TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Help please

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #31138  av larsst185

Se på dette bildet alle celica folk.Er tankmåler og tempmåler på samme plass på deres bil som dette eller er di bytta om??Har nemlig montert el glo og har ikke fått tank og tempmåleren til å funke normalt etter dette.Tankmåleren viser tempen og omvendt.Får ikke sjekka dette hundre prosent da skivene limes oppå de originale instrumentene.
Har en stygg mistanke om at firmaet jeg bestillte fra har kuka det til :x
Vedlegg
instrument 004.jpg
instrument 004.jpg (87.68 kiB) Vist 3959 ganger

#31145  av CelicaGT

Visst dei ikkje virker kan jo d vere at stikkene bakpå ikkje er i....eller er d sånn at dei virker men dei har bytta plass?

#31146  av larsst185

De virker ja,men tror trykket på el glo skivene er snudd i forhold til hva det er originalt sånn at tank måleren er temp og omvendt.Skjønner!?Me go crazy :shock:

#31147  av CelicaTurbo

jeg var ute nå og sjekket: trykket på skivene er feil ja, bensin skal være på høyre side :shock: Men, det er jo en god sjangs for at begge målerne opererer på samme signal så jeg foreslår at du prøver å bytte om kontaktene om det er plass til det og ser hvordan det fungerer?

#31148  av larsst185

enn å bytte om målerne?Nå blir jeg frustrert.åssn i f.. har de fått til d dær.Syntes jo det var litt rart at jeg fikk mer og mer bensin jo lengre motoren gikk :lol:

#31175  av Ole-M

CelicaTurbo skrev: Men, det er jo en god sjangs for at begge målerne opererer på samme signal så jeg foreslår at du prøver å bytte om kontaktene om det er plass til det og ser hvordan det fungerer?
Kan kanskje funke ja.
Er signal fra motstander begge deler, og sansynligvis 0-5volt, spørs bare om de jobber på like bredt område.
Er sikkert noen her inne som har verkstedmanual som kan sjekke hva signalene skal være.

#31185  av CelicaTurbo

lurer på om alle dem ander som også bestilte fra samme sted også har fått feil jeg?

#31209  av larsst185

Har demontert instrumentet på den krasja bilen og tankmåleren er skrudd fast fra innsiden av de originale skivene,disse er limt fast og el glo skivene er limt fast oppå dette igjen.d hadde gått an å bytte om på målerne men da må også ledningene bak på stikket til instrumentet byttes om.Tror jeg skriver mail til speedhut jeg nå ja :x

#31210  av CelicaTurbo

hørtes en smule stress ut det der ja, men, i det minste har du en resserve fra vrakbilen da, så gjenstår det bare å få gratis sendt over en erstatning fra speedhut.. de må trossalt dekke den tabben der :?

#31232  av chris

larsst185 skrev:enn å bytte om målerne?Nå blir jeg frustrert.åssn i f.. har de fått til d dær.Syntes jo det var litt rart at jeg fikk mer og mer bensin jo lengre motoren gikk :lol:
hehehe :lol:

-edit-
men ja, speedhut bør vel erstatte det der..