal fikse motoren må jag: Skifte minst et stempel, antagligvis blokka, ventiler, stempelringer, pakninger og foringer +++

Hvis du tar tak i problemet nå, så slipper du sikkert å skifte motor, det er sikkert bare en ventil løfter som begynner å takke for seg...

Motor i MR2 er neste forbruksvare, mange som har samme problem med disse motorene, de fleste kjørere sin MR2 litt hardt, og det sier seg vel selv at de ikke varer så lenge da.

Du kan jo kjøpe en motor fra http://www.motorimport.dk
De motorene tåler JÆVLA mye men problemet er at toyota har solgt feil olje filter til dem.ellers så skal det endel til å slite ut en sånn motor

#30949  av memo

ikke min erfaring at 4AGE tåler mye.. mulig jeg bare hadde et dårlig eksemplar men..

#30953  av chris

memo skrev:ikke min erfaring at 4AGE tåler mye.. mulig jeg bare hadde et dårlig eksemplar men..
men 3S-GE gjør :D

#30955  av memo

jobber ikke du ved denne tiden? :lol:

#30956  av bose

Bare spør qouc om hvor mye han herja med den i en corolla gti

#30958  av chris

memo skrev:jobber ikke du ved denne tiden? :lol:
enn du? :D

#30959  av cameleon

chris skrev:
Sitter på skolen jeg.... Et godt eksempel på den nye generasjonen som vokser opp :lol:

3S-GE er knall!

#30962  av bose

cameleon skrev:
chris skrev:
Sitter på skolen jeg.... Et godt eksempel på den nye generasjonen som vokser opp :lol:
vel :roll: :roll: :roll: