TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bagasjerom lÃ¥st!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #262916  av wax

I dag tidlig skulle jeg hente isskrapa(!) fra bagasjerommet. Jeg satt inn nøkkelen, og vrei forsiktig om. Sylinderen gikk rundt, men ikke noe 'klikk' som låste opp. Åpnet førerdøren for å dra i spaken som åpner bagasjerommet, men ingen ting skjedde.

Nå står låsesylinderen i horisontal posisjon, ikke vertikal, slik den skal gjøre når bagasjerommet er låst. Får ikke vridd en cm engang.

Prøvde selvfølgelig igjen etter bilen ble varm, men samme resultat.

Noen som har vært borte i dette før, eller har noen gode råd?

#262924  av Mister Two

hadde sånt med corollaen. ikke med bagasjen, men med dørene. er nok fukt som har kommet på selve låsemekanismen og fryst den fast. beste er vel å få parkert bilen et sted der den tiner skikkelig, og sause låsen med noe vanndrivende olje.

#262940  av jumbo

Høres veldig ut som ett eller annet som har hoppet av i selve låsemekanismen i bagasjerommet... er en del fjærer og bøyler og skit som kan feile der...

Tror ikke det er mye alternativer der annet enn å bore opp

#262941  av wax

Binders og låsolje gjorde faktisk susen! :D

#262943  av jumbo

Jøss, alltid moro med overraskelser... hvertfall positive :D

#263194  av marlboro1310

huffffff....hadde samme saken på min mk2 året etter jeg hadde kjøpt den,presis som du spesifiserer...
Bilen min måtte da inn til Toyota,de fant da ut at eneste måte å få bukt med problemet var å frese istykker midtplata (det som da var den orginale) for så å komme til låsesilynderen.

Et helvettes makkeverk som de brukte maaaange timer på å surre med å finne ut,men de slo av godt på prisen så jeg ble fornøyd tilslutt uansett :)

Men jeg sa at de burde vurdere verneutstyr i øyeblikket de åpnet bagasjelokket pga at det hadde stått en gymbag med søkkbløte treningsklær og noen bananer oppi i 2 uker :shock: :D haha