TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerning av AC pumpe reimhjul?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #253303  av Zupra

Finnes det noen kortere reimer som jeg kan bruke vis jeg velger og fjerne Ac pumpen.?

Har jo som sagt en Supra Mkiv? Setter som vanlig stor pris på hjelp.!
:D :?:
 #253422  av TOYPARTS

Zupra skrev:Finnes det noen kortere reimer som jeg kan bruke vis jeg velger og fjerne Ac pumpen.?

det er bare å bestille på toyota, kjører selv uten både ac pumpe og servopumpe.

#253474  av Tvetern

Det finnes ikke på Toyota til mkiv Supra. Jeg har ihvertfall ikke fått tak i det. Har en kompis som jobber på delelageret på Toyota i Bærum. Han har sjekket masse for meg men finnes ikke noe sier han. Gi meg beskjed hvis du får tak i for da vil jeg gjerne ha jeg også :)
 #253491  av Zupra

TOYPARTS skrev:
Zupra skrev:Finnes det noen kortere reimer som jeg kan bruke vis jeg velger og fjerne Ac pumpen.?

det er bare å bestille på toyota, kjører selv uten både ac pumpe og servopumpe.
Hmm! ok. må jo finnes da.! Skal prøve det!

#253558  av TOYPARTS

er jo bare å ta mål å kjøpe det en annen plass, men mkiv er levert uten ac så reim finnes på toyota.

#253611  av Zupra

TOYPARTS skrev:er jo bare å ta mål å kjøpe det en annen plass, men mkiv er levert uten ac så reim finnes på toyota.
Ja vet.. Burde finnes.! E på saken..! Litt mye styr og måle det der..

#253651  av Tvetern

Jeg prata med Pedern og han mente de kom med ac alle sammen :?
Og problemet er ikke reima, men at du trenger et reimhjul som erstatter pumpa. Det funker ikke å bare fjerne pumpa. Han har fått lagd en brakett med et reimhjul på som erstatter pumpa.
Men hvis du får tak i noe på Toyota eller annet sted så gi meg beskjed for jeg vil gjerne ha det :)

#253660  av Zupra

bpracing skrev:Jeg prata med Pedern og han mente de kom med ac alle sammen :?
Og problemet er ikke reima, men at du trenger et reimhjul som erstatter pumpa. Det funker ikke å bare fjerne pumpa. Han har fått lagd en brakett med et reimhjul på som erstatter pumpa.
Men hvis du får tak i noe på Toyota eller annet sted så gi meg beskjed for jeg vil gjerne ha det :)
Javell. !

Men burde jo gå og fjerne hele pumpa og bare måle hvor lang reima trenger og være. Så smekke det på.! ? Er ikke helt med på hvorfor jeg trenger det reimhjulet til og erstatte.! ?

#253672  av Tvetern

Zupra skrev:
Javell. !

Men burde jo gå og fjerne hele pumpa og bare måle hvor lang reima trenger og være. Så smekke det på.! ? Er ikke helt med på hvorfor jeg trenger det reimhjulet til og erstatte.! ?
Hvis du bare setter på en kortere reim så vil reima gå inntil en brakett i front. Husker ikke helt hva den treffer men så litt på det når jeg tok ut motoren og den vil treffe et eller annet foran der. Det er derfor Pedern fikk lagd den braketten med reimhjulet som erstatter pumpa.

#253713  av Zupra

bpracing skrev:
Zupra skrev:
Javell. !

Hvis du bare setter på en kortere reim så vil reima gå inntil en brakett i front. Husker ikke helt hva den treffer men så litt på det når jeg tok ut motoren og den vil treffe et eller annet foran der. Det er derfor Pedern fikk lagd den braketten med reimhjulet som erstatter pumpa.
Hmm Ok !

SKal se på det.

For endel av poenget er ikke bare vekt, Men det er jo plassmessig også.! Og vis jeg må lage en brakett og sette et annet reimhjul dær så vil jo ikke det blir noe mer plass.?
men som sagt skal se på det. Om det er noen måter og gjøre det på..

#254311  av mr.ourom

Fjerner braketten til støtdemperen på remstrammeren eller filer ut et spor i denne hvis du vil beholde demperen. Da er det bare å montere en kortere rem. Tror den blir 6pk1915 med orginale remhjul med litt forbehold.

#254510  av Zupra

mr.ourom skrev:Fjerner braketten til støtdemperen på remstrammeren eller filer ut et spor i denne hvis du vil beholde demperen. Da er det bare å montere en kortere rem. Tror den blir 6pk1915 med orginale remhjul med litt forbehold.
Ja! takk skal du ha.! så det samme igår.. ! Men takk for mål på reimen. :D