TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• er 93us mr2 lik 92 jdm?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #266539  av BT-GTI

bil mr2 turbo 92 jdm mod

ok skal sende en ecu til ats for "rom tune"

men de har ikke noe oppsett til 92 JDM 3SGTE altså 89661-17380.
men han scott mente at den motoren er lik us 93 mod. men det stemmer vel ikke. us motoren har vel ikke kjeramisk turbo, og større luftinntak + us modellen har det tullete egr systemet. og den utgaven han snakker om har jo en del forskjeller fra min(se vedlegg)

tenninga er litt anderledes på jdm utgaven enn us utgaven er den ikke?

må bare vite dette gidder ikke ofre en ecu for å få en ecu som ikke gjør noe annet enn å fjerne speed og fuel cut og skifter hvor turtallsperra går..

hva er pinout til us 93 mod?
og samenlinge den med pinout 17380

http://www.ts-ogn.no/files/3sgte-ecu-pinout.htm

#266542  av Larsen

Jeg sendte min 91 mod j-spec ecu til dem. Det var vist ingen problem. Tenningskurven blir tilpasset drivstoffet du bestiller til. Jeg bestilte til 93 us oktan. Da skal den i teorien være 98 oktan i norge.

#266544  av BT-GTI

ok håper de får det til .
satser på de gjør en bra jobb og ikke noe kortslutter når jeg kobler det til igjen

.er ikke 93.5 tilnærmet lik 99oktan?
har bestillt til 93oktan...

men da lurer jeg litt på hva den japanske oktannivået er? altså vet det er 108oktan eller 106 oktan der nede men de oktanpoengene er tilnærmet lik hva i norge?

#266549  av BT-GTI

jupp lest igjennom den der men har japan rom avlesning da? for 106ron vil si racingfuel her i europa

statene og australia rom
norge ron

så en japansk bil som skal kjøre på 106rom trenger egentlig 101ron men pga bankesensoren stiller den tenninga til den bensinen du kjører på. ergo kjører du på med oktanboster i 99ron så det bil 102oktan så har man det bilen egetlig skla kjøre på?

#266563  av CelicaTurbo

Såvidt jeg vet bruker de 100 RON i Japan, dvs samme målestandard som vi bruker men noe høyere oktantall. Det er definitivt ikke tilsvarende racingfuel ihvertfall.. Det ser ikke helt ut som du har lest linken som Larsen gav, men Australia og USA bruker forskjellig målestandard, Australia bruker det samme som oss (RON) mens USA bruker (RON+MON)/2 (altså gjennomsnittet av RON og MON)

#266568  av BT-GTI

ja ok da fikk jeg med meg at japan bruker RON samme som oss. usa bruker den andre "måle enheten"

100 ron ?mente det var høyere..