Side 1 av 3
Har nettopp hatt min MR2 Turbo på EU-kontroll
Legg innLagt inn:24 sep 2007 14:35
av Pål
Avgassmålingen var 0,15, er dette bra? Hvor ligger grensa for å ikke få bilen godkjent? Testen ble tatt med 100% originalt eksosanlegg. Bare lurer på om, hvis jeg har mye å gå på, kanskje bilen klarer å komme gjennom neste gang, med 3" eksos hele veien fra turbo...
Den fikk en toer-feil, håndbrekket. Dette regna jeg med, men jeg sjekka det først dagen før (dumme meg) EU-testen, og oppdaga at armen som brekkwire skal dra sitter bom fast. Er nødt til å banke med hammer for å få den til å bevege seg ØRLITE granne. Noen tips til åssen jeg får denne armen til å bevege seg slik den skal?
For øvrig ingen feil

men ble ikke godkjent pga håndbrekket.
Legg innLagt inn:24 sep 2007 15:38
av supraboy
demonter og smør pleier å hjelpe det...
Legg innLagt inn:24 sep 2007 17:20
av Haugrud
0,15veldig bra, er ikke helt sikker på grensa, men du er hvertfall langt under:)
Legg innLagt inn:24 sep 2007 17:23
av Pål
Får gjøre det. og samtidig bytte bremsevæske, like greit. Bør jeg prøve å skru på stemplet, kanskje den armen blir medgjørlig da? eller er det mest sannsynlig bare armen som har rustet fast fra utsida?
Legg innLagt inn:24 sep 2007 18:44
av csstian
Grensa er på 0,50 på biler med kat
Legg innLagt inn:24 sep 2007 20:02
av WaxFraq
det hjelper veldig mye å plukke i biter å smøre opp..
dette kan jo være wiren også..har hatt dette problemet på min tidligere, oppdaga da at jeg måtte overhale hele bremskalipperen også...på begge sider seff..
men det er ikke mye annet å gjøre en å plukke det i "molekyler"..
lykke til!!
Legg innLagt inn:24 sep 2007 20:33
av Pål
Jeg klarte å dra brekket såpass at den kom til første hakk, etter litt prøving. Satt bom fast i begynnelsen. Da er wiren stram ved armen. Skal sannsynligvis bytte wirene uansett, er hull på gummistrømpa. Får kjøpe bremsevæske da, og plukke sakene fra hverandre til helga. Takk for tips!
Legg innLagt inn:24 sep 2007 21:58
av marlboro1310
da skal det bli trivelig når jeg skal EU godkjenne min om 2år...siden jeg ikke har original eksos til disp og oppgradert elektronikk vil jeg vel slite om de er pirkete?
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
Legg innLagt inn:28 sep 2007 18:39
av Nikko
kjørte min inn med turbo (GTi bil) og 3" downpipe, fikk feil på mangel av trekant og 2er feil på "for breie bak dekk" hehe måtte låne Smurfen her inne på forumet sine felger og så var alt i orden... er det vert å nevne at de kicka på dekka, men 2,5cm spacere nevnte de ikke i en bisetning engang :p
Legg innLagt inn:30 sep 2007 16:29
av WaxFraq
hehe..hvis effektanlegget bråker for mye..å teoretisk sett så går dem etter boka, å der står det 76 db eller no 3s-gte...
dem var helt syke på effektanlegget mitt..
dem påsto at dem målte 146 db på 4000 rpm...litt mye, i følge BT..
dem sa ikke noe på mine spacere heller...men momo rattet å H&R senkesettet var drøyt ja..! (????)
sjuke folk!!
Legg innLagt inn:30 sep 2007 16:41
av sindrejl
derfor går man ikke på bt og tar eu godkjen.

Legg innLagt inn:30 sep 2007 16:56
av BT-GTI
146 dp er dødelig da. desibel er som richterskala bare lyd ikke virasjoner og og man kan gange seg opp for hver desibel.
de på eu kontrollene ser ikke om du har turbo eller gti motor for de ser ikke etter snurra. de gir f så lenge co kravene er bra og bilen ikke bråker alt for mye.og bilen er i teknisk bra stand.
tror dere virkelig en mekanikker som jobber 6dager i uka med vag og japser virkelig ser at det er en mr2 gt og ikke en gti.
på bt er de som nazister eller som garde befal alt skal være helt etter dems regler selv om det ikke er en regel engang, og du burde helst ha papirer på at det ikke er en regel.
Legg innLagt inn:30 sep 2007 17:03
av BT-GTI
135db tilsier å stå ved siden av at jagerfly sam skal lette.. og det kan gi varige hørselsskader
Legg innLagt inn:30 sep 2007 18:56
av Larsen
BT-GTI skrev:135db tilsier å stå ved siden av at jagerfly sam skal lette.. og det kan gi varige hørselsskader
Kommer helt ann på. Har sittet i db drag bil med 140 db før. Er ikke behaglig, men har ikke fått hørselskader av det.
Legg innLagt inn:30 sep 2007 21:22
av sindrejl
Larsen skrev:BT-GTI skrev:135db tilsier å stå ved siden av at jagerfly sam skal lette.. og det kan gi varige hørselsskader
Kommer helt ann på. Har sittet i db drag bil med 140 db før. Er ikke behaglig, men har ikke fått hørselskader av det.
det blir to helt forskjellige ting. dB målt i en bil med heftig anlegg så er det stortsett basstrykket som gir målinger. Har du derimot så heftige høyttalere at de alene klarer 140dB så har du ikke igjen trommehinner, kan love deg
Med andre ord hadde det effektanlegget hatt virkelige 146dB hadde ikke de kontrollørene hørt noe per idag, de hadde hatt varige hørselsskader og muligens blødende ører
