TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Norge tar etter USA...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #261132  av Larsen

Begynner å bli rimlig lei alle taliban/terror/Osama bin Laden innleggen i norske aviser. De har en total mangel på refleksjon fra den virklige verden.

Bare se innlegget idag
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162101
Studer bilde. De to personene ha få likhetstrekk.
Bilde

I tillegg står det under
USAs president George W. Bush sier videoen underbygger behovet for å vise besluttsomhet i Irak.

- Opptaket er en påminnelse om at vi bor i en farlig verden og at vi må arbeide sammen for å beskytte våre befolkninger, sier Bush.
Det er sikkert flere som leser mellom linjene her, men det også de som svelger dett rått. Er ganske sikker på at en tilsvarenede artikkel blir trykket til neste uke.

#261166  av jumbo

Vel, det er ingen grunn til å tvile på at begge bildene er bin laden - for det første ser man det med det blotte øye, for det andre er det folk som jobber ganske mange timer i året med å sette opp gode analyser på slikt.

Tilsvarende gjelder stemmegjenkjenning.

Må innrømme at jeg tvilte veldig mye på hvorvidt han var i live lenger i det hele tatt, men ser ingen grunn til å trekke det i tvil lenger.

Er bare veldig overrasket over at de har holdt seg såpass mye på matte og ikke spilt mye hardere på "ædda bædda, dere fikk oss ikke så!" effekten enn hva de har.

#261246  av Larsen

Har ingen tro på at osama bin laden lever. Organsisasjonen hans ja, men osama, nei. Hvis det som kommer ut av propeganda maskinen usa hadde vært sant hadde han vært pågrepet for lenge siden. Han holdes levende for at folk fremdels skal ha tro på at krigen i irak ikke er nyttesløs. Er rimlig sikker på at så fort usa er ute av irak så forsvinner han helt ut av fokus. Det er med mindre de vil bruke osama som en syndebukk for enda en krig da.

#261271  av sindrejl

Larsen skrev:Har ingen tro på at osama bin laden lever. Organsisasjonen hans ja, men osama, nei. Hvis det som kommer ut av propeganda maskinen usa hadde vært sant hadde han vært pågrepet for lenge siden. Han holdes levende for at folk fremdels skal ha tro på at krigen i irak ikke er nyttesløs. Er rimlig sikker på at så fort usa er ute av irak så forsvinner han helt ut av fokus. Det er med mindre de vil bruke osama som en syndebukk for enda en krig da.
har tenkt akkurat samme tanken :)

#261290  av jumbo

Larsen skrev:Har ingen tro på at osama bin laden lever. Organsisasjonen hans ja, men osama, nei. Hvis det som kommer ut av propeganda maskinen usa hadde vært sant hadde han vært pågrepet for lenge siden. Han holdes levende for at folk fremdels skal ha tro på at krigen i irak ikke er nyttesløs. Er rimlig sikker på at så fort usa er ute av irak så forsvinner han helt ut av fokus. Det er med mindre de vil bruke osama som en syndebukk for enda en krig da.
Dette er totalt paranoid.

Blir vi utsatt for en hel del propaganda? Ja selvsagt

Skal man ta alt (eller mye i det hele tatt) av det som blir presentert for god fisk? Selvsagt ikke.

Men betyr det at absolutt all informasjon du utsettes for er rent fabrikkat laget for å lure deg? Neppe.

Jeg var rimelig sikkert på at bin laden var borte jeg og, men samlingen av indikasjoner på det motsatte begynner å bli lang. Og i tillegg husk at ingenting av dette kommer fra vestlige kilder i det hele tatt (uten at det betyr at de andre kildene er et hakk bedre når det kommer til propagandafaktoren)

#261301  av grimfer

Det kan kanskje hende at Bin Laden er død, men da har i alle fall ikke amerikansk etterretning bevis for det.

Krigen i Afhanistan har lite fokus i USA, og Bush vil gjerne ut derfra. Afghanistan har ingen verdi, bortsett fra som naboland til Pakistan. Det er lurt å sørge for at de skylder Vesten noe, siden de er i "nesten-krig" med India nesten hele tida.

Bush trenger ikke Bin Laden for å fortsette i Irak. Han snakker ikke om Bin Laden mer i det hele tatt. I Irak er det kaos, og uten USA (og UK), blir det åpenbart kaos.

Bush tjener ikke så mye på å holde krigen i gang. Men han tjener enda mindre på å tape. Så om han visste at amerikanske styrker hadde drept Bin Laden, kan du være sikker på at vi hadde fått hørt det opp, ned og i mente X2

#261311  av cameleon

ingen som har hørt det? war is business.

#261313  av Larsen

Vi vet vel alle hvor trofaste amerkiansk etterrettninger er da...

Er selfølgelig åpen for andre tolkninger, men når en stor makt og en radikal gruppe har noe å tjene på på å holde et slikt ikon i media levende, så har jeg mine tvil.

#261368  av Th4 Ghost

vil bare kommentere på en ting:

"Studer bilde. De to personene ha få likhetstrekk."

what? bortsett fra skjegget så er det 95% samme personen! Må ha i tankene at bildene er tatt med forskjellig belysning og kvalitet også.

Om det faktisk er osama, eller om det er noen som ligner ekstremt mye, og om han i det hele tatt er i livet, skal jeg ikke blande meg borti.

men en ting..irak? var ikke mr osama i afghanistan? eller er jeg helt på viddene nå? :P

#261376  av grimfer

Joda. Bin Laden skal være i Afghanistan. Du har forstått det helt riktig. Men ett av påskuddene for å gå til krig mot irak var nettopp en teori om at Saddam hadde samarbeidet med Al Qaida.

Noe som det selvsagt ikke finnes noen håndfaste bevis for.

#261383  av grimfer

cameleon skrev:ingen som har hørt det? war is business.
Å jo, slik har det vært omtrent alltid.

I Irak er krigen mer "business-like" enn noen annen. Der er det nå så utrolig mange som tjener på å holde en viss uro i gang, at det skal bli spennende å se hvordan USA en gang skal få til å trekke seg ut.

Utrolig mye penger finner veien til Irak. Enten direkte eller indirekte. Det som kjennetegner Irak-situasjonen, er at nesten ingenting blir brukt til faktisk gjenoppbygging.

Men Afghanistan har vist seg å være "bad business".

#261388  av grimfer

Larsen skrev:Vi vet vel alle hvor trofaste amerkiansk etterrettninger er da...

Er selfølgelig åpen for andre tolkninger, men når en stor makt og en radikal gruppe har noe å tjene på på å holde et slikt ikon i media levende, så har jeg mine tvil.
Man skal være kritisk, men dette mener jeg er feil.

For the record mener jeg også at amerikansk etterretning ikke er til å stole på. De er like opptatt av å manipulere som å gi korrekte opplysninger.

Men Irak-krigen er ikke avhengig av Bin Laden i det hele tatt! Om Bin Laden blir funnet og arrestert i morgen, kommer likevel krigen til å fortsette. Kanskje enda mer intenst, for da har USA "bevist" at de duger til noe. Se bare på hvor mye Bush digget seg selv etter at Saddam ble tatt!

Det andre som er poenget mitt, er at de som ønsker å holde krigen i Irak i gang, er en stor og mektig gruppe. Men de er ikke radikale, men konservative. De er opptatt av å beholde makten der den er nå, og at pengene skal fortsette å gå gjennom de personene de kjenner til. Hvis demokratene kommer til makta ved neste valg (la oss håpe det), så kommer nok noe til å forandre seg.

De med makt i USA tjener ingenting på at Bin Laden er levende. Det er det motstanderne deres som gjør! Det skrikes daglig om at skattebetalerne snart må få se resultater av investeringene sine!

#261393  av jumbo

Th4 Ghost skrev:men en ting..irak? var ikke mr osama i afghanistan? eller er jeg helt på viddene nå? :P
Sammenhengen (som hvertfall hevdes) er at Al quaida (sp) finansierer og støtter opp om sunni-muslimene i Irak. Som i sin tur er 99% av årsaken til at landet ikke har vært rolig i flere år.