TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hva tÃ¥ler kassa i 3s-gte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#268104  av Morten

Kommer vel an på bruk og tilstand det? Men nok for de fleste. Har enda ikke sett noen som har bytta den med noe annet, selv de med over 600rwhp... :wink:

#268113  av aneriks

hadde heller ikke hørt om noen som hadde gjort det så ble i grunn litt nyskjerrig :D

#268159  av CelicaTurbo

Har ikke hørt om noen som har byttet den, men så er det ikke så mye alternativ heller da... Det som derimot er vanlig å bytte, og som bør byttes på en motorsterk MR2, er de indre drivknutene. ATS har forsterkede i sitt sortement..

#268168  av hmsilset

aneriks skrev:hadde heller ikke hørt om noen som hadde gjort det så ble i grunn litt nyskjerrig :D
PÃ¥ min er det 98 modell turbokasse,og jeg har 156hk :lol:

#268172  av aneriks

hmsilset skrev:
aneriks skrev:hadde heller ikke hørt om noen som hadde gjort det så ble i grunn litt nyskjerrig :D
tror kassa holder :lol:

#268186  av BT-GTI

hmsilset skrev:
er nok ikke kassa som rykker først der. 98synken er jo meget bra også.

#268205  av sindrejl

er det samme kasse på gt4 og mr2 snurrbo? Isåfall er min erfaring fra st205 kassa at selv med en del mishandling tålte den relativt mye, understellet derimot er et annet kapittel.

#268208  av hmsilset

BT-GTI skrev:
hmsilset skrev:
er nok ikke kassa som rykker først der. 98synken er jo meget bra også.
Kassa virker superdupert:) Litt treg ned i første giret,men det ordner seg nok når det blir skifta olje.

#269461  av kennethx

jaja, har nett brukt opp min 3. girkasse jeg nå :lol:

#269489  av Morten

kennethx skrev:jaja, har nett brukt opp min 3. girkasse jeg nå :lol:
Du mener vel misbrukt opp.... :wink: Er jo ikke akkurat normalt bruk det du driver med når du spinner åttetall på tørt med R-dekk og 4wd vel? :mrgreen:

#269491  av Abramz

celica gt4 fikk vel det meste oppgradert til 94 modellen.
før den tid er de vel bygd rimeli likt?
:?:

#269492  av Larsen

Abramz skrev:celica gt4 fikk vel det meste oppgradert til 94 modellen.
før den tid er de vel bygd rimeli likt?
:?:
Det er noenbetydlige forskjeller mellom St165 og st185 også.

#269528  av kennethx

Morten skrev:
kennethx skrev:jaja, har nett brukt opp min 3. girkasse jeg nå :lol:
Du mener vel misbrukt opp.... :wink: Er jo ikke akkurat normalt bruk det du driver med når du spinner åttetall på tørt med R-dekk og 4wd vel? :mrgreen:
hmm, dagali du tenker på? da var det faktisk regn ;) Den siste kassen røk med vinterdekk på bena så det så :wink:

#269553  av Christian

Nå har jeg langt unna 5-600hk men den tålte i alle fall rivstart fra 5000rmp i 2år med slicks. Den fikk også endel clucthsparking på 2 og 3 gir. Kassa er fortsatt like bra, men lsd er dårlig. Akslinger, drivledd ol er strøkent :) Alt har fått regelmessig bank siden 2003.