TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2x RE SE10 og 1xUS Amps XT4000D fra morel.no?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #263642  av tremere

har snust rundt etter bass i bilen min en stund nå.. fått tips om at de nevnt ovenfor skal være bra (2xRE SE10 og 1xUS Amps XT4000D.

noen som har erfaring/mening om disse?

noen som har erfaring med morel.no generelt? vil helst ikke kjøpe katta i sekken her ;)

#263657  av angrykid

har hørt på ett par andre elementer fra RE serien, og de låter slettes ikke ille.. Når det gjelder den ampen, så vet jeg ikke. men US Amps har fått endel skryt.. Men, jeg tør ikke garantere for noe..

morel.no er ett seriøst firma, enkeltmannsforetak. god kundeservice, og kjappe tilbakemelinger hvis det viser seg at ting ikke ligger på lager eller det blir uventete endringer i leveranse. :)

utover det, så tror jeg nok monoblokene til RF også er rimelig greie. :) Men du kan jo høre med Cris om han har ett pristilbud til deg på dem. :D

#263661  av tremere

hehe, okey ;) takk takk =)

hva slags kabler trenger jeg å kjøpe med for at det bare sal være å montere da?

strømkabel
signalkabel
høyttalerkabel

mer? :P vil gjerne slippe å betale flere ganger ;)

#263665  av angrykid

Skulle være berget der da, ja. :) husk på å kjøp sikringsholder som skal ligge 30-40cm fra batteriet.. :) Ellers ser det ut til at du har kontroll på det meste.

#263694  av samejon

Hvis du prater med Pål som driver med morel, så har han alt av kabler du trenger. Hvis du kjøper alt fra han så får du nok en hyggelig pris skal du se. Ville nok heller satset på en US amp enn RF. Men vi har alle delte meninger. Spørs jo seff hvor mye du skal legge i dette!

#263700  av tremere

bir nok us amps i stedet for rockford ja =) fått inntrykk at rf har blitt forbigått og blitt liggende bakpå de siste årene...

er det pål jeg kommer til når jeg ringer morel, eller er det noe spesielt nr eller mail jeg må bruke for å komme til han? =)

#263727  av samejon

Du burde komme til PÃ¥l for det er han som driver "butikken". Utrolig hyggelig fyr med gode kunnskaper :)

#264792  av chris

tremere skrev:bir nok us amps i stedet for rockford ja =) fått inntrykk at rf har blitt forbigått og blitt liggende bakpå de siste årene...
Hehe, jaja.

Forbigått? Av hva da? Liggende bakpå? Sammenlignet med hva? Bak hva? Hvis man ser på effekten på eska, så stemmer det. Men siden det ikke er det som står på eska som teller, så er jeg totalt uenig med deg. Finnes såklart mange merker som er solide og bra, men RF er nok ett av de. (ikke misforstå, sier ikke at RF er best..)
:)

Regner med standardargumentet om "hvem som har verdensrekord"-opplegget kommer snart, men det er jo ikke det som teller. Det som teller er hva som funker til folk flest.

#265166  av bakke84

har handla litt me pål i sommer :lol:
kjempe grei kar..fikk svar både søndaga og seint på kveldan..fikk tilogmed sendet ene forsterkerern med xpress post til hotelle mitt i tromsø så det kom til maxpower 8)
ingentig å klage på hos morel.no nei 8)
har nå en:US Amps MD.2D 1x550 watt sinnsykt trøkk i den.blir aldri varm jo :D eller nesten aldri :)

#265167  av bakke84

har handla litt me pål i sommer :lol:
kjempe grei kar..fikk svar både søndaga og seint på kveldan..fikk tilogmed sendet ene forsterkerern med xpress post til hotelle mitt i tromsø så det kom til maxpower 8)
ingentig å klage på hos morel.no nei 8)
har nå en:US Amps MD.2D 1x550 watt sinnsykt trøkk i den.blir aldri varm jo :D eller nesten aldri :)

#265185  av tremere

chris skrev:
tremere skrev:bir nok us amps i stedet for rockford ja =) fått inntrykk at rf har blitt forbigått og blitt liggende bakpå de siste årene...
Hehe, jaja.

Forbigått? Av hva da? Liggende bakpå? Sammenlignet med hva? Bak hva? Hvis man ser på effekten på eska, så stemmer det. Men siden det ikke er det som står på eska som teller, så er jeg totalt uenig med deg. Finnes såklart mange merker som er solide og bra, men RF er nok ett av de. (ikke misforstå, sier ikke at RF er best..)

Regner med standardargumentet om "hvem som har verdensrekord"-opplegget kommer snart, men det er jo ikke det som teller. Det som teller er hva som funker til folk flest.

nå skal ikke jeg leke bessewisser her, for i utgangspunktet kan jeg mindre om bilstereo enn bill gates vet om bodybuilding ^^ men her jeg bor har jeg fått inntrykk av at de aller fleste "jalla-bilene" rundt omkring her har rf, og det trøkker, men lyden er utrolig stygg... men de fleste har sikkert orig frontsett fra volvo 1980mod osv, så det blir kanskje litt dumt å skylde på rf for det, men hadde tenkt å skille meg litt ut denne gangen ;)

#265592  av chris

tremere skrev:
chris skrev:
Hehe, jaja.

nå skal ikke jeg leke bessewisser her, for i utgangspunktet kan jeg mindre om bilstereo enn bill gates vet om bodybuilding ^^ men her jeg bor har jeg fått inntrykk av at de aller fleste "jalla-bilene" rundt omkring her har rf, og det trøkker, men lyden er utrolig stygg... men de fleste har sikkert orig frontsett fra volvo 1980mod osv, så det blir kanskje litt dumt å skylde på rf for det, men hadde tenkt å skille meg litt ut denne gangen ;)
Hehe, DET blir noe annet. Når man bruker store RF basser og kjører originale eller andre kjipe frontsett etc, da blir det mye trøkk og resten bare dass. Og ja, du har rett i at mange bruker RF, det selges mye av det. Det er jo knallbra utstyr, i hvert fall bassene og forsterkerne.

Men jeg har jo en annen mulighet til deg: Emphaser ;)

#265624  av angrykid

Når begynte dere å føre emphaser, chris? :)

#266714  av chris

angrykid skrev:Når begynte dere å føre emphaser, chris? :)
Sånn omtrent akkurat nå i disse tider faktisk ;) Samt noen andre merker som jeg kan komme tilbake til senere ;) *host* Zapco *host*