TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Funksjonsfeil motorstyring pÃ¥ JDM supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #256367  av Rotta

Hei.

Kjøpte en JDM supra mkiv på onsdag og har kjørt noen dager på prøveskilter nå. Alt virker som det skal bortsett fra igår kveld begynte lampa for ''funksjonsfeil i motorstyring'' å lyse. Jeg slo av tenningen og på igjen og den sluttet å lyse. Etter noen flere mil begynte den å lyse igjen. Virker som den begynner å lyse når motren er varm. Noen som har tips om hva dette kan være? Kan det være en dårlig kobling et sted? el må jeg rett og slett stikke ned på Toyota å få de til å se på den?

Takker for alle svar

#256398  av supratori

vis di har kobla vekk farts sperra på bilen vil d lyste komme på... har akkurat d samme på¨min-...

#256413  av Rotta

supratori skrev:vis di har kobla vekk farts sperra på bilen vil d lyste komme på... har akkurat d samme på¨min-...
Ã…ssen ser jeg om den er fjernet eller ikke a? Er det bare en plugg fra ecu'n som koblet fra eller hva?

Edit: Er vel ikke noe særlig å prøve ut fysisk om den er fjernet eller ikke 8)

#256558  av supratori

prøv å kjør øve 180 me bilen... vis ann går øve d så er den fjernert:P

#256587  av bjornalf

må bare si at hvis du fjerner sperra med hks speed delimiter så skal d ikke lyse i varsel trekanten. hvis den er koblet riktig... uansett hastighet.

#258033  av supratori

heheh samme tenkte eg... d er derfor du får feil meldingen..

#258040  av WRC

Dette er en vanlig feil. tror det er noen med en speed sensor som gjør dette. Kan kobles vekk. Skal se om jeg kan finne linken på hvordan dette gjøres.

#258296  av WRC

Dette skal fungere, ta av øverste del av instrument panelet, der km telleren står. Bildet viser kontakten til kmtelleren. følg instruksjonen og klippa av den rosa ledningen, og koble denne til den blå (med rød stripe).
Den rosa ledningen som da blir liggende løst, isoleres bare.

Jeg har selv gjort dette på min bil, og mange biler i uk har gjort dette.

Denne feilen kan komme av flere ting, men mest trolig har du feilkode 42.
42 kan være feil på flere ting, men vanligvis speed sensor nr2.
Denne får feil om bilen er levert med el spoiler foran, og denne har blitt fjærnet. Du vil da få feilkoden når du passerer 90kmt eller noe i den dur.
Vedlegg
code%2042%20fix%20diagram.JPG
code%2042%20fix%20diagram.JPG (29.78 kiB) Vist 1730 ganger