TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljefilter til MK1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #31802  av proson

Jeg har hørt mye om at det er levert feil oljefilter til MR2, og kanskje det er derfor motoren min har blitt "syk"...

Jeg har 2 motorer og skal sette sammen en god en av begge og skal skifte toppdekselpakning, toppakning og diverse...

Jeg har sett et oljefilter på http://www.MTTE.com fra TDR, hadde det ikke vært en god ide hvis alle medlemmer kunne fått kjøpt disse fra ts-ogn.? Så slipper vi å betale så sinnsykt mye i frakt og slikt.

Og da slipper medlemer hvertfall problemet med feil oljefilter :wink:

Filteret koster ca 12 pund som er rundt 155 kr, som er litt mer enn oljefilter fra Toyota, men så er det sportsfilter og skikkelig også da! Og slipper problemet med at Toyota ødelegger motoren vår med feil oljefilter!

:twisted: *Slutte og handle på Toyota* :twisted:

#31807  av CelicaTurbo

Toyota skal nå levere korrekt filter og det var vel bare en begrenset periode at dem leverte feil, jeg tror standard oljefilter duger plenty for de fleste av oss.. men når jeg regner på det TRD filteret kommer jeg til en pris på trolig over 200,- inkludert en lav frakt og inkludert norsk moms, men jeg kan ikke se noen info om dette selskapet har moms inkludert i sine priser eller ikke..?

#31808  av erling

Står også tydelig på eska til hvilken motor filteret passer, så er man oppmerksom på det, skal det gå fint. :)

#31825  av Kenny

jeg kjøpte oljefilter til min mr2 på høsten en gang, og da fikk jeg feil...
Dro tilbake å sa ifra, å da klarte de å påstå at det var riktig, til tross for at det stod -4age på esken... da blei jeg forbanna :evil: , å sa at hvis det sjedde noe med motoren min så fikk de reparere det... etter mye om og menn så fikk jeg det riktige... tror det passer på rav4 også om jeg ikke tar helt feil... er nesten dobbelt :P så stort som det jeg fikk først...

men det er bare å si at du skal ha det som er riktig, så år du det.. men husk å se etter på esken..

#31827  av CelicaTurbo

joda, står ganske greit på esken, i tillegg har dette vært diskutert tidligere og i den diskusjonen står det korrekte delenummere.. på det filteret som er feil står det bl.a. "A series (exc. 4A-G series)" og da betyr betyr dette "alle A-serie motorer bortsett fra 4A-G-serien".. på korrekt filter er 90915-10004. Diskusjonen her: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=741

:)

#31897  av MRQuoc

kosta ikke så mye for den 10004 filteret .. kjøpt den i høst , 90spenn eller.no

#32749  av mk1 black limited

Hmmmmmmm....var hos min lokale Toyotapusher i dag, og ba om filter til min MR2, og fikk...feil filter...:-(

Han dobbeltsjekket opplysningene datasystemet gav ham, og det kom opp med det gale filteret igjen. Betyr dette at Toyota har falt tilbake til gamle synder?

I dette tilfellet var det ikke så nøye, skulle ha et filter til Celicaen også, og det var jo det rette filteret til den bilen...:-D

#32767  av chris

CelicaTurbo skrev:men når jeg regner på det TRD filteret kommer jeg til en pris på trolig over 200,- inkludert en lav frakt og inkludert norsk moms, men jeg kan ikke se noen info om dette selskapet har moms inkludert i sine priser eller ikke..?
Husk at varer under 200 kroner er momsfrie da ;)

Men hvor stor forskjell vil et TRD oljefilter og et standard oljefilter utgjøre egentlig? Vil den vanlige sjåfør i gata merke forskjell? Hva med den litt mer uvanlige sjåfør i gata?

#32783  av CelicaTurbo

hm, litt kjipt om Toyota igjen skal begynne å levere feil filtre? Ha øynene åpne for dette folkens, er det noe som skjer på fast basis bør importøren definitivt kontaktes :?

Chris: ved gruppekjøp blir ikke prisen under 200 samlet vet du, og jeg tror ikke prisen for ett filter med frakt ble under 200,- heller :)