TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem med tÃ¥kelys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #31869  av kake

Det ene tåkelyset på mr2n lyser svakere enn det andre, eller så lyser det ene sterkere enn det andre. Trodde jeg først hadde satt inn en svakere pære i den ene, men etter at jeg bytta til identiske pærer i begge så var fortsatt problemet der. Noen som har tips til hva det kan være forno? Har prøvd og justere lysene også, og de sitter dønn fast og i riktig høyde, så det er nok noe mystisk :?:

#31891  av jumbo

Jeg har noe av det samme.... tipper det koker ned til at den ene reflektoren eller glasset er tilsmusset eller mindre blank enn den andre... Jeg har og bytta pærer uten at det hadde noen effekt. Jeg har lik spenning på begge sider også.

#31900  av Christian

Samme på min også...Har egentlig konkludert med at jeg skada reflektoren på ene siden når jeg fjerna den gule kuppelen :?

#31903  av Speeder

jumbo skrev: Jeg har lik spenning på begge sider også.
Hadde du ikke kommet med dette, så hadde det trolig vært løsningen. men er det felles for alle att de har lik spenning på begge sider. kan det nesten ikke ha noen annen grunnn en møkkete\ripete reflektor og\eller glass.

#31908  av kennethx

Målt spenning med pæren I? eller tok du ut pæren, slo på bryteren og målte spenningen?

Når du setter belastning på spenning så kan spenningen falle som funsjon av motstand i lederene frem til spennings punktet, altså lys pære sokkelen i dette tilfellet, dersom det f.eks er dårlige ledere.

#31939  av jumbo

Har målt både med og uten pærene på plass. Ikke sett noen ubalanse i noen av tilfellene... Jeg har for lengst konkludert med reflektor eller glass jeg og. Driter egentlig litt i det, tåkelysa får ferie/byttes ut når jeg bytter front en gang til neste år uansett.

#31968  av kake

Christian skrev:Samme på min også...Har egentlig konkludert med at jeg skada reflektoren på ene siden når jeg fjerna den gule kuppelen :?
Jeg hadde problemet mens jeg hadde gule lys også, så det er det ikke her.
Jumbo skrev: Jeg har noe av det samme.... tipper det koker ned til at den ene reflektoren eller glasset er tilsmusset eller mindre blank enn den andre
Begge ser like blanke ut, og jeg tviler på at det er det. Det funket fint i høst, så det har nok plutselig skjedd. Bruker ikke bilen om vintern heller så det kan ikke ha kommet møkk inni der.
kennethx skrev: Målt spenning med pæren I? eller tok du ut pæren, slo på bryteren og målte spenningen?

Når du setter belastning på spenning så kan spenningen falle som funsjon av motstand i lederene frem til spennings punktet, altså lys pære sokkelen i dette tilfellet, dersom det f.eks er dårlige ledere.
Får ta og måle når jeg får tak i et voltmeter. Skal også prøve å rengjøre kontaktene litt.

#31984  av tbergstad

dette problemet har jeg og.. Det kommer av at pæra ikke har så god jording på den som lyser svakere. Hent sandpapir og puss ren sokkelen. Jeg gidder ikke på min... :?