TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte foringer, hvor hører disse hjemme?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #259320  av kennethx

Holder på og bytte foringer på bilen, har vel byttet 10 så langt. Men har fremdeles 6 igjen som jeg lurer på hvor skal.

Legger ved bilder og håper noen vet hvor de hører hjemme. Det er ikke så lett å se uten å ta ut (og ofte ødelegge) den gamle foringen. Og da står du der uten noen foring. :wink:

EDIT: bilen er en '91 GT4 cs såklart ;) Foringene er et kit fra fensport. 16 foringer totalt, og 10 er montert. Les kommentar på bilder under.

EDIT2: la ved et bilde av foringene som er byttet bak.
Vedlegg
Har 4 par av denne, Disse har veldig stor inndrediameter. Her må det gå en STOR bolt igjennom for å fylle ut metall hylsen!
Har 4 par av denne, Disse har veldig stor inndrediameter. Her må det gå en STOR bolt igjennom for å fylle ut metall hylsen!
DSC00358.JPG (178.64 kiB) Vist 121 ganger
Har 2 par av denne, altså, alle jeg har av denne typen er avbildet, det er en metall sylinder i midten.
Har 2 par av denne, altså, alle jeg har av denne typen er avbildet, det er en metall sylinder i midten.
DSC00356.JPG (178.47 kiB) Vist 121 ganger
gamle foringer, avgått med døden ;)
gamle foringer, avgått med døden ;)
DSC00359.JPG (196.42 kiB) Vist 124 ganger

#259331  av a_amland

Skulle vere mulig å finne plass te de ut i fra den tegningen ja..

#259725  av Rage

Uten å ha sett på tegningene fra fensport, så ligner de øverste foringene veldig på bumpstops foringer som du monterer i demperen, eller tar jeg feil? :)

#259738  av kennethx

De skal på et ledd i bærearmene :)