TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvit perlemor supra?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #261684  av Rotta

Jeg vurderer å få supraen (mkiv) lakket opp i hvit perlemor i vinter... Da selvfølgelig også kjøpe svarte felger med stoor blank kant :).. Noen som har noen bilder eller formening om dette? :) Det er vel ikke altfor mange hvite perlemor-supraer i dette landet? Må da også selvfølgelig ha sideskjørt og frontfanger fra doluck eller TRD..

#261699  av soltec

Vet Volvo har en fet hvit perlemor farge på de nye v40-v50 modellene sine, finner ikke bilde av de med den fargen, men hvit bil er rått med sorte felger og bred crome kant :wink:
SÃ¥nn som min :lol:
Vedlegg
P9060070.JPG
P9060070.JPG (311.67 kiB) Vist 1352 ganger

#261705  av Rotta

Hehe, din var nice da :D . Stygt redd for at min kan bli litt kopi av supraen din.. Omtrent akkurat sånn jeg hadde sett for meg min etter lakkering med svarte felger 8). Hehe, hvor er Fusa forresten? Din er jo registrert på hvite skilter, min er en JDM supra med høyreratt :lol:

#261715  av soltec

Rotta skrev:Hehe, din var nice da :D . Stygt redd for at min kan bli litt kopi av supraen din.. Omtrent akkurat sånn jeg hadde sett for meg min etter lakkering med svarte felger 8). Hehe, hvor er Fusa forresten? Din er jo registrert på hvite skilter, min er en JDM supra med høyreratt :lol:
Fusa er rett utenfor Bergen, Ja bilen min er euro-spec så er ikke problem med skilter på de.
Liker hvite supraer så kom med flere :wink:

#261788  av KeNsA

Hører at det ikke er nå mange lakkerere som vil lakkere den fargen... Stemmer det?? det er vist en MEGET vanskelig farge å lakker...! Ikke vet jeg...

#261793  av soltec

KeNsA skrev:Hører at det ikke er nå mange lakkerere som vil lakkere den fargen... Stemmer det?? det er vist en MEGET vanskelig farge å lakker...! Ikke vet jeg...
Ja det er en litt vrien farge å lakkere, men hvis ikke en lakkerer vil lakkere den fargen er han ikke lakkerer. Men dyrt blir det :?

#261800  av 2r-e-rik

det er ikke noen farger som er mer vrien enn andre å lakkere..
uansett om det er tett farge, 2 sjikts eller 3 sjikts farge så er det samme måte å sprøyte.

men det er mengden jobb vi snakker om.
og hvit perlemor er faktisk ikke noe hokus pokus.

men begynner vi å snakke om en 3 sjikts farge på bilen med en 2 sjikts farge i en dekor(f.eks viperstriper) med en kjeramisk klarlakk så snakker vi JOBB..

#261801  av KeNsA

soltec skrev:
KeNsA skrev:Hører at det ikke er nå mange lakkerere som vil lakkere den fargen... Stemmer det?? det er vist en MEGET vanskelig farge å lakker...! Ikke vet jeg...
Ja det er en litt vrien farge å lakkere, men hvis ikke en lakkerer vil lakkere den fargen er han ikke lakkerer. Men dyrt blir det :?
Ok..Ja da vet jeg det! :D

#261837  av Ninjamannen78

Ren hvit farge er da mye penere enn perlemor.

#261877  av Rotta

Ninjamannen78 skrev:Ren hvit farge er da mye penere enn perlemor.
Må si meg svært uenig med deg der. En komps har en civic som var hvit før, som han fikk lakket opp i hvit perlemor. Det ble stor forandring i positiv retning, så bra at jeg ble inspirert til å gjøre det samme med supraen. Liker effekten i hvit perlemor, som ser utrolig bra ut i godt lys. Men selvfølgelig er smaken som baken. :)

#261954  av Ninjamannen78

Ja sant det, smaken er forskjellig. Tenker bare på de bilene som er blitt poppis i hvitt som man ser på veien, f.eks nye C-klassen, Audi A3 og A4, nyere Bmw`er, osv osv, alle de har "rene" hvite farger. Tenkte over det her om dagen da jeg så en ny Lexus IS220d?, nye typen i alle fall, den var perlemor, og det så ikke bra ut. Men hver sin smak, seffers.