TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Svar fra onkel blÃ¥

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #255333  av jumbo

Fikk omsider svar på søknad om forkortet tap av førerkort til onkel blå.

De gode nyheten er at den ble innvilget med 2 måneders reduksjon, fra november til september.

Det som er grådig irriterende er at de mottok den 5. juni (!!) og mest sannsynlig aldri hadde kommet til å behandlet den i det hele tatt om det ikke var for at jeg ringte og maste.

At Politiet av alle offentlige etater skal måtte minnes på hva forvaltningsloven sier om krav til behandlingstid burde være litt unødvendig.

#255630  av FireWalk

Nesten frekt at de tilater seg å være så trege når de vet hvor ille tap av førerkort påvirker mange mennesker.

Utav ren nysgjerrighet, på hvilket grunnlag fikk du invilget søknaden?

#255636  av jumbo

helse - dårlige bein

#256248  av angrykid

Hørte om en kar som ble tatt for fyllakjøring, men under formildende omstendigheter fikk han lappen tilbake. Etter 6 mnd. Synes det er litt drøyt, anklagene mot han ble droppet på alle punkter i retten, men fordet, fyren var uten førerkort i 6 mnd, og mistet i allefall ett eller to jobbtilbud pga han ikke hadde lappen.

#256256  av jumbo

Kan ikke si jeg har mye sympati for akkurat DET nei.

Miste førerkort pga fart krever i dette landet et overtramp av minimal størrelse og er ikke nødvendigvis uforsvarlig engang. Fyllekjøring derimot er i en helt annen divisjon og er helt uakseptabelt uansett. Om noen går glipp av jobb etc synes jeg det er helt greit.

#256257  av Rømmling

angrykid skrev:Hørte om en kar som ble tatt for fyllakjøring, men under formildende omstendigheter fikk han lappen tilbake. Etter 6 mnd. Synes det er litt drøyt, anklagene mot han ble droppet på alle punkter i retten, men fordet, fyren var uten førerkort i 6 mnd, og mistet i allefall ett eller to jobbtilbud pga han ikke hadde lappen.
hvordan kan man bli frikjent for fylle kjøring,, vis man har blåst rødt?
hva er formildende når det er fyllekjøring

eneste jeg kan tenke på er at man er med i en ulykke uten for mobil dekkning så man kjører til man får dekkning.
Eller blir tatt for å sykle i fylla hehe

#256722  av Skylar

Vel, som han sa så er det nok veldig mange andre som hadde gjort nettopp det samme.

Men no er no saken bare en gang sånn at det var ulovlig.
Tror i beste fall for hannes del at han får en litt mildere straff pga omstendighetene.

#256732  av Th4 Ghost

Begynner det ikke å bli litt vel mange saker nå der ambulansepersonalet sier "finn en taxi" istedenfor å hente folk som holder på å dø?

#256765  av jumbo

Det virker jo mildt sagt kritikkverdig ja....

Har veldig vanskelig for å se hvordan det skal være tvil om uttrykning når en person blør som faen og ikke er ved full bevissthet engang.

Tror nok de fleste hadde prioritert likt og kjørt selv. Redde liv er viktigere enn å være lovlydig - så får man heller kjøre så forsiktig man klarer.

Er selvsagt en vanskelig balanse, man setter jo samtidig andre i fare, men tror de fleste vil vektlegge det som allerede ER et problem foran det som potensielt kan BLI det.

#256768  av sindrejl

skal love dere at jeg hadde kjørt om en kompis holdt på å stryke med

#256772  av Magne

Ingen tvil om at jeg hadde kjørt i den situasjonen der!

#256914  av Larsen

Problemet kommer da en skal vurdere en situasjon da man er beruset. Ting blir ofte kratig overdrevet og man kan misstolke situsjonen som livstruene, eller omvendt.

#256920  av evneveik

Men hvis man er så beruset at dømme kraften er påvirket så bør man jo ikke vurdere å kjøre bilen en gang, uansett.

#256964  av jumbo

Problemet er at du får situasjonen kastet i fjeset der og da, enten du er klar for det eller ei.

Tror det er rimelig mange andre ting som heller svirrer rundt i tankene akkurat da enn hvor bra dømmekraft man selv har.