TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dett var dett!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #33116  av Ronny

Da var desverre min tid som MR2 sjafør over! :cry: :cry: :cry: Kjøpte motor hos Egon på Motorimport i september 2003 pga at toppakningen på orginalmotoren røyk. Kjøpte da en 90mod 4AGZE for å få litt ekstra moro.
Bilen gikk som et "uvær" frem til sist fredag, da mye skumle lyder dukket opp. Satt bilen inn på Toyota på Alnabru i Oslo for en sjekk. Ble jææææææææævlig deppa da de ringte meg i ettermiddag og fortalte hva som hadde sjedd. Det var ett rådelager som hadde gitt etter, med alle følger det får. Ca pris for å ordne opp igjen, 30 STORE lapper!!!
Årsaken mente de var oljepumpa som ga for lite eller ingen olje. (slitt/ødelagt?) De hadde sett litt nøyere på diverse lagere i motoren og antok at den hadde gått langt over 200.000km, og at oljepumpa da rett og slett hadde gjort sitt. Når jeg kjøpte motoren sa Egon at den hadde gått 90,000km. Hvem kan jeg stole på? Føler meg kanskje litt lurt :evil:

#33117  av sindrejl

får jo en ny motor mye billigere enn 30lapper iallefall.. ordner seg nok skal du se.. men saklig dårlig gjort om egon har lurt deg trill rundt på levetid på motorn

#33120  av Christian

Tviler på at Egon har lurt deg med vilje, med det er jo selfølgelig ikke utenkelig :?
Er vel likegreit å kjøpe en ny motor ja, og håpe at den varer lengre...om du ikke benytter sjansen til å bygge ett lite råskinn av den du allerede har da :twisted:

Men ikke hør for mye på meg, koster ikke lite det heller :? :roll:

#33122  av CelicaTurbo

er kanskje mulig at også Egon er lurt her?

men, for 30 store lapper er det nok aller billigst å bare kjøpe seg en ny motor ja, eventuellt få en bekjent til å overhale den motoren fullstendig på fritiden om du finner noen slik person..

#33128  av Mr2 Mk2

dritkjipt :(
 #33130  av kennethx

Ronny skrev:Årsaken mente de var oljepumpa som ga for lite eller ingen olje. (slitt/ødelagt?) De hadde sett litt nøyere på diverse lagere i motoren og antok at den hadde gått langt over 200.000km, og at oljepumpa da rett og slett hadde gjort sitt. Når jeg kjøpte motoren sa Egon at den hadde gått 90,000km. Hvem kan jeg stole på? Føler meg kanskje litt lurt :evil:
Ehhh, sjekk delenummer på oljefilteret?! Står ikke tilfeldigvis FEIL oljefilter på motoren? Og har du skiftet oljefiler etter at du fikk motoren?

#33133  av Ronny

Har ikke sjekka oljefilteret og har heller ikke bytta siden jeg kjøpte den. Bilen står fremdeles på Toyota så jeg får ikke sjekka før jeg får hentet den. (Må leie henger og bil til å taue med først) Noen som vet hvilket oljefilter som skal sitte på 4agze???

#33148  av Ronny

hmm.. samme symptomene. Men vet ikke det er samme type filter på age og agze.

#33150  av Dont_Panic

dere som har handla hos egon.. hva er prisene på motorer sånn ca?
kunne tenke meg en 1996 turbo. men priser på alt er egentlig interesant :)
 #33153  av Bjørn MK1

30000,- for å ordne opp i en motor som har et rådelagerproblem synes jeg høres voldsomt dyrt ut. Sjekk flere plasser feks Sarpsborg motorverksted (husker ikke tlf nr) eller et annet verksted som har spesialisert seg på motorer og trimming, og ikke et verksted hvems kundegruppe stort sett skal ha stempel i serviceheftet.

Når man setter inn en ny motor lønner det seg også å bytte olje og oljefilter.

#33154  av Ronny

Egon, som satt inn motoren sa han hadde montert nytt filter når han satt inn motoren, og jeg har ikke kjørt så veldig langt på de månedene.

#33157  av kennethx

Men hvis toyota gir ut feil filter, med for liten flow....så hjelper det jo lite...

#33159  av Ronny

Litt vanskelig å vite hva slags filter toyota i Danmark gir ut. (Egon holder til i Danmark)

#33163  av MRQuoc

:shock: Bilde
høres veldig veldig kjedelig ut, hater slikt ..
snakket med Egon selv da ? :+