TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har nettopp hatt min MR2 Turbo pÃ¥ EU-kontroll

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #263951  av PÃ¥l

Avgassmålingen var 0,15, er dette bra? Hvor ligger grensa for å ikke få bilen godkjent? Testen ble tatt med 100% originalt eksosanlegg. Bare lurer på om, hvis jeg har mye å gå på, kanskje bilen klarer å komme gjennom neste gang, med 3" eksos hele veien fra turbo...

Den fikk en toer-feil, håndbrekket. Dette regna jeg med, men jeg sjekka det først dagen før (dumme meg) EU-testen, og oppdaga at armen som brekkwire skal dra sitter bom fast. Er nødt til å banke med hammer for å få den til å bevege seg ØRLITE granne. Noen tips til åssen jeg får denne armen til å bevege seg slik den skal?

For øvrig ingen feil :) men ble ikke godkjent pga håndbrekket.
Sist redigert av PÃ¥l den 23 okt 2007 15:36, redigert 2 ganger totalt.

#263968  av supraboy

demonter og smør pleier å hjelpe det...

#263987  av Haugrud

0,15veldig bra, er ikke helt sikker på grensa, men du er hvertfall langt under:)

#263988  av PÃ¥l

Får gjøre det. og samtidig bytte bremsevæske, like greit. Bør jeg prøve å skru på stemplet, kanskje den armen blir medgjørlig da? eller er det mest sannsynlig bare armen som har rustet fast fra utsida?

#264003  av csstian

Grensa er på 0,50 på biler med kat

#264026  av WaxFraq

det hjelper veldig mye å plukke i biter å smøre opp..
dette kan jo være wiren også..har hatt dette problemet på min tidligere, oppdaga da at jeg måtte overhale hele bremskalipperen også...på begge sider seff..

men det er ikke mye annet å gjøre en å plukke det i "molekyler".. :wink:

lykke til!!

#264039  av PÃ¥l

Jeg klarte å dra brekket såpass at den kom til første hakk, etter litt prøving. Satt bom fast i begynnelsen. Da er wiren stram ved armen. Skal sannsynligvis bytte wirene uansett, er hull på gummistrømpa. Får kjøpe bremsevæske da, og plukke sakene fra hverandre til helga. Takk for tips!

#264074  av marlboro1310

da skal det bli trivelig når jeg skal EU godkjenne min om 2år...siden jeg ikke har original eksos til disp og oppgradert elektronikk vil jeg vel slite om de er pirkete? :roll:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=

#264738  av Nikko

kjørte min inn med turbo (GTi bil) og 3" downpipe, fikk feil på mangel av trekant og 2er feil på "for breie bak dekk" hehe måtte låne Smurfen her inne på forumet sine felger og så var alt i orden... er det vert å nevne at de kicka på dekka, men 2,5cm spacere nevnte de ikke i en bisetning engang :p

#265010  av WaxFraq

hehe..hvis effektanlegget bråker for mye..å teoretisk sett så går dem etter boka, å der står det 76 db eller no 3s-gte...
dem var helt syke på effektanlegget mitt..
dem påsto at dem målte 146 db på 4000 rpm...litt mye, i følge BT..
dem sa ikke noe på mine spacere heller...men momo rattet å H&R senkesettet var drøyt ja..! (????)

sjuke folk!!

#265012  av sindrejl

derfor går man ikke på bt og tar eu godkjen. ;)

#265014  av BT-GTI

146 dp er dødelig da. desibel er som richterskala bare lyd ikke virasjoner og og man kan gange seg opp for hver desibel.

de på eu kontrollene ser ikke om du har turbo eller gti motor for de ser ikke etter snurra. de gir f så lenge co kravene er bra og bilen ikke bråker alt for mye.og bilen er i teknisk bra stand.
tror dere virkelig en mekanikker som jobber 6dager i uka med vag og japser virkelig ser at det er en mr2 gt og ikke en gti.

på bt er de som nazister eller som garde befal alt skal være helt etter dems regler selv om det ikke er en regel engang, og du burde helst ha papirer på at det ikke er en regel.
Vedlegg
decibel%20examples.jpg
decibel%20examples.jpg (23.29 kiB) Vist 317 ganger

#265017  av BT-GTI

135db tilsier å stå ved siden av at jagerfly sam skal lette.. og det kan gi varige hørselsskader

#265053  av Larsen

BT-GTI skrev:135db tilsier å stå ved siden av at jagerfly sam skal lette.. og det kan gi varige hørselsskader
Kommer helt ann på. Har sittet i db drag bil med 140 db før. Er ikke behaglig, men har ikke fått hørselskader av det.

#265084  av sindrejl

Larsen skrev:
BT-GTI skrev:135db tilsier å stå ved siden av at jagerfly sam skal lette.. og det kan gi varige hørselsskader
Kommer helt ann på. Har sittet i db drag bil med 140 db før. Er ikke behaglig, men har ikke fått hørselskader av det.
det blir to helt forskjellige ting. dB målt i en bil med heftig anlegg så er det stortsett basstrykket som gir målinger. Har du derimot så heftige høyttalere at de alene klarer 140dB så har du ikke igjen trommehinner, kan love deg :)

Med andre ord hadde det effektanlegget hatt virkelige 146dB hadde ikke de kontrollørene hørt noe per idag, de hadde hatt varige hørselsskader og muligens blødende ører :P