TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rødt lys i instrumentpanel

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #31928  av Toymr2

Hva kan dette være for noe? Jeg har et stygt rødt lys i instrumentpanelet på mr2'n min. Det ser ut som en motor med ei vifte på. Ligger helt nederst til høyre i panelet... Noen som vet???

#31941  av sindrejl

har du ikke intruksjonsmanualen til bilen da? :) står alt der om lysene

#31943  av Toymr2

Hehe, problemet er at jeg ikke kan tysk:)

#31947  av Morten

Toymr2 skrev:Hehe, problemet er at jeg ikke kan tysk:)
Da kan kanskje denne siden være til hjelp? :wink:

http://babelfish.altavista.com/
 #31979  av chris

Toymr2 skrev:Hva kan dette være for noe? Jeg har et stygt rødt lys i instrumentpanelet på mr2'n min. Det ser ut som en motor med ei vifte på. Ligger helt nederst til høyre i panelet... Noen som vet???
Høres ut som det "check engine" -lyset..

#31989  av kennethx

Er ikke check engine orange da?

Bremse ting tang er rød?

#32011  av CelicaTurbo

trodde det var rødt jeg? men check engine ligger på venstre side i celicaen, og er vel ikke bilde av noen "motor med vifte"?

#32024  av kennethx

Ganske sikker på at mitt check engine lys er orange :) Park brems er rød. Lavt olje nivå er orange.

#32044  av cameleon

Det lyset du snakker om er det samme lyset som tittet fram da bilen fikk motorhavari mdt i trondheim i fjor høst. I instruksjonsboka så står det enkelt og greit kontakt din nermeste toyotaforhandler.

#32054  av CelicaTurbo

vel, "check engine" er fremdeles ikke noe symbol av en motor med vifte på, jeg husker det symbolet på MR2'en men har ærlig talt ikke lagt merke til hvor det er på Celicaen.. aner ikke hva det betyr, men i instruksjonsboken til MR2'en stod det bare "kontakt verksted snarest"..

siden det er bilde av en vifte er det gjerne noe med kjøling og sirkulasjon å gjøre da?

#32056  av megetlei

ser slik ut?
Vedlegg
clip_image001.jpg
clip_image001.jpg (11.98 kiB) Vist 4274 ganger

#32071  av chris

Hadde et sånt "check engine" lys på Avensisen jeg kjørte som taxi en periode. Var bare å komme seg på verksted da gitt.. Ofte vil det lyset indikere en elektronisk feil i motoren.

#32073  av kennethx

Kan vel kortslutte noen pinner i og få den check engine lampen til å blinke feilkoder for å si mer spesefikt hva feilen egentlig er?

#32085  av chris

kennethx skrev:Kan vel kortslutte noen pinner i og få den check engine lampen til å blinke feilkoder for å si mer spesefikt hva feilen egentlig er?
Det verkstedet gjorde med Avensisen, var at de kobla på en sånn laptop-pc-lignende sak, og kjørte seg en tur. Den logga all info, og alle feilmeldinger. I dette tilfellet fant de aldri ut nøyaktig hva det var, mener å huske at de konkluderte med en feil i hjernen, og bytta hele driten.

#32096  av CelicaTurbo

tipper han vil få noe ut om han følger diagnoseprosedyren som står listet et sted på sidene, er ihvertfall lagt ut som artikkel mener jeg :)

men det enkleste er nok å ta en tur til toyota og få dem til å finne ut hva diagnose sier har et problem :)