TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 4-age 20v / 4-agze

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #265149  av predator

Er det likt ledningsnett og ecu på disse 2 motorene?
Har en 4-agze på handen som jeg tenkte og ha i mk1en min, men vurderer og vente til en med komplett ledningsnett og ecu dukker opp. :D

#265155  av ijb

er de gamle bilen til pkgrette du har :?: er vel en 16v å ikke en 20v som står i den????? kan hende eg roter nå :wink:

#265165  av ArildM

Hvis du ikke kjøper den 4AGZE motoren er det sikker en del andre på forumet som er interessert i den 8)

#265174  av predator

Er den bilen ja :D
Han påsto at det var en 20v black top i den, men etter mine kunnskaper om 4-age er det en gammel blåtop med nyere innsprut...
Skal vente til jeg får alle papirene på bilen, så skal jeg se på kvitteringene som følger med :D
Ang 4-agze så er det egon i danmark jeg har vært i kontakt med, og han hadde en uten ledningsnett og ecu, og kunne også skaffe en 4-agze frontcut fra en corolla (husker ikke betegnelsen)
Jeg har planer om at bilen skal forbli avskiltet til neste sommer, så har god tid til og få tak i en agze m ecu og ledningsnett :D

#265332  av ArildM

Stilig 8)

20v er vel ganske enkel å identifisere i forhold til en 16v :)

20v:
Bilde

16v:
Bilde

#265340  av predator

Var det jeg tenkte jeg også :D
Men trodde kansje at han hadde hatt på det gamle 16v dekselet på en 20v topp, men det går vel ikke?
Noe annet jeg ogsp stusset på var at motoren kom på 4-5000 og oppover, og skal ikke 20v gå jevnt oppover?
Men men, ikke så stort tap for min del lell, da jeg hadde byttet til agze uansett :D

#265359  av ArildM

Typisk gammel 4AGE 16V / T-Vis oppførsel, no ekstra gasspjeld og diverse som åpner seg på 4500 omdreininger og gir en helt annen lyd og karakteristikk på motor.

Vil tro 20V har en litt mer linær kraftkurve :)

#266789  av pkgrette

hmm har aldri sagt det sitter en 20 backtopp i den bare for å ha sangt det

det jeg har sangt er at det sitter en motor bra en ae92 med di store portene i innsuget uten t-vis

så er det opplart han får papirenen på motoren i posten snart..

#266790  av pkgrette

men hadde vert fatt om du haddefinnet en silver topp/ blactopp 20v og satt i den eller en kompressor mata en:P