TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ledningsnett feil , lamper lyser ..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #32204  av MRQuoc

etter en seperat underspyling-program , funket ikke turen hjem fra Tønsberg som den bør funke. Etter å ha kjørt tur\retur syden (sverige) for å lure staten for noen skatte\avgiftskroner , var bilen ganske hvit av salt :shock: jeg fikk bilen spylet etter jobbet , og kjørte oppå¨risten til maskinen , der kan jeg selv stå å spyle under , jeg trodde det var smart med tanke på hvordan det så ut der etter sydenturen.
kjørte så 600 meter , på rødt lys måtte jeg stoppe , da lyste Fan-lampa og batterilampa , trodde faktisk at motoren var død .. . men motoren gikk.!.
etter hver dump som kom , lyste de og slokket de , til slutt ble de der. . tenkte at det var noe dårlig skjøting ett sted, som gjorde at + og - gikk i hverandre .. eller.no .. jeg kom meg hjem , og slukte MASSE drivstoff , nesten 1,5L pr. mil! , ikke nok med bilen , men katta kom hinkende inn døra , så dermed måtte jeg rase ned på dyreklinikken , dette gikk forsåvidt fint , og trodde bilen hadde noe ledningsfeil som etterhvert ble borte. .. men nei da , fikk etterhvert kjørt katta hjem , også måtte jeg ut igjen for å rekke Posten og hente en pakke... javisst kom jeg ned og opp igjen , , .. men på siste bakke mistet jeg nesten all motorkraft .. .:S
og når jeg endelig får krabbet meg rundt den siste svingen og falle ned på gårdsplassen stoppet den.. jeg prøvde å starte den igjen , men nå har jeg lav batteri ... har jeg nå kjørt kun på batteriet ?! så lenge ? .. .det er hvis dynamoen ble ødelagt .. ( av underspyling ?!! )

denne uka , som jeg trenger bilen mest også .. *sukk*

noen som har vært borti slike ledningsfeil ? ..

FANlampa og Batterilampa lyser nå konstant ! .. anlegget slokker når jeg skal starte , og det virker som batteriet begynner å bli flatt !

noen som kan gi meg indikasjoner ?

#32206  av CelicaTurbo

øh... reimen til dynamoen som har begynt å slippe mye, kanskje tilogmed brent av til slutt?

#32207  av MRQuoc

hmm .. hadde vel hørt det ?! før den har ryket ?

btw .. det er like mørkt som grisen ute og kaldt som katta ... grrr... også har jeg faen meg ingen biler å låne imorgen igjen .. :?

#32210  av MRQuoc

uansett .. jeg stakk ut i mørket og kulda , jeg fikk faktisk start på den ?! .. og dynamo-beltet er forsatt inntakt , og går veldig fint rundt... da kan man kanskje vende over til noen andre muligheter kanskje. .. :\

jeg har prøvd å sjekke så mange ledninger som mulig som kanskje kan gi en slike feil , spesiellt batterifeil , jeg klarer faktisk ikke å ane noe mer enn at vann\fuktighet har bindt sammen + og minus , ett eller anna sted.. ... det irriterer meg noe javlig de varsel lampene .. grrrr
en annen mulighet , er jo at det er FAN-kontakten som gir akkurat "kortslutningen"

#32220  av erling

MRQ skrev:hmm .. hadde vel hørt det ?! før den har ryket ?
Hvis reima slurer seg varm kan den slutte å kvine.. Har opplevd det på en tidligere bil. Du får måle ladingen og ta det derfra. Men det er kjipern med slike el.feil, kan være mannevonde å få has på. :?

#32223  av kennethx

Kan jo bare være en bad case of H2O :D La den tørke opp, så blir den fin igjen :)

#32231  av MRQuoc

nettopp , Kenneth har kanskje rett , etter alle utprøvinger av forskjellige ting , fant vi ut flere ting som antyder at det er en overledning ett sted der. strømmen kutter ved sikringen, noe som tyder på at den går feil vei ... :\
og da er det kun tørking som gjelder .. jævlig synd at jeg egentlig tenkte jeg skulle kjøre litt med den ikveld .. nå står den fast på en Statoil ved meg der og ser skinnende blank ut .. 8) jeg tar det som en utstilling .. :P

men det enda dårligere er at det ikke er så tørr i lufta .. tvert imot virker det som at det blir mer fuktighet i løpet av natta .. og da tørker det mye treigere ... jeg fikk heller ikke lov å sette den i vaskehallen .. kanskje ikke så rart siden det er mange som vasker der ;) ..

jeg fikk lånt meg en Carina DX av kameraten min for å komme meg til jobben siden han har firmabil. . jeg snublet og skallet hodet ... så jeg blir vel noe skadet av å kjøre så høy bil... men du verden den var god og fin i dumper .. :wink: .. fikk nesten lyst til å kjøpe meg en slik en

#32308  av angrykid

MRQ skrev:
jeg fikk lånt meg en Carina DX av kameraten min for å komme meg til jobben siden han har firmabil. . jeg snublet og skallet hodet ... så jeg blir vel noe skadet av å kjøre så høy bil... men du verden den var god og fin i dumper .. :wink: .. fikk nesten lyst til å kjøpe meg en slik en
IKKE FALL (:D:D:D) FOR FRISTELSEN :D

hehe.. klarte ikke la være.

#32341  av MRQuoc

etter en halv dag med utprøvinger .. så vil den ikke lenger omtrent ...

lampene lyser enda .. og jeg skal ned dit i 23tiden og prøve å få bilen inn i vaskehallen der det er varmt... det er jo faen meg 7minus ute nå tror jeg .. !
batteriet får ikke lading ser det ut som .. men er vel kanskje ikke så rart. forsatt kortslutter alt tid til annen..

siste mulighet før jeg skrur fra dynamo og ledningsnett ... *be til Toyota*

#32618  av MRQuoc

det funket ikke noe bedre etter å tørke den innendørs .. :S .. og verkstedene rundt omkring har ikke tid til bilen min tidligst den 20.Feb .. så jeg blir uten bil så lenge .. :? .. hater å ikke ha garasje .. sikkert ikke store problemene , men det er så pisskaldt ute! og mye snø at det frister lite å skli rundt på ryggen under bilen.. så jeg setter den hos en bilverksted i bydelen min .. så skulle dem se på det når de hadde tid under dagligdagse gjøremål.

btw .. jeg filmet lysene på vei ut av tønsberg da jeg så lampene .. :s ..
ftp://mr2:ogn@dragon.sophitian.net/MKQ/ for dem som vil se ..
det var faktisk slik at de blinket noen ganger før de nå lyste konstant , prøvde å kjøre i så mange dumper som mulig og unngå dumper da jeg hadde dem av :x

#32631  av CelicaTurbo

foreslår at du graver virkelig i ledningsopplegget rundt dynamo og forsikrer deg om at allt sitter.. det høres jo ut som om noe er løst siden humper gjør en forskjell?

#32648  av MRQuoc

jeg har prøvd å grave litt der .. men jeg må jo som sagt under bilen for å komme tilstrekkelig til.. det er ett stort ledningsknute akkurat rett over dynamoen .. men den ser jo hel ut og godt innpakket .. har ingen annen mulighet enn å sette den bort .. går å irriterer meg mens jeg har henda nedi der .. nesten som å ha en lege under operasjon som er lett irritert på kona .. må bare gå enda mere feil etter enn før

#32682  av MRQuoc

Bilen står nå på verksted *

#34139  av MRQuoc

oppdatering :

Bilen triller meget fint ! , motoren starter fint , legger seg akkurat der den skal rett under 2000rpm ved kald motor , og rett over 1000rpm ved varm motor. fått ny dynamo og ny dynamoreim .. det skinner fra delene :P
bilen har mjukere gange etter å fått fikset ledningsnettet ordentlig ,
Econom-meteret fungerer og alt er fryd og gammen .. den har mye bedre drag fra bunn , men merker at motoren trenger forsatt mer luft ,, ett spørsmål er jo .. hvor mye dritt det er inni trottlebody .,.. eller om luftfilteret er litt tett.. . dette skal vi ordne med en Green filter neste uke , og om det blir mere t-skjortevær , kan jeg stå å bytte innsuget .. :] og stramme til leddene på eksosen ... det knirrer litt noen ganger :D

Prisen for verkstedtimene .. tja .. litt over 5000,- ... tror det lønner seg hvis Far bygger den j***"#¤ garasjen snart ... i lengden ;)

#34155  av CelicaTurbo

jeje, kjekt med en bil som går bra igjen i det minste :)