TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal ha meg en driftebil.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #263483  av Christian

Som topic, jeg vil gjerne ha meg en driftebil, da Mr2'en kanskje må sies å ikke være helt det rette valget. Den står nå tilsalgs, men jeg har allerede 120-130K å legge i en bil. Må selge svarten i løpet av vinteren/våren, men det bør gå. Det jeg trenger er noen tips og råd til, er hvilken bil og hva man må passe litt på....

*Har lagt den samme posten på 200sx-ogn, men regner med at det kommer endel ikke nissan-vinklede ideer her.*

Ser bilen til Lindgrent er til salgs, må jo si den frister litt Men dette er en bil som er brukt hardt og som bærer preg av det. F.eks er dogshift kassa sliten og bør overhales... Utstyret skal brukes, det er ikke det, men er det en bil man kan forvente holder en stund...? Gjør meg ingenting å kjøpe en bil med mangler, men om man får motorras etter en uke er jo det ufattelig kjedelig. Spes siden jeg da ikke har penger til å hoste opp en ny motor i løpet av en uke.
Tenker da på de viktige tingene, er drivverk og understell helt ferdig koster jo det ganske mye og fikse...

Er f.eks en ferdigbygget bil fra japan likegreit? Vet ikke tilstanden på de, men har inntrykk av at de fleste ser veldig bra ut. Kommer jo selfølgelig ann på tilbehøret, men de er jo også relativt rimlige. JDM Garage f.eks...

Håper på svar i fra dere, litt i tåka her og kan ikke noe om nissan, så all hjelp er god hjelp. :)
Tar gjerne imot Pm også, om noen har noe de ikke vil diskutere her.

#263484  av SMT

AE86,bygd den om til 3s-gte motor :twisted: er vertfall noe jeg kunne tenke meg :wink:

#263489  av JDM Garage

Nå kan jeg kun snakke for meg og mitt! Men å kjøpe ferdige biler er aldri negativt hvis man vet hva man kjøper. Hos meg så kan man velge, enten kjøpe ferdig eller bygge på bestilling... Ønsker man å kjøpe ferdige biler så kan man være sikker på at man får biler som er sjekket..

Alle mine biler som jeg selger kommer fra 1 av 2 partnere i Japan.
Og begge disse er verksteder som server, bygger, tuner, reparerer, lakkerer osv.. Med andre ord man kjøper også en hvis sikkerhet!

Bilde

Denne AE86 er nå på vei.. Den er strippet innvendig med bur og alt som må til for at føreren skal føle seg som han satt i sin egen sofa å så på Fast & Furious mens han ligger bredt på banen...

Så hva skal man gjøre, det må du som kunde selv avgjøre..
Det jeg kan si er at du blir neppe skuffet når du har gjort en deal med meg.. Service og oppfølging er like viktig som vorspiel og telling av penger..

:D
 #263500  av Morten

Christian skrev:Som topic, jeg vil gjerne ha meg en driftebil, da Mr2'en kanskje må sies å ikke være helt det rette valget. Den står nå tilsalgs, men jeg har allerede 120-130K å legge i en bil. Må selge svarten i løpet av vinteren/våren, men det bør gå. Det jeg trenger er noen tips og råd til, er hvilken bil og hva man må passe litt på....
Kanskje bare meg som er litt sær (som vanlig :lol: ), men syns egentlig ikke du spesifiserer hva du egentlig ser etter? Eneste som kommer frem fra formuleringen din sånn som jeg leser den er "bil med RWD og mindre vekt bak enn MR2" :wink: Hva ser du egentlig etter, og hva er kravene? Skal bilen være nøkkelferdig for drifting fra dag en, eller er bil med potensiale for å bygge sammen selv også under vurdering forutsatt at budjettet holder? Skal du powerslide med masse røyk, eller er det å klare å sette opp bilen før svingen og holde den glidende i idealsporet på rein og skjær dyktighet med minimalt av ekstra motorkraft til rådighet drømmen.... osv, du skjønner sikkert hva jeg vil frem til. :wink: Alle sånne nyanser vil jo spille inn på hva som er fornuftig valg utifra nettopp dine ønsker/behov.

Så da blir (første?) spørsmålet: "Hva er dine tanker/ønsker?" :mrgreen:
Sist redigert av Morten den 22 sep 2007 00:03, redigert 1 gang totalt.

#263504  av jumbo

Tror jeg hadde tenkt meg om grundig før jeg noen gang hadde spurt Christian om hans drømmer :lol: :lol: :lol:

Spøk til side, hvem fanden har sagt noe om at du har tillatelse til å selge den gode gamle svarten? Driftebil er vel og bra, men trenger vel ikke avhende mr2en for det? :cry:

#263505  av Morten

jumbo skrev:Tror jeg hadde tenkt meg om grundig før jeg noen gang hadde spurt Christian om hans drømmer :lol: :lol: :lol:
Hmm.... godt han ikke har lest posten enda... :mrgreen:

Hvor fikk du det med drømmer fra egentlig? :lol:

#263509  av k_one

jeg ville også holdt en knapp på AE86...den er jo liksom alle driftebilers mor...hehe

#263516  av CelicaTurbo

Tror jeg ville ha gått for en AE86, men byttet til noe mer momentsterkt under panseret, slik som en 4A-GZE eller en større sugemotor. Du kan jo se om du finner noe spennende byggeprosjekt som er gjort på toymods.net, australsk forum. Der er det en del som har gjort spennende bilbygge, ofte på gamle Celica rwd chassi :)
 #263528  av Christian

Morten skrev: Kanskje bare meg som er litt sær (som vanlig :lol: ), men syns egentlig ikke du spesifiserer hva du egentlig ser etter? Eneste som kommer frem fra formuleringen din sånn som jeg leser den er "bil med RWD og mindre vekt bak enn MR2" :wink: Hva ser du egentlig etter, og hva er kravene? Skal bilen være nøkkelferdig for drifting fra dag en, eller er bil med potensiale for å bygge sammen selv også under vurdering forutsatt at budjettet holder? Skal du powerslide med masse røyk, eller er det å klare å sette opp bilen før svingen og holde den glidende i idealsporet på rein og skjær dyktighet med minimalt av ekstra motorkraft til rådighet drømmen.... osv, du skjønner sikkert hva jeg vil frem til. :wink: Alle sånne nyanser vil jo spille inn på hva som er fornuftig valg utifra nettopp dine ønsker/behov.

Så da blir (første?) spørsmålet: "Hva er dine tanker/ønsker?" :mrgreen:
Drømmene mine ja.... :mrgreen:

Jeg må si jeg er litt usikker selv. Men jeg vil helst ha en ferdig bil, bare å sette seg inn og kjøre. Det trenge ikke være noe monster, men en bil som har krefter og hente av, når jeg ikke greier å skli igjennom svingen som planlagt :lol: .

Jeg trenger en midt på treet bil, som er ferdig rigget, ikke koster for mye og som har krefter nok :)

Kikker rundt på nett hele tiden og ender altid opp med å se på div nissan. Har ikke noe forhold til AE86, så en slik blir det nok ikke.

#263530  av Christian

jumbo skrev:Tror jeg hadde tenkt meg om grundig før jeg noen gang hadde spurt Christian om hans drømmer :lol: :lol: :lol:

Spøk til side, hvem fanden har sagt noe om at du har tillatelse til å selge den gode gamle svarten? Driftebil er vel og bra, men trenger vel ikke avhende mr2en for det? :cry:
I sommer har jeg kjørt ca 20 runder med spor, og det var de første 2 timene på japsetreffet i mai. Alt annet jeg har vært med på har kun vært sladding :roll: Bortsett fra treffa ,har bilen kun stått hjemme eller på verkstedet.
Trenge ikke å selge den, men er bare tull å ha den egentlig :)

#263692  av Arne rebel

Den som har sett kjørestilen til Christian vet at han liker å slenge med rumpa (og leppa for den saks skyld :) ) Tror ikke at et bytte av "motorplassering" ville være dumt for forutsigbarheten i sladdingen...men en vet ikke hvor lenge driftefeberen vil vare, noe som gjør biler med rødskilt lite anvendelig :?

#263716  av Christian

Ett godt poeng der, men jeg tviler egentlig på at det blir mindre morro med tiden. Det er mye konkuranse og show rundt hele opplegget, noe som gjør at man stadig presser lengre.

Sporkjøring ender hele tiden opp med at man ligger og dytter sprekere biler i ræva gjennom svingene, for så å bli frakjørt på strekkene. Da går det veldig kort tid før jeg begynner å sladde og leke isteden :roll:

Mulig det er ett dumt valg, men det er ikke første gangen jeg gjør noe dumt :lol:

#263717  av JDM Garage

Drifting er kommet for å bli veldig lenge..
Det er fortsatt økt interesse i USA og flere å flere land i Europa oppdager dette hver sesong nå.. Jeg tror man kan trykt kjøpe seg en driftebil og
ha den i mange sesonger ennå.. :)

#264042  av Christian

Da har jeg sikkert gjort noe dumt igjen, men det får stå til. :P Har avtalt kjøp av en bil her i norge. Den er ikke i tipp topp stand, men jeg tror ikke det er så ille likevel, mest kosmetisk. Og jeg har tenkt å gi fan i det kosmetiske videre også. :twisted: Lar være og nevne hvilke bil det er snakk om til handelen er i boks og bilen står hjemme på verkstedet :)

Den er i utgangspunktet greit rigget med bur og alt som trengs for pro serien, er bremset godt og vel 350hk/400Nm på bakhjula. :)

#264070  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:Tror jeg ville ha gått for en AE86, men byttet til noe mer momentsterkt under panseret, slik som en 4A-GZE eller en større sugemotor. Du kan jo se om du finner noe spennende byggeprosjekt som er gjort på toymods.net, australsk forum. Der er det en del som har gjort spennende bilbygge, ofte på gamle Celica rwd chassi :)
kanskje den 6'ern arne bruker kan passe i ae'n? :D