sindrejl skrev:BT-GTI skrev:
men hadde dekkprofilen sett bra ut så hadde det vært det vel vært det samme om felgen er av dårlig kvalitett.. den vil jo ikke bryte fra hverandre. sånt lukter det søksmål av lang vei og det tørr ingen å selge. tror/mener nå jeg. og til den prisen så kunne det ha vært et forsøk.. hvis det hadde sett pent ut med dekk da..
pene kopifelger til en billigpenge er nok for godt til å være sant
....
felgen bryter neppe sammen uten videre, poenget er at billig-skit tåler mye mindre og spesielt da i fartshumper og de fartsputene er spesielt ille samt hull i veien tar knekken på slikt relativt fort. Det er ikke fordi det er gøy at det finnes felger til 10k pr stk og andre til 1k pr stk
Har sett feks de billige momo-skrot-felgene hvor folk må pakke på mange rader med lodd rundt felgen for å forsøke å få dem avbalansert.
Å si at en "felg er en felg" er nesten det samme som å si at "en bil er en bil" 
Ganske spesielt å se folk som har hatt en utforkjøring med billige felger, de knekker rett og slett midt på, pga porøst og dårlig/billig materiale.
MEN Siden de felgene koster bittelitt mer enn en del ebay felger så funker de nok ganske greit 
Har god erfarning med Momo Felger jeg , etter å ha truffet et hull i god fart og tok en tur på et jorde så jeg knuste forstillinga på bilen min, skader for ca 40 000, men felgene og dekk klarte seg fint utenom en del kosmetiske skader, de er helt runde, (har vært på sjekk med dem) så og si at det ikke tåler noe men tåler å treffe steiner og knuse forstillinga blir jo litt rart

.
har du egen erfaring med at momo ikke tåler noe? eller er det noe du bare har hørt?
nå kjører jeg med rikktig lufttrykk på mine lavprofil dekk (3,4bar) vet om mange som knuser felgene pga feil lufttrykk i dekkene.
Er enig i at det er mye drit feger på markedet, men at Momo er det har jeg ikke hørt før, har også flere venner som har momo uten noe problemer.