TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har klart Ã¥ miste lokket til oljen :(

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #263738  av alcapaal

Var på Sverige tur å klarte å miste lokket til oljen ned i motor rommet. Fikk den ikke opp så kjørte hjem og da var den borte.
Spm er da om det er en plass på nettet for å bestille nytt?

#263742  av sindrejl

kjørte hjem uten oljelokk?? :? ikke særlig lurt :)

stikk nå bare innom hvilken som helst bilforhandler, være seg spesielt toyota så har dem et oljelokk til deg skal du se.

om du vil bestille og vente en uke på et oljelokk så har sikkert fensport.com et :)
 #263743  av GhostRider88

alcapaal skrev:Var på Sverige tur å klarte å miste lokket til oljen ned i motor rommet. Fikk den ikke opp så kjørte hjem og da var den borte.
Spm er da om det er en plass på nettet for å bestille nytt?
du kan jo kjøpe slike styling olje lokk. nengun.com selger blant annet oljelokk til mr2. Har selv bestilt et TRD olje lokk i sløv ;)

http://www.nengun.com/trd/oil-filler-cap-silver

Bilde

Om du vil bestille i fra nengun, så lager du en egen profil på siden. Da velger du bil og siden vil automatisk vise med fargekoder om delene passer din bil eller ikke (rosa farge om det passer)

Om du vil ha det orginale så er det letteste å finne delenr og dra til din nermeste toyota forhandler og bestille det der. Eller via nettsidene dems.

delenummeret på org oljelokk er: 12108-55010

Kan kjøpes her også: http://www.flashmetal.com/index.asp?fun ... ductid=348

#263758  av alcapaal

okey. mange takk :D
Kjører uten lokk ja, men har en papir "klomp" oppi :P

#263769  av KK-ma70

sindrejl skrev:kjørte hjem uten oljelokk?? :? ikke særlig lurt :)

stikk nå bare innom hvilken som helst bilforhandler, være seg spesielt toyota så har dem et oljelokk til deg skal du se.

om du vil bestille og vente en uke på et oljelokk så har sikkert fensport.com et :)
Det vet vell du alt om tenker jeg :D :D :D

#263812  av sindrejl

KK-ma70 skrev:
sindrejl skrev:kjørte hjem uten oljelokk?? :? ikke særlig lurt :)

Det vet vell du alt om tenker jeg :D :D :D
jepp :oops: .. dessverre :D men det var ikke med vilje .. hihi

#263837  av ArildM

Min 4AGE motor gikk også hedens, noen mnd etter at jeg hadde kjørt et fint lite stykke uten oljelokk. Trodde jeg berga, men et par mnd etterpå så kom det utrolig mange fine lyder ut av motoren min :)

#263864  av grimfer

alcapaal skrev:okey. mange takk :D
Kjører uten lokk ja, men har en papir "klomp" oppi :P
Det bør du IKKE gjøre! Detter den nedi, kan du få en kjempejobb.

Kanskje flere husker han med BMW m3 som putta sokken sin i oljepåfyllingsåpningen... Hehe. Den ble liksom sugd gjennom hele systemet, og motoren måtte åpnes for å fjerne sokkerester runddt omkring... :D

Han fikk i alle fall høre det på BMW-forumet i USA. Folk fra hele verden mobba stakkaren...

#263970  av alcapaal

hmm. skummle saker.
Får ta en tur til høggern imorgen. Noen som vet om andre toyota lokk som passer. Står sikkert ikke "lass" med mr2 på den lokale høggern :P

#263974  av GhostRider88

alcapaal skrev:hmm. skummle saker.
Får ta en tur til høggern imorgen. Noen som vet om andre toyota lokk som passer. Står sikkert ikke "lass" med mr2 på den lokale høggern :P
hvorfor ikke bestille et nytt ifra toyota? Koster jo ikke mye. Delenummeret står i mitt første innlegg ;)

Men om dette er en imidlertidig løsning, så er det bra nok det til du har skaffet det orginale. Det viktigeste er å gjøre slik at det er tett og ikke kommer noe dritt nedi. Det kan bli dyrt.... :?

#263980  av sindrejl

GhostRider88 skrev:
hvorfor ikke bestille et nytt ifra toyota? Koster jo ikke mye. Delenummeret står i mitt første innlegg ;)

Men om dette er en imidlertidig løsning, så er det bra nok det til du har skaffet det orginale. Det viktigeste er å gjøre slik at det er tett og ikke kommer noe dritt nedi. Det kan bli dyrt.... :?
Er et lass med toyota lokk som passer overens iallefall, men greiest å være på sikre siden å kjøpe nytt hos toyota.

#264117  av hmsilset

Tror det ligger der en plass jeg.På min første mr2 datt det ned i ei plastplate under bilen.Var artig å se oljen spruta opp av motorrommet da jeg ikke visste at jeg ikke hadde satt det på.Nesten som en hval :P

#264144  av hovik

grimfer skrev:
alcapaal skrev:Kanskje flere husker han med BMW m3 som putta sokken sin i oljepåfyllingsåpningen... Hehe. Den ble liksom sugd gjennom hele systemet, og motoren måtte åpnes for å fjerne sokkerester runddt omkring... :D

Han fikk i alle fall høre det på BMW-forumet i USA. Folk fra hele verden mobba stakkaren...
Den gir en god latter hver gang: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=311931

#264146  av Neemi

Jeg har byttet ut mitt og har det gamle liggende.
Send meg en pm om du er interessert :)

#264207  av alcapaal

Takk for tilbudet, men var å fikk taki på høggern idag.
Camry`n sin passet.
Det hele kom seg på den enorme sum av 30,- :P hehe