Side 1 av 2

hva tåler kassa i 3s-gte

Legg innLagt inn:20 okt 2007 10:28
av aneriks
noen som vet dette?

Legg innLagt inn:20 okt 2007 10:56
av Morten
Kommer vel an på bruk og tilstand det? Men nok for de fleste. Har enda ikke sett noen som har bytta den med noe annet, selv de med over 600rwhp... :wink:

Legg innLagt inn:20 okt 2007 11:46
av aneriks
hadde heller ikke hørt om noen som hadde gjort det så ble i grunn litt nyskjerrig :D

Legg innLagt inn:20 okt 2007 18:25
av CelicaTurbo
Har ikke hørt om noen som har byttet den, men så er det ikke så mye alternativ heller da... Det som derimot er vanlig å bytte, og som bør byttes på en motorsterk MR2, er de indre drivknutene. ATS har forsterkede i sitt sortement..

Legg innLagt inn:20 okt 2007 18:47
av hmsilset
aneriks skrev:hadde heller ikke hørt om noen som hadde gjort det så ble i grunn litt nyskjerrig :D
På min er det 98 modell turbokasse,og jeg har 156hk :lol:

Legg innLagt inn:20 okt 2007 19:17
av aneriks
hmsilset skrev:
aneriks skrev:hadde heller ikke hørt om noen som hadde gjort det så ble i grunn litt nyskjerrig :D
På min er det 98 modell turbokasse,og jeg har 156hk :lol:
tror kassa holder :lol:

Legg innLagt inn:20 okt 2007 21:13
av BT-GTI
hmsilset skrev:
aneriks skrev:hadde heller ikke hørt om noen som hadde gjort det så ble i grunn litt nyskjerrig :D
På min er det 98 modell turbokasse,og jeg har 156hk :lol:
er nok ikke kassa som rykker først der. 98synken er jo meget bra også.

Legg innLagt inn:20 okt 2007 22:32
av sindrejl
er det samme kasse på gt4 og mr2 snurrbo? Isåfall er min erfaring fra st205 kassa at selv med en del mishandling tålte den relativt mye, understellet derimot er et annet kapittel.

Legg innLagt inn:20 okt 2007 22:50
av hmsilset
BT-GTI skrev:
hmsilset skrev:
aneriks skrev:hadde heller ikke hørt om noen som hadde gjort det så ble i grunn litt nyskjerrig :D
På min er det 98 modell turbokasse,og jeg har 156hk :lol:
er nok ikke kassa som rykker først der. 98synken er jo meget bra også.
Kassa virker superdupert:) Litt treg ned i første giret,men det ordner seg nok når det blir skifta olje.

Legg innLagt inn:29 okt 2007 23:51
av kennethx
jaja, har nett brukt opp min 3. girkasse jeg nå :lol:

Legg innLagt inn:30 okt 2007 11:07
av Morten
kennethx skrev:jaja, har nett brukt opp min 3. girkasse jeg nå :lol:
Du mener vel misbrukt opp.... :wink: Er jo ikke akkurat normalt bruk det du driver med når du spinner åttetall på tørt med R-dekk og 4wd vel? :mrgreen:

Legg innLagt inn:30 okt 2007 11:13
av Abramz
celica gt4 fikk vel det meste oppgradert til 94 modellen.
før den tid er de vel bygd rimeli likt?
:?:

Legg innLagt inn:30 okt 2007 11:29
av Larsen
Abramz skrev:celica gt4 fikk vel det meste oppgradert til 94 modellen.
før den tid er de vel bygd rimeli likt?
:?:
Det er noenbetydlige forskjeller mellom St165 og st185 også.

Legg innLagt inn:30 okt 2007 16:30
av kennethx
Morten skrev:
kennethx skrev:jaja, har nett brukt opp min 3. girkasse jeg nå :lol:
Du mener vel misbrukt opp.... :wink: Er jo ikke akkurat normalt bruk det du driver med når du spinner åttetall på tørt med R-dekk og 4wd vel? :mrgreen:
hmm, dagali du tenker på? da var det faktisk regn ;) Den siste kassen røk med vinterdekk på bena så det så :wink:

Legg innLagt inn:30 okt 2007 18:34
av Christian
Nå har jeg langt unna 5-600hk men den tålte i alle fall rivstart fra 5000rmp i 2år med slicks. Den fikk også endel clucthsparking på 2 og 3 gir. Kassa er fortsatt like bra, men lsd er dårlig. Akslinger, drivledd ol er strøkent :) Alt har fått regelmessig bank siden 2003.