TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• speedomertecabel

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #266795  av pkgrette

noen som vet ossen det er å skifte den?

#266796  av pkgrette

på en mr2 mk2?

#266809  av erling

Er en enkel jobb hvis det bare er bakre delen som er gåen. Er en skjøt mellom tanken og motor. Tipper det er den som vanligvis ryker siden jeg selv har byttet den 2 ganger.

#266810  av Larsen

erling skrev:Er en enkel jobb hvis det bare er bakre delen som er gåen. Er en skjøt mellom tanken og motor. Tipper det er den som vanligvis ryker siden jeg selv har byttet den 2 ganger.
SÃ¥ ikke den jeg da. Byttet hele og det var ikke veldig lett :?

#266815  av pkgrette

ps jeg står på bukk så da trur jeg ikke det blir noe stress:P

#266827  av Larsen

pkgrette skrev:ps jeg står på bukk så da trur jeg ikke det blir noe stress:P
Det er å koble av wirene fra gasspedalen som er stress, ikke å strekke kabelen under bilen

#266927  av Xlr8

larsen snakker du om gassvaiern og ikke speedo vaieren?:P

som sagt tiligere finn ut om de er bakre delen eller fremredelen som må byttest? den bakre har jeg byttet helt grei jobb..

#266953  av Larsen

Xlr8 skrev:larsen snakker du om gassvaiern og ikke speedo vaieren?:P

som sagt tiligere finn ut om de er bakre delen eller fremredelen som må byttest? den bakre har jeg byttet helt grei jobb..
Redd for det ja :oops:
Speedometer wirene er nok litt letere hvis det er den bakre delen ja. Er det den fremste så blir det nok litt værre.
 #286205  av perle

noen som har et bilde hvor den bakre speedometer kabelen ligger hend?
 #286362  av Mr2Kenneth

ved høyre side av girkassa ser du en slags skrukopp i grå utførelse, koppen har ett gripebelegg så du kan skru den ut med hånda. Vaieren skal være festet i mtorens venstre motorfeste også. ett lite stag som holder vaieren påplass på en måte. Viss du finner den først, er det mye lettere å finne skrukoppen som er på girkassa.