TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• feilkode 14 mr2 92jdm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #252396  av BT-GTI

ok nå begynner jeg virkelig å lure.
som noen tidligere har merket seg har jeg hatt elproblemer i min mr2 i nå snart 8-9 måneder. problem-ikke gnist feilkode 14 ikke noe igt signal.

bytta alt av tenningsdeler uten at det hjalp. har ikke funnet noen brudd i ledninger eller kontakter som sitter dårlig. de jordingskontaktene jeg har funnet er i god stand. alle releer og sikringer lever i beste velgående.
dynamoen er frisk i henhold til manualen. bytta selvsagt ecu,2ganger

da er det sikker elnettet tenkte jeg og fikk tak i et ell nett til en 93 jdm mr2 mk2 turbo av aneriks. fikk det i dag men tror du ikke at stikkerne til 22piner til ecuen ikke stemmer det er nemelig 12 stikkere i den lille kontakten som skal til ecuen. og ja det er ikke flere kontakter der. ringte anders og han hadde tatt dette elnettet ut av clipet han hadde kjøpt. han hadde samme ecu nummer som med nemelig 17380.
han leita i garagen sin og fant noen ledninger som fikk til lampene foran tror jeg han sa for jeg har ledningene til lampene bak.

delte japsene opp elnettet sitt anderledes enn hva de gjorde med den amerikanske utgaven?
for han fant ut at stikkerne til ecuen på 22piner stemte med det lille elnettet han hadde igjen...
noen som veit noe og noen som har peil hva jeg nå skal gjøre med min mr2???
Sist redigert av BT-GTI den 18 jul 2007 16:00, redigert 1 gang totalt.

#252434  av CelicaTurbo

Det er definitivt ikke forskjell på antall pinner som går inn på ecu mellom modellene på noe marked fra 90 og frem til sent 90-tall hvor ecu fikk fire kontakter, så sannsynlig skal det ledningsnettet du har fått passe fint rent pluggmessig på ecu så lenge det er komplett, men det er jo mulig det er forskjeller i pluggene som føyes mot "body harness" f.eks..

#252478  av BT-GTI

kanskje der ligger problemet at jeg kunn har motor messige mens resten ikke er der, tror kanskje det. MEN hvorfor kommer den kontakten som kanskje skal spleises med resten av bilens nett ut der ecuen sitter i bagarsjerommet? og ikke lenger fram. har ikke sett noen koblinger tidliger som kan minne om dette har noen andre det?

#252490  av Dalan

Hvilket ledningsnett er det du har kjøpt\byttet ut, selve motorledningsnettet eller det som går fra ecu og fram til kickpanelet?

Hvis det er noe feil med signalet mellom ecu og ignitor så ligger det i motorledningsnettet hvertfall, på 26-pins kontakten på ecu.

#252498  av BT-GTI

har kjøpt motor-elnett til jmd turbo. for øyeblikket sitter det us elnett all the way. men jdm hjerne og motor og turbo

#252499  av BT-GTI

ok leita litt på mr2oc nå der var det en kar som sa at "the ignitor casing must be grounded" stemmer dette? hvis så er d et ganske dumt for da må man skru på plass alt når man tester noe...

#252568  av CelicaTurbo

BT-GTI skrev:ok leita litt på mr2oc nå der var det en kar som sa at "the ignitor casing must be grounded" stemmer dette? hvis så er d et ganske dumt for da må man skru på plass alt når man tester noe...
Det er ihvertfall sannsynlig at det har betydning men det er jo fort gjort å skru inn en bolt det da :D

#252609  av BT-GTI

nja uannsett det er jo ikke akkuret lange ledninger som coil og ignitor har og de må jo da festes sammen på den brakketen og brakketen er ikke akkurat den beste. lager heller en ny brakket hvor ting er lettere å løsne,fjerne,bytte og settes til jord enn den orginale stål klumpen. får sikkert en vektredusering på 15g!!!!! :wink: