TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Det lukter sviddgummi av motoren pÃ¥ venstre sida!?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#32413  av memo

hm.. høyre sia? er vel lite med reimer der, mener jeg å huske..

dumt spm sikkert, men det er ikke noen kabler (stereo e.l) som ligger nært noe varmt noe en plass?

#32418  av Goose

svidd gummi? hm..
sikker på at lukta ikke minner på bremse klossen som blir litt svidd?

De lukter helt grusomt :roll:

#32422  av CelicaTurbo

alle reimene på MR2 står vel på høyre siden når man ser bakfra (det er jo det som er naturlig med MR2ens motorrom) :)

#32500  av hmsilset

lukta kommer fra venstresida faktisk!Hehe,glemte å skrive det da :P
Tror ikke det er bremsekklossene.De tar ikke borti,og jeg tror ikke
det lukter skikkelig gummi av dem.

#32515  av MRQuoc

Det lukter mer svidd\brent olje av min rompe etter jeg har brent av litt mer enn vanlig under alt. kjøring :D

#32525  av hmsilset

Hehe,skjønner!Skal vel lukte litt svidd av en sportsbil 8)

#32534  av MR2turbo

Det er ikke svidd clutsh det lukter da?

#32535  av hmsilset

MR2turbo skrev:Det er ikke svidd clutsh det lukter da?
Nei,det lukter rett og slett svidd gummi!Men clutch kan
også lukte ganske rart da.Skal prøve å finne grunnen
til det på arbeid i natt om jeg får tid.Har vært sånn siden jeg
kjøpte den for 10 dager siden :? Ellers er bilen helt topp da!
gått bare 112000 og greier :P

#32537  av sindrejl

hadde det luktet clutch hadde den røket innen 1-2km så er neppe det..

men kan være noe pakningsmiddel som det lukter av.. kan også ryke litt av det.. har lagt merke til at enkelte ganger når biler kommer fra reperasjon kan det lukte brennt stearin/gummi og ryke smått fra pakninger i mottorrommet som må brennes til.. dette kan vare i maaaange dager.. gjerne uker..
 #32538  av proson

Det samme skjedde med bilen min for en stund siden! Stanket helt forferdelig!

Men lukta er borte nå! Vet ikke hvor lukten kom fra...

Har vel en liten lekasje på klutsjveske slangen, og det var lite veske, såpass at jeg kjente godt at det var for lite... Men jeg husker ikke om lukta kom et par dager før eller etter jeg fylte på veske.

#32539  av hmsilset

sindrejl skrev:hadde det luktet clutch hadde den røket innen 1-2km så er neppe det..

men kan være noe pakningsmiddel som det lukter av.. kan også ryke litt av det.. har lagt merke til at enkelte ganger når biler kommer fra reperasjon kan det lukte brennt stearin/gummi og ryke smått fra pakninger i mottorrommet som må brennes til.. dette kan vare i maaaange dager.. gjerne uker..
Ja,kan godt hende det er noe sånt.Tror ikke det er noe alvorlig iallefall :roll:
Det er langt nedi motoren.Kanskje på eksosanlegget,for det kjennest
ikke før etter minst ti minutter
 #32542  av erling

hmsilset skrev:Noen som kan ha en mening om hvorfor?
Tror ikke det er noe farlig da,men hadde vært kjekt
Ã¥ vite hvorfor uansett :o
Lurer på om det lukter litt sånn av min og av og til.. Kanskje ikke svidd men varm gummi. Ikke så mye at det kan være noe galt ihvertfall. :)
MRQ skrev:Det lukter mer svidd\brent olje av min rompe
Hold det for deg selv da...... :mrgreen:

#32543  av sindrejl

hmsilset skrev:
sindrejl skrev:hadde det luktet clutch hadde den røket innen 1-2km så er neppe det..

Ja,kan godt hende det er noe sånt.Tror ikke det er noe alvorlig iallefall :roll:
Det er langt nedi motoren.Kanskje på eksosanlegget,for det kjennest
ikke før etter minst ti minutter
stemmer, var akkurat sånn det var på denne bilen jeg snakker om også, kom når noen pakninger rundt eksosanlegget ble varmt.. men det var som sagt pga en liten reperasjon

#32551  av Christian

Ikke helt riktig, det er arbeidsbilen min ett godt eksempel på. Lukter skit stadig vekk den :)