TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor er det snilleste biltlilsynet i oslo/omegn

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #260739  av SMT

jeg ble stoppe i går av politiet, de slo på blålys og sirenen. jeg holdt fartsgrensen og kjørte så fint jeg bare kunne.

så jeg stoppet. kjørte ned ruten,og ventet på at han skulle komme til meg.
ps. han kom bak meg da, før han slo på lys og lyd.

så sier han vognkort og serfikat. jeg gir han det og lurer på hva problemet er?

så sier han kan du kjøre opp ruten litt?

jeg svare ja. kørte den opp 10cm. så sier han e d solfilm eller org.tonet rurte.?

jeg svare det e org.tonete ruter.

han er nesten overbevist.men plutselig tar han tommelen på innsiden av ruten,å begynner og skrape med neggelen, for og se om det er film.(som det da var)

han får ikke tak med neggelen i filmen og åpner døren og begynner og skrape enda mere.

til slutt tar han fram politi kortet sitt og begynner og skrape,da får an en liten rift øverst på ruten.og begynner og dra filmen av..

uten og spøre meg om låv, som de er pliktige til!

så går han til fronten av bilen og begynner og klage over at skilte må vinkles mer ut i overkant. for at de skal kunne se skilte bedre vist de kommer kjørende i en helvetes fart..... skilte har en helling på 45grader.

bilen var godkjent heime på biltilsynet, men fikk det ikke skreven inn i vognkortet...
så nå tenkte jeg at jeg skulle få alt innskrevet i vognkortet. og anmelde politimannen som gjore dette...

så de aldri har noe de skulle ha sakt.

ps, politimanne var max 26år,så tydeligvis aspirant...

så vist noen kan gi meg et bra tips om et snilt biltilsyn, so ikke er helt firkantete,i oslo region, hadde det vært supert.

solfilmen er 40% få siderutene,så du ser meget godt inn,selv når det er mørkt ute..

grunnlaget hannes til og rive av filmen var at di skulle kunne se øynene mine når de kommer kjørende forbid, det er forsåvit greit, men det gjør de uten problemer med den toningen jeg har...
så da stiller jeg spørmålet skal de stoppe alle som kjøer med solbriller og sei de må ta de av se,for de skal kunne se øynene deres????

blir oppgitt over sånne folk.. de er helt latterlige.
Vedlegg
fikset bilde i solnedgangen av the green goblin.jpg
fikset bilde i solnedgangen av the green goblin.jpg (594.31 kiB) Vist 1159 ganger
 #260747  av Jon Are

SMT skrev:

....så vist noen kan gi meg et bra tips om et snilt biltilsyn, so ikke er helt firkantete,i oslo region, hadde det vært supert.
Slike folk finnes ikke i den virkelige verden. Det er min erfaring. :evil:

#260755  av jumbo

At du får pes med det skiltet er ikke overraskende - det finnes klare regler som krever montering tilnærmet 90 grader på lodd

Det han gjorde med bilen din kan du imidlertid anmelde og kreve erstatning for.

#260766  av castman

haha, gjør det :wink:

#260776  av SuperZite

Tror ikke du kommer så langt med solfilmen, reglene er bare slik at man ikke får ettermontere solfilm.

Angående slilt så er det vel slik at det skal monteres slik den er typegodkjent . flytting av skilt skal egentlig godkjennes av trangsynet.

Vis ikke solfilmen er helt ødelagt, ville jeg hørt om noen har noe ruter å låne deg ett par dager, så du bare bytter når du skal vise den.. :-)

#260777  av BrennaRacing

Det er jo ikke lov å sote frontrutene. Å er mange politifolk som krever at du skal fjerne det på stedet. Men kan hende det hadde vært lurt å spørre deg først ja :lol:

Du kan jo prøve å anmelde det, men tviler på at du kommer noen vei. Og tror heller aldri biltilsynet (uansett hvor det er) kommer til å godkjenne en bil med sota ruter foran.

#260789  av SMT

biltilsynet hjemme. har det ikke vært noe prob.med.

men er litt langt og kjøre 240mil i gjenn. for og få det skreven inn i vongnkortet.

#260819  av jumbo

SuperZite skrev:Tror ikke du kommer så langt med solfilmen, reglene er bare slik at man ikke får ettermontere solfilm.
Han skal uansett ikke legge en finger på bilen uten eiers samtykke. Om eier ikke gir dette har han selvsagt anledning til å gi kjøreforbud på stedet samt rekvirere kontroll hos bt, men han har ingen hjemmel for å gjøre noe som helst på bilen selv.

#260830  av inzane2012

kan nesten banne på at han stoppet deg pga utseende på bilen, vist du hadde hatt orginalvingen og orginal leppa så hadde di sikkert bare reist sin kos....

purken her hjemme er litt sånn som det der...uttafor narvesen kiosken her så er det parkring og stopp forbudt, men gang på gang har jeg sett pruken kjøre flere ganger forbi uten å stoppe og gå ut å skrive bøter, kunne sikkert tjente flerfoldige tusen i uka på parkeringsbøter, men neida..
.og seff her en dag jeg var nett innom og skulle levere en film kl 10 om kvelden, og kom ut igjen svingte seff purken ned, og idet de ser at jeg låser opp bilen popper det ett nytt tryne ut av bilen og ber meg vente...står der i sikkert 20 min og venter på å få den jævla bota og legger så merke til at han andre snuten er samma fyren som pleier å kjøre ambulansen...begge to helt ferske purker...men tror dere de gadd å kjøre mer rundt i sentrum da? nei, var rett ned på stasjoen, får så å kjøre hjem igjen...5 min etter purken for, står det 4 biler uttafor på samme plassen....

#260855  av SuperZite

jumbo skrev:
SuperZite skrev:Tror ikke du kommer så langt med solfilmen, reglene er bare slik at man ikke får ettermontere solfilm.
Han skal uansett ikke legge en finger på bilen uten eiers samtykke. Om eier ikke gir dette har han selvsagt anledning til å gi kjøreforbud på stedet samt rekvirere kontroll hos bt, men han har ingen hjemmel for å gjøre noe som helst på bilen selv.
Nei, du har rett i at de ikke har lov.

Men tror fortsatt man ikke kommer så langt med noe sak, han ga jo samtykke i å ta opp ruta for at politet skulle få se på den.Og der kommer tvisten om han da også ga samtykke i at han kunne "se" med fingrene.

Men det er jo bare å ringe NAF advokat hjelp og høre hvor saken står.

#260888  av SMT

skal ta en tlf. til naf.hjelpen. så får vi se. jeg er rimelig sikker på at han stoppet meg ,pga.utseende på biln.

#260903  av inzane2012

SMT skrev:skal ta en tlf. til naf.hjelpen. så får vi se. jeg er rimelig sikker på at han stoppet meg ,pga.utseende på biln.
samma her:) blitt stoppet noen ganger av purker for å prate om bilen min...er ikke vant til å se sånne biler her borte i sogn og fjordane...

#261295  av BT-GTI

man trenger egentlig kunn ta ned vinduet 2-3cm spørre hva de vill og klistre vongkort og førerkort i ruta. uten ransakelses orde kommer de ikke langt. sier de at du skal ta ned ruta så spørr hvorfor. gjør de noe de ikke har sagt til deg de skal gjøre så bryter de lov ved at de skaffer bevis på ulovelig måte.

de har ikke lov å røre bilen. uten samtykke eller uten tillatelse.

det de derimot kan gjøre hvis du setter deg virkelig i motverge er at du får en time hos statenskverulantvesen.

#261462  av cameleon

skiltene dine må du montere skikkelig på bilen din før du tar turen til biltilsynet. de skal være montert slik at de er synlige for politi samt fotobokser når/evt du dundrer gjennom slik at de kan få mest mulig penger ut av deg.
solfilm varierer veldig fra hvem som ser det. er vel 5% som er maksgrensa....? er ikke sikker på den, men for å få minst mulig pes med bilen din ville jeg fjernet den.
nå vet jeg ikke hvilket matriale vingen din er i, men er det alukanter på den, så demonter også den før du tar turen inn. er felgene dine for brede i forhold til rulleomkrets og om du har oppgitt et annet tall i vognkortet enn hva du kjører på, legg også om til org dekk og felg.
samme gjelder om du har ikke godkjent ratt etc interiørmessig i bilen din. legg da om til det orginale rattet ditt, eller skaff godkjenningspapirer på det.

jeg har vært hos biltilsynet flere ganger med min bil, og tro meg når jeg sier at de finner ofte mye mer feil på bilen din ved teknisk kontroll enn hva de gjør når de har stoppet deg.

skiltet er vel slik jeg ser det det viktigste siden de faktisk kan gi deg forelegg for å ha kjørt med dette feil montert, og dette er ingen spøk. forelegget er da på 4000,-

så det viktigste er å finne ut om vingen din er godkjent, om dekk og felg går overens med vognkortet. om bilen din har orginal motor eller ikke (NB)
dempere, ratt, lys og støynivå på eksos etc

jeg gikk inn første gang med 5 ting på mangellappen, og var så inne en god del ganger etter der hvor det på det meste ble 9 ting totalt. så få ordnet dette FØR du tar ture. ellers kan det hende at du ender opp i en situasjon uten bil :?

når det gjelder han aspiranten din, så har han som nevnt ikke lov til å fikle eller påføre "skade" på en annen persons eiendel uten samtykke fra deg. og dette med at de skal se øynene dine er feil ord å bruke siden det er personen de skal se. øynene dine og fargen på de og om du har lekre sexy og et tiltrekkende blikk klarer de ikke å se uansett såfremt de ligger 2cm fra døra di.

#261576  av SMT

spoileren er i full cf;fra apr.

dekken er innenfor 5%regelen., skilte var en av de tingen jeg ville ha godkjent som det sitter.må studere litt regler før jeg går ordentlig til verks.
takker for tipsene