TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• min celica t23(dagen før salg)

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #267307  av celicagt4205nord

min 2000 celica t23 senka med tein coilovers og 19 toms felger :)
Vedlegg
celica 031.jpg
celica 031.jpg (415.66 kiB) Vist 3648 ganger
celica 030.jpg
celica 030.jpg (409.91 kiB) Vist 3666 ganger
celica 029.jpg
celica 029.jpg (317.58 kiB) Vist 3638 ganger
celica 028.jpg
celica 028.jpg (431.17 kiB) Vist 3634 ganger
celica 027.jpg
celica 027.jpg (397.19 kiB) Vist 3633 ganger
Sist redigert av celicagt4205nord den 20 sep 2008 19:36, redigert 2 ganger totalt.

#267308  av celicagt4205nord

flere
Vedlegg
celica 026.jpg
celica 026.jpg (260.17 kiB) Vist 3650 ganger
celica 025.jpg
celica 025.jpg (454.5 kiB) Vist 3692 ganger

#267494  av Dennis87

Hei
grattis med nice bil :D
Denne gikk vell rundt her i Drammen for ikke så lenge siden så du har vell akkurat kjøpt den?

har du noen planer om hva du skal gjøre med bilen?

#267584  av celicagt4205nord

hei.

ja denne har gått i drammen,var å henta den for en uke siden å kjørte nordover 23 timer i ett strekk...var så mye sørpe over saltfjellet att det spruta over frontruta :twisted:

Litt skuffa over kjøreturen egentlig,tenkte jeg skulle følge ekstra godt med om jeg fikk noen spottings på turen,men det var rett å slett ingen ts-ognere å se...

Har forsåvidt ingen planer med bilen...eneste jeg har gjort er att jeg var på tintorama i bodø å fikk sota begge siderutene fremme siden det var de eneste rutene som ikke var sota,meget fornøyd med resultatet..

Tenker å holde bilen som det er,er ikke så veldig begeistret for sånn xtrem styling å vingedører...syns det er nok att den er senka med okaye felger

#267628  av Dennis87

hehe.. forstår godt du er skuffet, kjørte tur/retur Drammen-Narvik med bilen min uten å se noen :( :P

Ble forresten veldig bra den sotinga :) er enig i deg at Celica bør holdes mest mulig orginal med fete felger. liker den TTE lip spoileren til Celica som du har, skal nok kjøpe meg en slik etterhvert.

Er det gjort noe med motoren på den? hvis ikke vil jeg anbefale et short-ram kit fra k&n, helt sinnsykt hvor mye mer lyd det blir av bare et filter under gasspådrag :D

#267671  av celicagt4205nord

merkes godt att det er litt lyd med et filtret...blir ganske sinna når du passerer 4000rpm..og drar helt ok til sperra faktisk..lyden av motoren minner meg faktisk mye om carina GTI`en jeg hadde (158)hk...men vil tro den gikk en smule bedre også..mer hk å mer motorvolum....ellers synes jeg bilen er sykt stiv...stiveste jeg har kjørt,kan jo justere på coilovera...men det blir nok ikke gjort før vinterdekka skal på, å da tor jeg den blir heva en smule. Gidder ikke subbe i snøen..er bare tull,er liksom dert som er litt av poenget med coilovers i mine øyne :)
Vedlegg
ett slik ett du mener?
ett slik ett du mener?
DSC00295.JPG (183.47 kiB) Vist 3640 ganger

#267838  av voivoi

er enig i deg at Celica bør holdes mest mulig orginal med fete felger
Nei nei, kommer an på stylinga det ;) Har dere fått motorfeil lyset etter at dere skifta luftfilter? Eg fekk det :(

#267862  av Dennis87

voivoi skrev: Nei nei, kommer an på stylinga det ;) Har dere fått motorfeil lyset etter at dere skifta luftfilter? Eg fekk det :(
Kommer ann på smaken det, noen liker det andre ikke :P

har ikke fått noe motorfeil varsellampe på min.

Kom det lenge etter du satt filteret på?
Har du tettet der du fjernet vacum slanger med en slik gummi propp?

hvis det kom lenge etter kan det være olje fra luftfilteret som har satt seg på MAF sensoren, så du kan jo prøve å rense den :wink:

#267866  av Tomera

Veldig clean og pen! Liker denne bilen best i svart.
Felgene passa perfekt. Må nesten være 19'' på T23 :)

#267867  av celicagt4205nord

Dennis87 skrev:
voivoi skrev: Nei nei, kommer an på stylinga det ;) Har dere fått motorfeil lyset etter at dere skifta luftfilter? Eg fekk det :(

hvis det kom lenge etter kan det være olje fra luftfilteret som har satt seg på MAF sensoren, så du kan jo prøve å rense den :wink:
jeg har motorlyset på i min bil...lurer på om det kan ham luftfiltret å gjøre eller om det er fordi cat er fjernet...begynte ikke å lyse før jeg hadde kjørt til trondheim fra drammen...meget irriterende

#267868  av csstian

celicagt4205nord skrev:
Dennis87 skrev:

jeg har motorlyset på i min bil...lurer på om det kan ham luftfiltret å gjøre eller om det er fordi cat er fjernet...begynte ikke å lyse før jeg hadde kjørt til trondheim fra drammen...meget irriterende
Du blir plaget med motorlyset når cat er fjærnet.Det jeg gjorde på min var å ta ut den bakeste lamdan, å la den få friluft.Da var problemet borte.

#267912  av Dennis87

Eller så kan du fjerne den bakerste lamda sensoren og sette på en motstand som gir den rikktige verdien. slik at bilen "hjernen" trur katalysatoren fremdeles er der.

Merker du om bilen går noe bedre uten kat?

#267922  av celicat23

csstian skrev:Du blir plaget med motorlyset når cat er fjærnet.Det jeg gjorde på min var å ta ut den bakeste lamdan, å la den få friluft.Da var problemet borte.
Samme som en kompis av meg med en mr2 mk3 (som jo har samme motor som celica'n) gjorde, og det funker for han også.

#268343  av Vipern

hadde samme problemet. Røsket ut sikringa til ECU, ventet noen sekunder og satt den inn igjenn.. Lyset kom tilbake 3-4 ganger.. for så å forsvinne helt etter tilsvarende mange ecu-resets.
Man måtte også kjøre på en spesiell måte etter hver reset. Husker ikke helt detaljene, men du finner det på nett.

#271196  av Dagfinn

Gamlebilen til en kompis det der.. Kjempeflott bil! Perfekt look :)