TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota avensis 2008 modellen.. Noen som har bilder/info?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #266891  av GhostRider88

Hei.

Jeg lurer på om det er noen som har bilder av den kommende toyota avensisen? Er intr i bilder, da dette nok kommer til å bli den neste familiebilen når vi skal oppgradere ifra en 2005mod toyota avensis.

Vet at den vil komme med følgende motorer: 1,6 liter bensin, 2 liter bensin, 2,2 liters diesel og 2,4 liter bensin. Den vil komme i sedan og stasjonsvogn.

Har sett noen tegninger og såkalte spy photos, men får liksom ikke sett detaljer osv... Om noen vet noe så hadde det vært kjempefint om dere kunne legge ut det dere vet her og evt med bilder :)

Her er noen spionbilder:

http://www.worldcarfans.com/6060213.001 ... spy-photos

#266917  av arctic_celi

Spennende :) men på det "spion bildet" så lignet den "tildekte bilen" mer på en Lexus (spesielt bakenden).

#266925  av GhostRider88

arctic_celi skrev:Spennende :) men på det "spion bildet" så lignet den "tildekte bilen" mer på en Lexus (spesielt bakenden).
Ja den er ganske lik lexusen... et bilde av den nye avensisen i sedan.. den er meget lik lexusen ja.. Noe som er bra :D

Bilde

her er tegniger av den:

http://www.auto-motor-und-sport.de/foto ... xt_index=0

Her er åssen den vil se ut bakfra, mest sansynelig:

Bilde

Bilde

#266928  av arctic_celi

Hmmmm... very very niiiice!! :D
Får håpe den holder seg på avensis pris og ikke lexus pris da ;)

#266929  av GhostRider88

arctic_celi skrev:Hmmmm... very very niiiice!! :D
ja får håpe det.. en brukt Lexus IS 2,2D Luxury 2006 mod koster liksom rundt 459.000kr... Litt mye for vår lommebok er jeg redd.

#266954  av lexusmann

GhostRider88 skrev:
arctic_celi skrev:Hmmmm... very very niiiice!! :D
ja får håpe det.. en brukt Lexus IS 2,2D Luxury 2006 mod koster liksom rundt 459.000kr... Litt mye for vår lommebok er jeg redd.
Trodde 2,2d begynte på 420k ny jeg??ikke det at det er store forskjellen men...kan ha vært noe kampanje greier jeg har sett... :wink:

#267021  av arctic_celi

lexusmann skrev:
GhostRider88 skrev: ja får håpe det.. en brukt Lexus IS 2,2D Luxury 2006 mod koster liksom rundt 459.000kr... Litt mye for vår lommebok er jeg redd.
Trodde 2,2d begynte på 420k ny jeg??ikke det at det er store forskjellen men...kan ha vært noe kampanje greier jeg har sett... :wink:
Synes IS 2,2D er litt overpriset i Norge ja. Koster ca 450 000kr.
Har regnet litt rask på det med biler fra autoscout24 og har vel funnet ut at det er mulig å få de ned til 350 000kr - 380 000kr. Så noen tjener penger tror jeg.

Får håpe den nye Avensis diesel versjonen kommer til å legge seg på 330 000kr (med litt snadder av utstyr) ;)
Hvis det blir noe rundt det og ligner IS'en såppas mye så tror jeg vi har familiebilen altså :D

#267034  av GhostRider88

arctic_celi skrev:
lexusmann skrev:
GhostRider88 skrev: ja får håpe det.. en brukt Lexus IS 2,2D Luxury 2006 mod koster liksom rundt 459.000kr... Litt mye for vår lommebok er jeg redd.
Synes IS 2,2D er litt overpriset i Norge ja. Koster ca 450 000kr.
Har regnet litt rask på det med biler fra autoscout24 og har vel funnet ut at det er mulig å få de ned til 350 000kr - 380 000kr. Så noen tjener penger tror jeg.

Får håpe den nye Avensis diesel versjonen kommer til å legge seg på 330 000kr (med litt snadder av utstyr) ;)
Hvis det blir noe rundt det og ligner IS'en såppas mye så tror jeg vi har familiebilen altså :D

etter nøyere ettertanke så burde jo toyota holde prisen på det nivået som konkurrentene, altså på det nivået som passat, bmw, volvo, mazda 6, subaru osv. Det vil jo si i overkant av 300000kr for en modell med en del utsyr. Da vi kjøpte oss ny avensis i 2005 så måtte vi ut med ca 325000kr for SOL utgaven med 1,8l på 129hk, rygge og regn sensor, navigasjon, spredere, sett med dekk og felger, og en rekke detaljer ;)

Regner med at 2,2 liter diesel vil koste litt mer, men håper ikke det blir mye, da det nok blir den neste (om ikke det blir 2l bensin da... litt mer futt på høyere turtall på bensin vett ;) )

#267045  av celicat23

GhostRider88 skrev: Regner med at 2,2 liter diesel vil koste litt mer, men håper ikke det blir mye, da det nok blir den neste (om ikke det blir 2l bensin da... litt mer futt på høyere turtall på bensin vett ;) )
Billigste 2.2 diesel (150hk) i dag koster 358.000kr. 2.2 diesel med 177hk begynner på 408.000kr.

Billigste 2L bensin starter på 415.00kr.

Pris nivået i dette landet er helt latterlig :roll:

#267064  av GhostRider88

celicat23 skrev:
GhostRider88 skrev: Regner med at 2,2 liter diesel vil koste litt mer, men håper ikke det blir mye, da det nok blir den neste (om ikke det blir 2l bensin da... litt mer futt på høyere turtall på bensin vett ;) )
Billigste 2.2 diesel (150hk) i dag koster 358.000kr. 2.2 diesel med 177hk begynner på 408.000kr.

Billigste 2L bensin starter på 415.00kr.

Pris nivået i dette landet er helt latterlig :roll:
uff ja er rimelig oppgitt av prisene og avgifts systemet her i Norge... :(

#267214  av commen

Syntes de bildene lignet usedvanlig mye på den nye corolla'en som er i salg nå jeg...

#267351  av GhostRider88

commen skrev:Syntes de bildene lignet usedvanlig mye på den nye corolla'en som er i salg nå jeg...
ja den hvite som jeg har lagt ut bilde av viser seg å vere en corolla... :roll:

#267772  av GhostRider88

trur jeg nå har funnet 2008 toyota avensis verso modellen. Mulig dette bare er en konsept bil, men hadde ikke gjort noe om den ble noe alla den på bildene.

har også funnet info om den nye avensisen på

http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... opic=68174

Utdrag ifra tråden:

Hi everyone, I’m a total fan of the Avensis and all my cars have been from the Toyota family. And I have some hot information that will keep us waiting for the 2008 version of the Avensis. I have a friend who works in Toyota design n he has spilt the beans about the all new 2008 Avensis. He couldn't reveal its final shape or either give me a glimpse of the picture but did say it’s going to rock the market. 8) For starters the things that would change from the current model (like the T180) could be called T180-4xSport.

1. Keyless entry and start button like the Auris
2. Paddle shift gears in the high end range with cruise control and sports suspension
3. Advance colour displays for the Speedo n rev (like the new Ford Mondeo)
4. Sunroof as standard and parking sensors both front n rear with image displays
5. Built in camera in the font like the Verso and Distance tronic as optional & LED rear lights as optional
6. New stat nav system with all controls built into a Joystick. All your AC settings n tire pressure monitor will be built into this MMI system.
7. And lastly a 4-wheel drive model would be available in the Estate version where the suspension can be altered according to the terrain with twin silencers which adds a sporty look and also throws in an additional 150 lb ft of Torque to the current 295 lb ft (400 Nm).

her er den nye avensisen:

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ensis.html
Vedlegg
3.jpg
3.jpg (17.69 kiB) Vist 1421 ganger
2.jpg
2.jpg (11.56 kiB) Vist 1421 ganger

#267783  av lexusmann

Så Toyota gjør i prinsippet det samme som Subaru gjør med nye Impresaen sin....altså sånn 5dørs sak... :wink: HVIS de gjør alvor av de tegningene der, altså...

#267791  av ErikG

Gjør de det taper de mye kunder vil jeg tro. Er jo eneste stasjonsvognen de har og den selger som hakka møkk.